Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Idra schreef:Bij PRE's is het wel zo dat een veulen wordt gechipt als de Cria Caballar zijn papieren komt optekenen, dus er is wel een grote kans dat jouw paard papieren heeft.
Niet vriendelijk van de Nederlandse vereniging dat je ze niet willen helpen, je kan idd in Belgie proberen (www.spaansepaard.com) ofwel bij de Cria Caballar zelf.
Idra schreef:Bij PRE's is het wel zo dat een veulen wordt gechipt als de Cria Caballar zijn papieren komt optekenen, dus er is wel een grote kans dat jouw paard papieren heeft.
Niet vriendelijk van de Nederlandse vereniging dat je ze niet willen helpen, je kan idd in Belgie proberen (www.spaansepaard.com) ofwel bij de Cria Caballar zelf.
Lusitana schreef:Idra schreef:Bij PRE's is het wel zo dat een veulen wordt gechipt als de Cria Caballar zijn papieren komt optekenen, dus er is wel een grote kans dat jouw paard papieren heeft.
Paarden kunnen ook gewoon op latere leeftijd gechipped worden...
Stel je eens voor dat het geen PRE is. Ik kan mijn huis-, tuin-, en keuken paard ook laten chippen...
Ik wil niet negatief doen, maar een paard dat papieren heeft wordt gewoonlijk iet zonder papieren verkocht omdat het duizenden euro´s scheelt. Je lijkt wel geknom een paard te verkopen voor een paar duizend als je er andere 30.000 voor kunt krijgen ofzo.... als je snapt wat ik bedoel.
Het is natuurlijk alijd nuttig om na te gaan wie en waar en wanneer gechipped is. Daar niet van.
Is het paard gebrandmerkt?
Lusitana schreef:De stamboekpaarden worden gechipped, maar volgens mij is het verder niet verplicht. Maar let wel, ik zit in Portugal.
Fokkers zijn erg gebrand op hun brandmerk, dus het is op zijn minst opmerkelijk dat hij geen brandmerk heeft. Misschien toch gewoon bij een particulier gefokt (die ook mogen brandmerken, maar niet iedereen doet het).
Wat staat er in zijn groene boekje? Of was er helemaal niks bij?
Idra schreef:Lusitana, tuurlijk kunnen paarden op latere leeftijd gechipt worden, maar ik schetste maar even hoe het bij de PRE's zit.
Veulens worden dus meteen gechipt en hun papier is ook gelinkt aan die chip, dus als je het chipnummer hebt, kan je normaalgezien zo bij de Cria Caballar nagaan of er een papier bij hoort
, en dat is ook juiste (en handige) info, maar aanvullende info was dat natuurlijk niet elk paard in Spanje met chip automatisch een PRE is...
Het was dus weerwoord, maar gewoon extra info.frappa schreef:Heb de belgische vereniging gemaild, en kreeg vandaag een mailtje terug dat hij op zoek ging.
Dus ben benieuwd ...
soeske schreef:waarom zou de vereniging dan goed gek zijn? Misschien heeft het paard toch wel papieren. Het is toch voor vrienden van het andalusische paard?