Maar toen ik ongeveer op de helft was wilde ze ineens niet meer verder. Ik heb echt alles geprobeerd. tikje met de zweep maar dan ging ze alleen maar bokken en uiteindelijk steigeren dus daar ben ik maar meteen mee gestopt en als ik been gaf liep ze naar achter en als ik afstapte wilde ze ook niet meekomen. Dus ik stond daar met pia langs de weg en toen kwam er gelukkig een vrouw aanrijden in de auto want ze zag dat ik mijn pony niet verder kreeg en ze vertelde dat ze zelf ook een paard had die niet altijd even braaf was en ze vroeg of ze kon helpen. En toen was ik erop gaan zitten en zij liep ernaast en toen wilde pia ineens wel lopen. Toen is die vrouw nog een heel stukje meegelopen en toen de vrouw alweer weg was ging het een heel stuk daarna ook weer goed. Maar toen we een weg moesten oversteken stopte pia ineens weer. Echt heel vervelend, ik heb haar toen met dr kont tegen een heg aangezet en heb ik been gegeven totdat ze eindelijk weer ging lopen. Toen ging het weer een heel stuk goed.
Maar toen was ik er bijna en ik stond op een best drukke weg met een heel klein stoepje ernaast en toen ging pia weer irritant doen en als een gek naar achter lopen enz.. Ik heb mijn moeder gebeld en die kwam er gelijk aan samen met mijn broer in de auto. Ik heb daar nog ongeveer 20 minuten op hun staan wachten. Mijn broer was het laatste stukje meegelopen. Toen ik eenmaal in de bak aan het rijden was vond ze het hartstikke leuk! De les was al een kwartier bezig toen ik daar eindelijk aankwam. Als alles gewoon goed was gegaan was ik er 3 kwartier eerder geweest.
Vorige week deed ze hetzelfde toen ik met haar naar het bos ging. Ze wil dan echt niet meer lopen maar als er een ander paard bij is of iemand op de fiets of als iemand ernaast loopt wil ze wel. Ik snap er niks van, ik rij nu ongeveer een jaar op pia en ze heeft dit nog nooit eerder gedaan.
is er iemand die weet hoe dit komt of een oplossing heeft?