Eurobottlecup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Eurobottlecup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 08:55

Wie is er afgelopen zaterdag nog meer naar de finale van de Eurobottlecup geweest op de kerstveiling van Meijer in Mariënheem?
Ik zag in een ander topic dat er zich nog iemand geplaatst had voor de kwartfinale.

peetisgreat

Re: Eurobottlecup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:26

ik ben er geweest en het was top om te zien veel mooie paardjes langs zien gaan

en de E-bottelcup ook prachtig om te zien

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:13

Is dat niet voor driejarigen? Dat vind ik dus gewoonweg schandalig!!!! Sorry.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:22

Lusitana schreef:

Wat is dat nou weer voor nutteloze reactie?
Ze zijn 3 en sommigen bijna 4, het gaat puur om de uitstraling en de gangen van het paard.
Veel wordt er echt niet mee gedaan. Beetje stappen en draven en rondje galop..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:36

Lusitana schreef:

Erg grappig dat je gelijk deze mening even deponeert terwijl je zelf in je profiel hebt staan dat je een paard op zijn derde zadelmak hebt gemaakt....
Wat is het verschil tussen jou en ons?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:05

Het verschil is dat als je een 3 jarig paard klaar gaat stomen voor een jurering, je er wellicht anders mee bezig bent dan als je alle tijd hebt.
Als jij een driejarige inrijdt en met bijna vier voor de jury verschijnt, vind ik het best, maar het zal ook best gebeuren dat die een grote voorsprong willen hebben op de rest, hun paarden jonger gaan inrijden. Dát is het gevaar van zo´n competitie.
Je laat dan de commerciele waarde van je paard te luid spreken.
Inrijden zou niet moeten gebeuren met als doel een jurering (hoe simpel ook) in hetzelfde jaar. Met name dus omdat die hun paarden verder willen hebebn, waarschijnlijk eerder gaan beginnen. En dat is wel schadelijk. bovendien is niet elke driejarige hetzelfde.
Als ik driejarigen inrijdt, maak ik ze zadelmak, zet de stap, draf en galop erop en dan hebben ze weer vrij tot het jaar erop. Dan worden ze pas doorgereden. Dat is ook een verschil. Maar het gaat niet om wat ik doe, maar wat zo´n competitie teweeg kan brengen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:12

bij de eurobottle cup wordt er niet veel met de paarden gedaan. Ze zijn onder het zadel en kunnen hun rondje lopen. Ze kijken gewoon na de gangen e.d. Niet van hoe mooi rijdt ie in de krul en hoe doet hij de figuren.
Heel wat anders dus dan een dressuurwedstrijd!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:54

Jawel, maar er zullen er heus zijn die wel willen laten zien dat ze een paard onder de kont hebben dat het goed zál gaan doen in de dressuur en die willen dus wel dat de gangen goed bevestigd zijn en dat het "mooi" en "voor elkaar" getoond wordt. Ze zullen ze niet aan een lang teugeltje maar wat rond laten karren.
Als iedereen zo rijdt (dus aan een lang teugeltje rond laten karren) vind ik het best, maar dat kunnen ze ook gewoon op een keuring aan de hand getoond worden....

Ik snap wel dat het niet hetzelfe als een dressuurwedstrijd is en het binnen een stamboekvereniging gebeurd.

Ik ben ook tegen andere proeven (onder het zadel) met driejarigen hoor, het is geen aversie tegen speciaal dit project, maar gewoon tegen het concept paarden in te rijden voor een bepaald project op een bepaalde tijd. Ik hoop dat je dat snapt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 20:50

Ik heb deze wedstrijd gewonnen met een driejarige merrie. Ik heb haar zadelmak gemaakt eind september, begin oktober. Zes weken later was de eerste voorselectie.
De jury was daar heel duidelijk hoe je die paarden voor moest stellen: als jonge paarden, op eigen benen, niet doorzitten en voorwaarts neerwaarts rijden.

Niets anders dus dan jij blijkbaar zo graag ziet.
Daarom vind ik het nogal kort door de bocht dat je zonder erbij geweest te zijn even gaat vertellen dat je "het gewoonweg schandalig" vind.
Ben je ooit bij een voorselectie of finale van de Eurobottlecup geweest?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:18

Ik zeg heel duidelijk dat ik tegen het concept ben, niet tegen dit evenement speciaal. Ik heb recht op een mening, zeker als ik duidelijk uitleg waarop die gebaseerd is.
Laat nu maar andere mensen komen met hun meningen, blijf aub niet op mij hangen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:32

Lusitana schreef:
Ik zeg heel duidelijk dat ik tegen het concept ben, niet tegen dit evenement speciaal. Ik heb recht op een mening, zeker als ik duidelijk uitleg waarop die gebaseerd is.
Laat nu maar andere mensen komen met hun meningen, blijf aub niet op mij hangen!

