[TI] hoe worden jullie tinks gehouden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

hoe worden jullie tinks gehouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 15:27

ik ben benieuwd hoe hier de tinkers erbij staan het hele jaar door!

daarmee bedoel ik: elke dag op stal, of elke dag in de wei zoiets dus.

taryn staat nu als het niet te nat is overdag lekker een paar uurtjes buiten, het is niet echt een soort weiland maar meer een oude boomgaard die niet echt meer gebruikt wordt , s zomers lopen er kalfjes in en als het in de winter droog is staat Taryn er in. Maar als het wel erg nat is dan staat ze helaas wel elke dag binnen, ik kan haar tijdens het mesten dan op een stenen stukje zetten maar dat is maar heel klein, maar dan staat ze toch in ieder geval even een half uurtje extra in de frisse lucht wat ik wel belangrijk vind

Verder heeft een leuke binnenstal waar ze met nog een Fjord staat, lekker met zijn 2 en dus. Verder moet ik wel alles zelf doen zoals ; voer / hooi klaarleggen, mesten , water halen. We zitten super dicht bij goed uitrijmogeijkheden ,maar we hebben geen bak. s Zomers staat ze in de wei dag en nacht.

Berdien

Re: hoe worden jullie tinks gehouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:12

Jessie staat elke dag buiten, 's zomers en 's winters. Ook 's nachts. Maakt niet uit of het nou waait, regent, sneeuwt, hagelt of vriest, ze staat lekker buiten. Ja wil het ook niet anders.
Hoef verder niks te doen, als ik er ben voer ik de andere paarden kuil in de wei, check en vul de waterbakken en doe wat klusjes.
Jessie staat op pension bij een boer, samen met een heeeeeleeboel andere paardenvriendjes (en niet vriendjes Nagelbijten / Gniffelen )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:21

In de zomer (half april/begin mei t/m (half) oktober) staan Fayette en Hercules 24/7 op een van onze gepachte (zomer)weilanden. Hier heb ik geen bak tot mijn beschikking maar dan rij ik gewoon altijd in het weiland.
In de winterperiode staan ze aan huis. Zolang het weiland het nog houdt staan ze van 's ochtendsvroeg (half 8) tot 's avonds laat (20-20:30) buiten. Als het gras op het weiland te kort wordt staan ze van half 8 's ochtends tot een uur of 2 op de bak en daarna is mijn buurmeisje zo lief om ze op het weiland te laten.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:24

Prada staat in de zomer dag en nacht buiten Ja
In de winter alleen overdag!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:26

Kieran staat ook dag en nacht buiten; 's zomers op de wei en in de winter/voorjaar (vanaf eind oktober t/m eind april) in een grote paddock met grote uitloopstal. In de uitloopstal staan grote balen kuil, dus ik heb er eigenlijk geen omkijken naar. Hij staat samen met 25 andere paarden en ponies.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:24

Vanaf half december staan ze hier dag en nacht op stal tot de lenteperiode. Ze komen nu wel elke dag buiten, afhankelijk van het weer staan ze kort (half uurtje) of langer (4 uur) buiten. Nu bijvoorbeeld staan er nog 2 buiten met ieders een plak hooi. Zomers staan ze dag en nacht op de wei met een schuilstal tot beschikking en krijgen dan hooi en krachtvoer bijgevoerd als er te weinig gras staat.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:28

ALTIJD op stal *LOL*
in zomer overdag in paddock.. snachts op stal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:01

sinds 3 weken dag en nacht buiten met de mogelijkheid om de grooooooooote loopstal in te gaan. nu in de winter dan s nachts op een paddock met zacht roodachtig zand en overdag in de wei. Zomers als er niet teveel gras is dan ook in de nacht de wei erbij. Bij teveel gras dan ook in de nacht op de paddock. wel zomer en winter onbeperkt hooi erbij. En in de ochtend en avond individueel het krachtvoer dat ze nodig hebben. Degene die hetzelfde soort voer krijgen ieder hun eigen emmer in de loopstal. Connor en de suikerziekte appaloosa staan ieder apart met hun eigen voer.

Nu wel voorzien van een deken ivm regen en spieren en longen warm houden. Van de week ga ik een stukje scheren omdat hij teveel haar aanmaakt nu.

Tot 3 weken geleden s nachts op stal en overdag wei of paddock in de winter zomer overdag altijd wei.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:04

altijd in de wei Tong uitsteken

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:01

Mijn tinker staat aan huis, de stal is altijd open zodat ze een grote paddock opkan, in de zomer kan ze vanuit de paddock de weide op. In de winter doen we die ook wel eens open, maar als het te nat wordt niet. Ze kan dus altijd zelf bepalen wat ze doet, binnen of buiten. We rijden in de bak bij de buren, die bak ligt ook op ons erf, naast ons huis maar is niet van ons. En verder zijn er op de Veluwe genoeg uitrijmogelijkheden.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:04

Ryon staat vanaf april tot november dag en nacht buiten en van november tot eind maart s'nachts binnen in een stal die aan de voorkant open is (buiten) en overdag in de paddock van sochtends 8 tot ongeveer 6 uur savonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:05

