Nakomeling van Disconto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisaB

Nakomeling van Disconto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 20:13

Ik heb een 5 jarige ruin, nakomeling van Disconto (X Cabochon)
Nou ben ik benieuwd wie er nog meer een afstammeling van hem hebben.
En hoe die eruitzien en kwa karakter zijn.

Mansolein

Re: Nakomeling van Disconto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:09

Wij hebben twee nakomelingen van Disconto, een 6 jarige schimmelruin uit een cocky dundas xx maal Baccarat ox en een zwarte 2,5 jarige merrie uit een moeder vn onbekend. Super paarden qua karakter en heel fijn in het werk. Zeker de ruin die onder het zadel is, die heeft zoveel talent, kan heel makkelijk verzamelen en lijkt me niets moeite te hebben. Kan ook goed springen.
De merrie is nog niet beleerd maar kan erg goed bewegen en springen. Voor foto's kun je kijken om www.mansolein.com

Heb je foto's van jou Disconto ?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:59

Ik heb foto's, maar weet niet hoe ik ze moet plaatsen! Bloos
Het is een vos, met breede bles en LA een half witbeen.
Hij is super braaf! Was makkelijk met zadelmak maken en doet het
nu goed in de dressuur-wedstrijdring. In springen ben ik geen grote held, maar we hebben winstpunten in de B. Ga in het voorjaar een SGW-training volgen, denk dat hij dat erg leuk vind. Vaste hindernissen springt hij erg makkelijk en dat vind ik zelf minder eng, vreemd he Haha!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 21:06

Met vrijspringen heeft hij trouwens 1.60m.! gesprongen!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 20:27

Verder niemand met een Disconto-afstamming??

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:15

Er zijn hier in de regio (Overijssel/Gelderland) verschillende Disconto-nakomelingen die in de sport lopen. Sanneverholt hier
op bokt rijdt hem en heeft hem op stal staan. Je kunt haar altijd een pbtje sturen of een kijkje nemen op de site www.jboeve.nl

Ik vind Disconto een super gave hengst. Een met een gouden karakter en een echte allrounder.
Ik heb verschillende nakomelingen van hem gezien, ook uit matige merries en dan fokt hij absoluut verbeterend. De nakomelingen die ik ken, hebben kwaliteit en zijn zeer werkwillig.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:30

Sanne ken ik van mijn Orun-cursus. Zij reed toen een nakomeling van Disconto, echt een mooi paard!
Ik heb Disconto 1 keer gezien tijdens de hengstenkeuring bij Boeve. Ik woon er niet ver vandaan. Wilde een keer op concours naar Sanne en Disconto gaan kijken, had ze hem afgemeld Huilen
Ik ben benieuwd naar zijn nakomelingen omdat ik er zelf 1 heb. Die van mij was als 2 1/2 jarige echt niet mooi. Hij wordt nu door de training steeds mooier. Ook de fokker vind hem erg mooi geworden. Hij heeft we super ruime gangen, daar krijg ik wel eens opmerkingen over, positief!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:51

De Disconto die ik ken lijkt mij net het tegenovergestelde van jullie paarden. Nuja elk paard heeft ook een moeder dus ik denk dat eerlijk gezegd dat het van die kant komt want dat is echt een luie donder en een redelijk gemene bokker. Aan de andere kant werd dat dier eigenlijk weken niet bereden en dan moest ze plots werken bijna elke dag en weer weken niet. Ieder normaal paard zou dan eigenlijk chagrijnig worden en vervelend doen. Maar ik moet toch wel zeggen dat het wel een chagrijnig geval was van karakter. Helaas hoorde ik laatst dat ze hoefkatrol heeft op de beide voorbenen. (zeg dit niet om jullie bang te maken hoor, Disconto staat nl niet bekend dat hij hoefkatrol vererfd).

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 20:06

Ik denk dat het onregelmatige leven zeker meespeelt in'd'r karakter. Diertje weet helemaal niet waar ie aan toe is. Maar chargerijnen bestaan zeker, ik ken ze ook!! Jammer dat ze hoefcatrolonsteking heeft. Schrik er niet van hoor,ik kijk naar het individu.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:48

Ik heb (had) een veulen van Disconto.
Ze is bruin met 2 witte voetjes, een paar witte haartjes op haar hoofd en een snebje.Ook is ze goed ontwikkeld, dat was ze pasgeboren veulen al. Er zit wel karakter in, maar ze is absoluut niet gemeen.
Helaas heb ik haar moeten verkopen.

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:18

Ik heb ook een disconto.. Ulanacara.. een veulen van die van mij staat nu in polen.. Die van mij is 8 en die is superbraaf. eengeweldig karakter en supereerlijk. kan er een klein kind van 3 op zetten.. heb er ook les mee bij stal hoorn waar ik werk.. en hieruit blijkt dus dat ik ermee spring;)

esther560

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:49

het is dan al wel een oud bericht van jou maar vindt het toch leuk om nog even te schrijven dat ik ook een disconto x cabochon heb! het is een ruin van 5 jaar oud. voor foto's zie mijn hyves esther560
:D