Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:en wat voor dekgeld kun je voor een D-ponyhengst krijgen die nog niets loopt.....?
het is trouwens een Krimh.
Arabian_Girl schreef:Citaat:en wat voor dekgeld kun je voor een D-ponyhengst krijgen die nog niets loopt.....?
het is trouwens een Krimh.
Tsjaa als je kijkt wat bv evenaar en De Vito II kosten..
Evenaar 210 euro
Evenaar is L springen en M dressuur
http://www.stal-romano.nl/evenaarhome.htm
De Vito II 300 euro
De Vito II is Z I dressuur
http://www.stal-romano.nl/devitohome.htm
Denk dus niet echt heel veel. maar ligt misschien ook aan het papier en stokmaat en kleur
Suzanne F. schreef:Bij het kwpn heb je na de 2 bezichtiging nog een 3 de bezichtiging en dan nog een verrichtingsonderzoek.
Ik vermoed dat de regels van het nrps op www.nrps.nl staan.
gomir schreef:Zou er niet op rekenen dat een ponyhengst zijn eigen stalgeld terugverdiend![]()
De meeste paardhengsten bij het NRPS doen dat trouwens ook niet.
Na de eerste bezichtiging mogen de doorverwezen hengsten voor de tweede bezichtiging komen. Ze moeten dan precies hetzelfde doen als op de eerste bezichtiging. Dus op het straatje, op zachte bodem aan de hand, vrij bewegen en vrij springen in de kooi. En de paarden van 3 jaar en ouder basisgangen onder de man.
Vanuit de tweede bezichtiging mogen er een aantal hengsten door naar de derde bezichtiging. Ze moeten dan wel veterinair helemaal in orde zijn.
De derde bezichtiging is altijd op de showdag eind januari. De paarden lopen dan aan de hand nog een keer. De paarden van 3 jaar en ouder moeten zich dan ook nog een keer onder de man laten zien. De dressuurpaarden lopen met een groepje tegelijk in de ring en moeten mn basisgangen laten zien. De springpaarden moeten afhankelijk van hun leeftijd een lijntje springen(de 3-jarigen, dit jaar de hengsten uit 2003) of een parcours op hun eigen hoogte(vanaf 4 jaar, dit jaar de hengsten uit 2002 of eerder)
Kun je trouwens ook allemaal terugvinden op www.nrps.nl, via het kopje fokkerij naar centrale hengstenkeuring en dan procedure
gomir schreef:Ik laat het topic nog even open staan, misschien heeft een ander er nog wat aan. Als er niet op gereageerd wordt zakt het vanzelf wel weg, maar als ik het op slot zet komt het meteen helemaal onderaan te staan.