Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weule schreef:tevens zijn goede verdunners etc.. ook van belang, dit zorgt voor een groter percentage levende zaadcellen en dat het langer houdbaar kan zijn.
Suzanne F. schreef:Verdunners zorgen ervoor dat het sperma langer blijft leven. Maar in dit geval hebben verdunners dus geen invloed op de kwaliteit. Het aantal goed gebouwde zaadcellen is dus te laag dus dat betekent dat er teveel afwijkende misvormde zaadcellen bijzitten. Daardoor is het bevruchtend vermogen dus laag. Ik ben zelf geen arts maar volgens mij is daar weinig aan te doen.
Als je het zeker wilt weten kan je altijd informatie vragen bij Faculteit Utrecht afdeling Voortplanting of misschien op een andere kliniek.
anneliesdj schreef:Verdunners zouden wel kunnen helpen want als het percentage bewegende cellen groter wordt, wordt de kans dat er meer goed gebouwde cellen bij zitten ook groter. In watvoor vorm zijn die verdunners, hoe heet het officieel en waar kan ik dat vandaan halen?
Havik schreef:Methylsulfonylmethaan !!
Havik schreef:Methylsulfonylmethaan !!
anneliesdj schreef:ga er toch vanuit dat bij een grotere hoeveelheid en grotere beweeglijkheid de morfologie ook beter wordt of werkt dat niet zo?
)