Alleen ze is vroeger alleen gebruikt voor keuringen dus was ze nog niet ingereden. Ze had al wel een zadel opgehad en er had een paar x iemand op gezeten. Ze kon alleen maar lopen met iemand op der rug. Toen ben ik met der aan de slag gegaan en de basis heeft ze nu wel onder de knie. Stelling is af en toe nog een probleem maar daar word hard aan gewerkt, maar dat komt voorral omdat ik het gevoel heb dat ze niet geconcentreerd is. Ik heb heel lang een half uur ingestapt met lange teugel zodat ze zou ontspannen, omdat ze heel gespannen was. Nu is ze der rug al veel beter gaan gebruiken en gaat het steeds beter.
Maar nu mn probleem, ik wil haar dus nagefelijk krijgen, maar probeer haar dus niet vast te zetten en haar er naar toe te rijden. Maar nu hoor ik van andere weer.. jaa het is een haflinger dus daar moet je wat ruwer voor zijn etc. Ik ben nu echt al een tijdje bezig, maar krijg er geen verbeterging in. En de les is nu even stop gezet vanwege dat het savonds vroeg donker is. Alleen als ik dus een beetje druk zet, pakt ze soms en bit vast, en dat is zo irritant. En als ik daarna weer rustig wil gaan rijden, is ze heel der concentratie kwijt en wilt ze het liefst zo hard mogelijk gaan lopen. Ze is rustig zo lang ze niet hoeft te werken zeg maar.. Wie heeft er een goeie tip voor mij?
bvd