Ze staat bij ons in een kudde 24/7 met inloop.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:22

bij ons staan ze buiten het hele jaar door.
wel is er mogelijkheid om te schuilen als t erg slecht weer is Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:34

mijn 3 tinks staan in de zomer dag en nacht buiten of het land moet te nat worden, in de winter staan ze overdag in de paddock en snachts op stal. zo gaat dat dit jaar dan, volgend jaar winter heb ik een veulen bij viane en viane wordt niet gedekt, dus dan kan dat niet meer samen, dus dan zal dat of gedeeld worden of de paddock wordt opgedeeld, maar dat moet ik nog even rustig bekijken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:20

Ziggy staat zomer en winter altijd buiten. Hij heeft een inloop stal. Waar hij in deze tijd veel gebruik van maakt.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:02

Mijn tink wordt heel makkelijk gehouden, op een verhard stuk, een stuk zand waar ze kan rollen, een stuk land waar ze af en toe nog mag grazen (als ze weer eens zijn ontsnapt dan hebben ze het hele land Knipoog ) Verder onbeperkt hooi en 2x per dag kuil. In de zomer kunnen ze ook de hele dag de wei op.

Ze heeft dus geen dekens of wat dan ook, gewoon in haar naakte velletje (nou ja berenvacht nu) buiten, wel met schuilstal, waar zealleen in poepen... Verder staat ze met 6 andere paardenvriendjes.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:29

Ze gaan hier alleen op stal als ze bezweet zijn in de winter, verder hebben ze altijd een hele grote schuilstal met wit zand.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CRQZQVAJ
Hier een foto (tijdens de natte dagen gemaakt) van de schuilstal (zie links) met een stukje van hun grote uitloop.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:16

elke avond naar binnen en 's ochtends weer naar buiten (wel buitenstallen) het uur dat het avond wordt hangt uiteraard van het seizoen af Clown in de zomer is dat vaak pas om 22u en als het heel goed weer is gaan ze na het eten weer naar buiten. nu is dat zo rond 17u à 18u.
hebben overigens geen schuilstal op de wei (kan hier niet "legaal" gezet worden) enkel wat bomen waar ze szomers wat schaduw onder hebben

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:23

Gam en Nap staan 24/7 buiten en hebben de beschikking over twee grote inloopstallen van 5,25 bij 2.75. Deze gebruiken ze grotendeels als toilet Nagelbijten / Gniffelen
Ze hebben een paddockje van +/- 7 bij 12, een bak van 50 bij 20 en 2 kleine weilandjes in totaal 1500m2, die alleen worden gebruikt als de bodem droog genoeg is, nu ff niet dus. en ze kunnen hier van het ene in het andere lopen dus ik heb daar weinig werk aan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:30

Ik heb in de schuur twee stallen van ongeveer 4,5 * 5,2 die aan elkaar verbonden zijn, aan de ene stal is een deurgat naar buiten, daar is een paddock van 14*20 aan vast. Daar staan ze permanent op. Ze kunnen kiezen of ze binnen of buiten staan. In de ene stal liggen matten, en in de andere stal niks, beide stallen zijn met stro opgestrooid verder. Buiten heb ik nog een betonplaat en 1 redelijk droog stuk, de rest is zeiknat en enorme blubber.

In de zomer gaan ze verder nog 2 á 5 u, afhankelijk van gras, de vette graswei op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:38

Mystic staat dag en nacht buiten in het zand, met een inloopstal met alleen rubberen matten waar het hooi ligt. In de zomer en met goed weer in de winter kan hij overdag de wei op.
Hij heeft dit jaar voor het eerst geen deken op. Vind hij helemaal niet erg, hij staat vaak gewoon in de regen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:46

Chub stond afgelopen zomer voor het eerst 24/7 buiten. Helaas hebben wij geen enkele schuilmogelijkheid, dus bij heet weer ging ik er 's middags heen om haar onder de koele kraan te zetten.. Normaal ging ze in de zomer laat op de avond op stal, maar dit buiten laten staan bevalt haar bij nader inzien ook wel.

Begin oktober stonden de paarden alleen overdag nog buiten (van 8 tot 5 ongeveer) en nu in de winter staan ze normaal 24/7 binnen. Chub gaat wel de ochtenden naar buiten ivm haar dracht.

vanaf maart ongeveer gaan ze weer hele dagen de wei op en dan eind april weer 24/7 buiten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:29

strooisel... hier staan ze op een mengeling van rapsodie (netjes verwerkte koolzaadhakselstro) (duur) en ruwe koolzaadhakselstro (goedkoop)

overzicht

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:32

Dakota en Qannick staan in de zomer 24/7 op de weide en in de winter staat Dakota op een klein uitloopje met schuilstalletje en Qannick op stal maar gaat iedere dag een tijdje naar buiten op een losgooistukje.
Chakotay staat in de winter op stal maar word iedere dag gereden en in de zomer gaat hij om een uur of 8 naar buiten en vanaf 4 uur s'middags weer op stal, dit is niet omdat ik het wil maar omdat meneer dat wil, vanaf een uur of 3 staat hij al te zeuren dat hij op stal wil, doe ik het niet, dan loopt hij door alle draden heen en gaat zelf naar zijn stal, zucht.

in de winter kunnen de paarden alleen op de wei als het gevroren heeft en de grond goed hard is, land ligt achter een dijk en is snel drijfnat.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:52

Ik heb Tosca aan huis staan. We hebben een open stal van 3m bij 6m waar ze samen met een shet in staat. Vaaar kunnen ze 24 uur per dag in de paddock. In de zomer heb ik de hele dag de wei open, in de winter een uurtje of 3. Als het erg nat is dan niet.