Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lailapri schreef:Stel je wilt een pony kopen (dus geen paard). Het moet een braaf, cool en voor jou sterke pony zijn. Wil je voor je zoon of dochter een pony moet het braaf zijn, veel slikken en altijd een goed en rustig humeur hebben.
-Welk ras zou je hiervoor kiezen? new forrest of een welsh-kruising
-Maakt het voor jou uit of een pony er super uitziet of gaat het er meer om dat je een kamaraat voor het leven hebt? betrouwbaarheid zou ik belangrijker vinden. moet wel gezond zijn
-Zou je voor een beleerde pony gaan of een veulen/jaarling/twenter? beleerde, al wat oudere pony
-Wat zou je er ongeveer aan uit willen geven? tot 1250 euro
-Als je een apart/bijzonder ras zou kunnen kopen tegen een normale prijs (misschien wat duurder, afhankelijk van uiterlijk, ras, kleur, etc) zou je daar dan geïntereseerd in zijn? niet zo belangrijk voor een beginner
-Wat vind je verder belangrijke eigenschappen waar een pony aan moet voldoen? gezond, goede bouw, niet te klein, betrouwbaar, ervaren, vriendelijk naar andere paarden
-Wat voor kleur geeft jou voorkeur, meerdere kleuren mag ook? geen voorkeur
-Welke stokmaat moet de pony voor jou doel hebben? (eventueel min en max) 1.40-1.57
Bedankt als jullie me hiermee kunnen helpen!
lailapri schreef:Nog een vraag zouden jullie je pony inruilen op een grotere pony. Ik bedoel dan bij iemand die die pony zelf zal gebruiken voor af en toe een lesje of verhuren oid en zo nu en dan een ponykampje en hem of haar verkoopt als de juiste persoon er interesse in heeft.
lailapri schreef:Nog een vraag zouden jullie je pony inruilen op een grotere pony. Ik bedoel dan bij iemand die die pony zelf zal gebruiken voor af en toe een lesje of verhuren oid en zo nu en dan een ponykampje en hem of haar verkoopt als de juiste persoon er interesse in heeft.