IJslanderles zonder eigen IJs + OVbereikbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

IJslanderles zonder eigen IJs + OVbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:04

Ik had al eens iets op het ijslanderforum geplaatst mbt les, maar dat was over het algemeen getrokken. Omdat mijn vriend nu toch graag wil verhuizen is dat even stilgelegd tot hij iets nieuws heeft... Maar nu leek het me leuk hem voor kerst of gewoon een keer een les met ijslanders cadeau te doen. (om het te leren vind ik dat een gewone manege met goede lesgeving ook prima is, omdat ijslandermaneges nu eenmaal lastig te vinden zijn)

Maar mijn eigen ijslander heeft een blessure. Daardoor heeft m'n vriend ook al een half jaar niet gereden, daarvoor een stuk of 10 x op mijne. (ook gegaloppeerd) Het gaat dus echt om een beginner, dus ik zoek ergens waar hij ook goed beginnend les kan krijgen, maar toch leuk: Liefst een buitenrit omdat dit meer om een pleziertje en lekker op ijslanders rijden gaat dan het echt te leren, het gaat tenslotte maar om één les, en een weekendje Vlieland is te duur voor een arme student, helaas...

Hopelijk snappen jullie het idee een beetje en weten jullie iets. Nog een eis is dus dat het met het OV bereikbaar moet zijn. Liefst in de buurt van Utrecht / Breda / Zevenaar / Apeldoorn. Als het erg dichtbij Zevenaar of Apeldoorn is is vervoer nog wel te regelen. (in de vorm van ouders) Hopelijk weet iemand iets leuks!

fjordnina

Re: IJslanderles zonder eigen IJs + OVbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:07

Er zit in ruurlo iets lonshartjashof oid. geeft ook echt les met ijsjes. Hoe goed dat met het ov te bereiken is weet ik niet. Er zit wel een station in ruurlo en ook met de bus valt er goed te komen. Misschien dat het te doen is?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:32

Breidablik? (-> Oirschot)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:15

Er begint mij ook iets te dagen: even via de gouden gids:
Ljónshjartashof Manege & Pensionstalling
Nieuwenhuishoekwg 1
7261NS Ruurlo
0573-452027
datalion@hetnet.nl

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:04

EricPrast schreef:
Breidablik? (-> Oirschot)

Ja

Kom je nog dichter hier in de buurt wonen Iris? Lachen

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:56

Is de Breiðablik goed te berijken met ov? Het ligt tog wel een beetje afgelegen (heb geen idee of er een bushalte in de buurt is)

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:16

Ja klopt het ligt vrij afgelegen.. geen idee of er ergens een bushalte is maar dat zal allicht wel. Lachen Even informeren misschien?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:10

Die stal in Rurlo geeft idd les met ijsjes, schijnt ook wel fijne lessen te zijn. Heb er alleen goede en positieve verhalen over gehoord. Leira's vader staat er trouwens ook en loopt er ook in de lessen mee;-)

Enne volgens mij is de breidablik NIET goed met OV te bereiken. Ligt aan een zandpad namelijk en volgens mij niet echt een bushalte echt in de buurt. Je kunt er wel erg fijn rijden!

Jammer dat er hier in de buurt niet echt iets zit anders zou ik ook erg graag les willen!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:27

Misschien is er in de buurt van Breidablik wel een bushalte, lijkt me wel. Maar dan zouden ze door heel dat "bos" nog moeten lopen, en dat is best ver he..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:37

Is Alfsengi niet wat? dat ligt in Loenen, niet zo ver van Apeldoorn. Of het bereikbaar is weet ik niet zo...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 01:22

Ik dacht inderdaad ook dat Breidablik ergens in the middle of nowhere (bij wijze van) lag, iig niet met ov bereikbaar... Scheve mond Ik heb het opgezocht en vanaf de halte Kempenweg in Oirschot is het nog 25 minuten lopen volgens 9292ov, naar de lokatie... Best wel veel dus...

Alfsengi wordt het om persoonlijke redenen helaas niet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 01:24

Ook die in Ruurlo heb ik opgezocht en die blijkt ook 25 minuten lopen te zijn... Scheve mond Waarom zijn mooie lokaties toch altijd zo lastig te bereiken, net alsof niemand daar ooit komt ofzo... Verward

Edit: Oh ja het maakt dus niet zo heeel veel uit waar het precies is... Want het gaat om een leuk ritje en niet persé lessen. Kimmy ik wist niet zeker of je het zo bedoelde, maar ik ga zelf niet verhuizen, alleen m'n vriend. Ja (zit nu op kamers in utrecht maar dat is toch nog een uur reizen naar zijn studie in Schoonhoven, bovendien zijn kamers in utrecht veel duurder...)

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:14

Die in Ruurlo ga ik proberen! Heb al geïnformeerd en het lijkt me erg leuk! Heerlijk, nu kan ik toch vrij dichtbij huis ijslander rijden (zo'n 15km bij mij vandaan). Kan niet wachten.......

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 02:14

kirstentje schreef:
Die in Ruurlo ga ik proberen! Heb al geïnformeerd en het lijkt me erg leuk! Heerlijk, nu kan ik toch vrij dichtbij huis ijslander rijden (zo'n 15km bij mij vandaan). Kan niet wachten.......

Hihi, leuk!

Misschien toch maar sparen voor een weekendje Vlieland dan ofzo... Of wachten tot ik over een aantal jaar (waarschijnlijk over 2,5 jaar of misschien 3,5 in de zomer) eindelijk weer naar IJsland kan.. *zucht* Tegen die tijd moet 'ie toch al wel een beetje kunnen rijden dat 'ie met mij een tocht kan maken daar. Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 16:48

In bij Hestarhlot in Lieren, daar geven ze nu ook lessen op paarden van hun dacht ik!
Ruurlo is ook een aanrader, ik heb daar vorig jaar gelest met mijn eigen paard, nu wil ik ook weer, ik heb wel een trailer, maar geen auto meer die kan trekken Boos!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 18:40

wyko schreef:
In bij Hestarhlot in Lieren, daar geven ze nu ook lessen op paarden van hun dacht ik!
Ruurlo is ook een aanrader, ik heb daar vorig jaar gelest met mijn eigen paard, nu wil ik ook weer, ik heb wel een trailer, maar geen auto meer die kan trekken Boos!

Ja echt? Dat zou wel heel ideaal zijn want dat is 20 minuten fietsen vanaf mijn ouders. Lachen Ik zal eens informeren bij Els.