Heb het inmiddels eens doorgenomen en er viel mij op dat in veel stambomen wel 3 of 4 x dezelfde naam voorkomt. Een paar voorbeelden:
* 8325 Vardra Charm (m, geb. 1924) heeft als grootvader van vaders kant Dyoll Starlight 4, en dat is tevens 2 x haar overgrootvader van moeders kant.
* Tregoyd Starlight 1577 (h, geb. 1935) heeft van beide kanten als grootvader Bleddfa Shooting Star 73. Ook zijn beide grootmoeders een nakomeling van Grove Ballitiste 200.
* Coed Coch Meilyr 1947 (h, geb. 1948) heeft in zijn stamboom 3 x als overgrootvader Bleddfa Shooting Star 73.
* Coed Coch Madog 1981 (h, geb. 1947) heeft van beide kanten Coed Coch Glyndwr 1617 als grootvader.
* 9430 Brierwood Honey (m, geb. 1947) heeft 4 x (!) als overgrootmoeder 8758 Mathrafal Mistress. Daar is dus enorme inteelt toegepast.
* 9869 Revel Choice (m, geb. 1949) heeft 8325 Vadra Charm als haar moeder, maar ook als haar oma van vaders kant.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik hoop dat iemand me kan uitleggen of dit met een speciale reden gedaan is, en of dit nog steeds zo gebeurt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zulke sterke inteelt zulke goede pony's voortbrengt (dit zijn allemaal kampioenen!). Maar misschien zit er wel een gedachte achter? Joost van Gestel? Marije? Greetje? Yootha? Misschien kunnen jullie me helpen?
Overigens heb ik zitten kwijlen bij al die foto's. Mijn favoriete hengst uit dat boekje is Coed Coch Madog (overigens vind ik alle Coed Cochjes prachtige dieren) en mijn favoriete merrie is Rowfant Prima Ballerina, wat een schatje... Leuk ook om te zien hoe erg volle broer en zus Clan Pip en Clan Peggy op elkaar lijken. Ben zoals gezegd erg happy met dit boekje!

En nog een laatste vraag: ik dacht dat 'Rondeels' een Nederlandse stalnaam was, maar ik kom in het boekje een Rondeels Pengwyn tegen van een Britse fokker. Hoe zit dat nu?