ik heb een shetbaby van 7 maandjes en dit wordt zn eerste jaarwisseling.
Hij staat 's nachts alleen met in een buurwei een shet die baby's eet voor lunch en een oude pony van 24 waar hij die avond bij mag staan. Nou sedeert een stalgenoot haar paard met sectolin en zei dat ik wel wat mag gebruiken voor de kleine.
Ik heb ook een fjord en die staat gewoon dan lekker in zn stal, ik durf de kleine er niet bij te zetten want ik weet bijna wel zeker dat ik hem de volgende dag van de muur af kan schrapen. Nor is zn pleegmama en op de wei is er niks aan de hand maar Nor zn stal is zijn eigendom en daar tolereert hij geen pleegkind.
Ik weet ook niet hoe Nor in de buitenlucht is met oud en nieuw dus hij blijft lekker in stal. Ik heb voor die kleine ook een schuilstalletje, maar die is aan de andere kant van de wei en daar heeft hij geen zicht op de anderen.
Is het verstandig om de kleine een roesje te geven met de sectolin? Heeft iemand anders nog tips voor de eerste oud en nieuw van een veulen?
Ik sta redelijk achteraf, de kleine knalletjes hoor je amper, maar oud en nieuw kan je moeilijk missen. Hoe doen andere het?
Ik zet Bambam in ieder geval bij zn oude buurman die oud en nieuwproef is, maar toch ben ik bang dat hij in paniek raakt en dwars door de draden rent.