welsh wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantycom

welsh wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 16:48

ik wou eigenlijk weten of er ook welsh wedstrijden worden georganiseerd.
Hiermee bedoel ik dus dressuur
Bij de meeste stamboek rassen is het wel (friezen, arabieren) maar of het bij de welsh ook zo is weet ik niet

ik wil dit graag weten omdat, als het georganiseerd word ik de mogelijkheid heb om te starten met mn hengst.

volgens mij is het er niet, maar het zeker weten kan geen kwaat Vork

tjee

Re: welsh wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:58

Je hebt in september de Sport en Familiedag in Kootwijk! Kijk anders even op www.nwpcs.nl

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 17:01

ja harstikke leuk Haha!
ik denk dat ik daar zowiezo wel heen ga

maar ik bedoel, met startkaart en winstpunten etc Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:01

Tevens ook de Welsh Cup Knipoog Oop wel informatie over te vinden op de site hierboven aangegeven.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:02

chantycom schreef:
ja harstikke leuk Haha!

Welsh Cup is MET startkaart en uiteraard dan ook kans op winstpunten Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:08

chantycom schreef:
ja harstikke leuk Haha!

Welsh Sport en Familie dag zijn ook gewoon officiële KNHS wedstrijden, dus kan je net al bij de Welsh Cup ook je winstpunten rijden.
Alleen is er bij de sportdag wél de mogelijkheid om zonder startkaart te kunnen starten, maar dat zou voor jou dan niet van toepassing zijn.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 17:11

dus ik kan met mn hengst dus welsh wedstrijden rijden, en via daar L worden en dan officeel starten?
of moet ik ook daar al L zijn geweest?

(enja ik ben blond Vork )

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:35

Nee, je mag niet Officele wedstrijden starten met een Hengst als je zelf geen L2 bent geweest ( wat in je profiel stond ) Je moet dus eerst een andere pony/paard in het L2 gestart hebben waar je dan een winstpunt in moet hebben gehaald!

Je moet dus ook op de Welsh wedstrijden(officele) zelf al L2 zijn geweest anders mag je NIET met een hengst starten Knipoog

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:38

nou het eerste verhaal weet ik.

maar volgensmij mag je met wedstrijden die vanuit het welsh stamboek zijn georganiseerd, wel starten
als je dan L bent, mag je B officeel starten

tenminste zo is het bij de friezen etc ook Vork

en er was een topic over op bokt, klik deze wedstrijden zijn er ook vanuit andere stamboeken
maar ook van de welsh? Vork

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:40

Bij deze wedstrijden gaat het allemaal volgens de KNHS regelingen, dus je moet idd, zoals Dekloktikt zegt, L2 zijn geweest.

Op de Sportdag kan je anders wel meedoen zonder startkaart, maar die punten tellen dan ook nergens voor. Er is niet zo'n systeem als in dat topic dat je meld van het AVS...
Er is alleen de Welsh Cup, waar je dus gewoon KNHS wedstrijden rijden en de Welsh Sport dag waar je zowel met als zonder startkaart kan rijden... maar als je zonder rijdt geld het ook gewoon nergens voor.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:15

dus als ik het goed begrijp, zijn er geen welsh wedstrijden (zoals bij de andere rassen) maar wel zonder startkaart (dus je rijdt nergens voor)

opzich wel jammer, anders was het een ideale manier om te gaan starten. helaas

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:39

ik wou net zelf ook voor zoiets een topic openen maar kan het net zo goed hier vragen,misschien ook handig voor de topic starter om te weten..

als je wedstrijden bij alleen het stamboek wil rijden(je pony is dan bij het stamboek geregistreerd) moet je dan een startkaart hebben???
dit omdat van het voorjaar mijn merrie word ingereden en er iemand op gaat rijden en ik vond het wel leuk om hem voor de verandering wat wedstrijden te laten rijden.....(is nog ver weg maar was al een tijdje een brandende vraag)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:59

inowa schreef:
als je wedstrijden bij alleen het stamboek wil rijden(je pony is dan bij het stamboek geregistreerd) moet je dan een startkaart hebben??? Bij de sportdag kan je ook zonder startkaart starten

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:49

Nou, tis hieral 100x genoemd, maar idd heb je 2 mogelijkheden:

1: Welshcup, officiële wedstrijd volgens de regelementen van de KNHS, alléén geopened voor welshpony's die in bezit zijn vana papieren. Je hoeft zelf geen lid te zijn van het stamboek, wel als je in de finale beland.
2: Welsh sport en familiedag. Onderlinge en officiële wedstrijd voor alléén welshpony's. De officiele wedstrijden (springen en dressuur) worden volgens de KNHS regels verreden en de punten die je haalt tellen dus ook gewoon mee. Aan de 'recreatie'wedstrijd kan je meedoen zonder startkaart, deze punten tellen nergens voor mee.
En Inowa je kan je pony ook altijdvia eht stamboek mee laten doen aan Bestgaande rijpony, al moet ie daar wel 4 jaar oud voor zijn.

IloveMaikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:54

ja ik ga ook naar de sportdag in kootwijk met een hengstje Cuppers Maikel ken je die misschien?