nakomelingen havel eenkennig/gevoelig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

nakomelingen havel eenkennig/gevoelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 23:00

Ik kwam bij toeval het topic tegen over Welke hengst komt niet op je merrie.

Ik heb 2 jaar geleden een merrie gekocht, Navelle. Wij woonden toen pas in deze omgeving en ik kende de merrie totaal niet. Ik werd gebeld door de toenmalige eigenaar van Navelle en wij waren op zoek naar paarden voor de les. Ik had direct door dat het geen lespaard zou worden, maar had direct een enorme klik met haar. In bovenstaand topic wordt zij afgeschilderd als een levensgevaarlijk paard. In mijn ogen was het een paard die gigantisch bang was iets fout te doen. Zij zou alleen te rijden zijn door prof´s. Ik heb nooit op hoog niveau gereden (L2), maar kan wel met gevoelige paarden omgaan. Ben heel blij dat mij niet alles verteld is toen ik haar ging kopen, want anders had ik haar nooit gekocht. Binnen 4 maanden was ik L1 met een winstpunt met haar, helaas wegens tijdgebrek nu geen wedstrijden meer met haar gereden. Kan haar rustig een tijdje stil laten staan en weer oppakken, geen probleem.

viewtopic.php?f=22&t=640384&hilit=

In bovenstaande topic wordt zij door haar vorige eigenaar afgeschilderd als een gemene geit. Dit doet mij best wel pijn, omdat ik van mening ben dat zij gewoon niet begrepen werd. Zij is absoluut geen gemene geit, maar een paard dat graag voor je wil werken en dat bang is om fouten te maken.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met Havel nakomelingen.

gomir

Re: nakomelingen havel eenkennig/gevoelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:56

-> FB

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:17

Het is inderdaad gemakkelijk om een paard als gemeen en onhandelbaar af te schilderen. Want ja, iedereen hier is een ster in het omgaan met paarden en als het verkeerd gaat ligt het dus niet aan de ruiter.
Neem van mij aan dat de paarden die als vals worden afgeschilderd in praktisch alle gevallen zo zijn gemaakt door onkunde. Een paard is slechts incidenteel onbetrouwbaar uit zijn aard.
Veel plezier met je merrie Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 08:59

Dank je wel Yrrah, ben het helemaal met je eens.