ik betaal 90 pm. Dit is half pension, er wordt dus gevoerd, maar moet zelf mesten. Hiervoor heb ik een gewone paardenbox, waar we zelf een lager deurtje in hebben gemaakt (anders kon ze niet buiten kijken ) Daarnaast 2 buitenbakken en in de nabije toekomst binnenbak, 2 spuitplaatsen, solarium (muntjes, dus ziet niet bij de prijs in), longeerbak en weidegang (ca 24 ha)
Ligt er helemaal aan of je een box wilt hebben, (binnen)bak etc. En ligt er ook aan waar je in de buurt woont. Gewoon bij verschillende (pension)stallen vragen hoeveel ze voor een shetlander vragen. Dan weet je het gauw genoeg wat er bij jou gevraagd wordt voor stalling.
Het grootste gedeelte heb ik nu op mijn eigen stal staan. Ik betaal voor het land 250 per jaar, mag het hele jaar gebruik maken, staat een (door mij zelf aangekochte) container op met 2 stallen van 3x3, uitloop en land.
Ik betaalde op een kleine pensionstal zonder overdreven luxe 32 euro. Dan hebben ze een box, er is een kleine buitenbak aanwezig waar je 's morgens en 's avonds gebruik van kan maken, stromend koud water. Hooi, stro, brok, mesten is voor je eigen rekening.
Daar tegenover staat wel een heleboel gezelligheid!
Tanx allemaal voor de antwoorden, ik ga nu zo naar stal om de mogelijkheden te bekijken !
Nog een vraag is misschien een ander o.w. maar niet minder belangrijk......
De pony blijkt GEEN paspoort en GEEN chip te hebben. Chippen is niet zo moeilijk, maar hoe krijg ik er een paspoort bij, fokkers zijn wel bekend! En wat zouden jullie voor dit beestje geven?
Ik bedaal 80 per maand voor mijn 2 shetlanders. Ik heb 2 kale stallen, en een mooi groot weiland. ze hebben gezeldschap van 2 ganzen en 3 herten.
Verder mag ik er alles, Als ik wat nodig heb is het te overleggen enz.
hooi en stro zit er niet bij in maar dat zijn de kosten niet. voor stro betaal ik 450 kilo 30 euro voor hooi 400 kilo 20 euro. Dit alles mag ik er gewoon opslaan.
shet van 2 jaar, zonder papier? Ouders wel bekend, maar is de vader off. goed gekeurd of niet? Merrie of hengst? (neem aan zonder papier, dat het geen ruin is) aparte kleur? Wat wordt de hoogte ongeveer?
paspoort aanvragen kan bij elk erkend stamboek en de KNHS ook uit mijn hoofd. Bij de afstamming komt dan gewoon onbekend. Mijn haflinger heeft ook een paspoort van het NMPRS, omdat ik daar toevallig lid van ben