Tuurlijk heb je recht op een eigen mening meid, hartstikke top! Tong uitsteken
Je mening over deze wedstrijd is duidelijk gebaseerd op vooroordelen in plaats van feiten.
Kom volgend jaar eens kijken bij de voorselecties, dan wéét je waarover je praat!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:20

Jenny denk niet dat ze daarvoor uit portugal komt Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:32

wendely schreef:

Dan moet ze ook niet reageren op een topic waarin de vraag is: "wie is er geweest?" Rolleyes

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:44

Haha, wel leuk discussietopic zo. Ik ben het er mee eens dat je niet over iets kunt oordelen als je er nooit bij bent geweest.. Ik heb ook meegedaan en de jury heeft gezegd dat het om de natuurlijke dressuuraanleg van het paard gaat, ze hoeven dus geen dressuurproef oid te laten zien. Maar in mijn topic (inclusief foto's Knipoog ) kreeg ik ook enig commentaar of het paard niet te vroeg ingereden was. Ik heb meegedaan aan de wedstrijd, ging hartstikke goed en nu heeft het paard een tijd vakantie omdat ze nu de basis kent. Dus zo schandalig is het allemaal niet..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:21

horseyfries schreef:
wendely schreef:

Dan moet ze ook niet reageren op een topic waarin de vraag is: "wie is er geweest?" Rolleyes

Haha daar heb je dan ook weer gelijk in Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:50

Had ik niet moeten doen, want ik had kunnen weten dat er dan op bokt vervolgens minstens vier pagina´s gevuld worden over mijn posts... Clown Alsof die zo vreselijk belangrijk zijn. Ik denk zelf dat het topic beter gevuld kan worden met verschillende meningen en ervaringen.
Ik ben niet het onderwerp. Ik gooi wat in de groep.
Is het zo moeilijk om door te gaan?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 09:21

Lusitana schreef:
Had ik niet moeten doen, want ik had kunnen weten dat er dan op bokt vervolgens minstens vier pagina´s gevuld worden over mijn posts... Clown Alsof die zo vreselijk belangrijk zijn. Ik denk zelf dat het topic beter gevuld kan worden met verschillende meningen en ervaringen.
Ik ben niet het onderwerp. Ik gooi wat in de groep.
Is het zo moeilijk om door te gaan?

Voor jou blijkbaar wel! Haha! Tong uitsteken

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:09

Trouwens veel bokkers zijn het er mee eens dat friezen later ingereden moeten worden dan andere paarden Tong uitsteken

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:20

Ik heb ook meegedaan wij waren niet door maar ik moet zeggen lag puur aan mezelf heb zelf niet goed gereden en daardoor liep lienke wat nerveus en rolde de passen niet goed genoeg af. Ik ben zeker een ervaring rijker (was de aller eerste keer dat ik in wedstrijd tenu reed en op pad ging met een paard )

Ik heb heel veel geleerd en mooie paarden gezien!
En Jenny nog gefeliciteerd met Kyra!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 10:27

Dank je! Het was een hele ervaring hé... Knipoog

@frostyxxx Dat veel bokkers iets zeggen betekent nog niet dat het dan ook waar is hé... Knipoog

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:51

Haha nee inderdaad! Dat werd o.a. in mijn topic wel duidelijk Knipoog

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:18

Wat weer een gezeur om niets. Kijk alstjeblieft eerst eens verder dan je neus lang is.
Hoeveel 2 jarigen krijgen niet al een zadel op hun rug gekwakt zodat ze direct na hun 3de verjaardag gestart worden?

De mensen die aan de Eurobottel meedoen zijn veelal profs die echt wel weten wat ze doen. Geloof dat de winnares ook echt niet op een paard was gaan zitten wat er niet klaar voor zou zijn en zo zijn er velen met haar.
Jenny gefeliciteerd, ik was er helaas niet bij.

pieter81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 06:11

horseyfries schreef:

@frostyxxx Dat veel bokkers iets zeggen betekent nog niet dat het dan ook waar is hé... Knipoog

En wat jij zegt is ook niet altijd de enige waarheid. Er zijn genoeg mensen die niet zo goed kunnen rijden als jij die zullen dus veel meer tijd nodig hebben om dit te bereiken, dus is het paard veel ook jonger als men begind. Vork

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:05

Fryske schreef:
profs die echt wel weten wat ze doen.

hier ben ik het dus ab-so-luut niet mee eens...
ik ken genoeg zogenaamde "profs" die dingen doen met jonge (en ook oudere) paarden waarvan je de haren te berge rijzen...
ze "denken" vaak dat ze weten wat ze doen maar dat is lang niet altijd zo...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:28

pieter81 schreef:
horseyfries schreef:

En wat jij zegt is ook niet altijd de enige waarheid. Er zijn genoeg mensen die niet zo goed kunnen rijden als jij die zullen dus veel meer tijd nodig hebben om dit te bereiken, dus is het paard veel ook jonger als men begind. Vork

Ja hoor, ik ben dit jaar met de veulens begonnen, dat geeft me een énorme voorsprong op de rest over drie jaar! Tong uitsteken