Was mijn verzorgpaard maar nu mijn eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Was mijn verzorgpaard maar nu mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:05

Heb sinds 1 december een eigen paard oftewel Matthias Haha! Hij was 2 jaar lang mijn verzorgpaard en kreeg opeens van de eigenaar te horen dat ze hem wilde gaan verkopen en paar dagen laten hoorde ik dat dat mijn kerstkado als is van mijn pa en mijn moeders vriend Haha! .

Maar nu even wat anders de eigenaar is half jaar geleden ong met hem naar het strand geweest toen werd die helemaal gek ze kreeg hem niet meer stil alleen maar door galoperen.
Ik zou graag zelf een x met hem naar het strand willen gaan wel met iemand anders bij niet alleen in iedergeval zei was ook met iemand anders gaan. Maar dat maakte hem zelfs niet uit.
Hebben jullie misschien tips?

maflingergek

Re: Was mijn verzorgpaard maar nu mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:42

wat een leuk verhaaltje zeg en ik zou in inder geval eerst lekke buitenritjes maken in de buurt en in de bewoonde wereld en pas als dat goed gaat samen met een ander paard naar het strand. succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:57

Eerst goed oefenen met buitenritten. Ook daar open ruimtes opzoeken als je paard daar klaar voor is.
En dan met een rustig paard dat het strand gewend is (en die jou paard ook kent) proberen het strand op te gaan. Oefen alles anders eerst met een ander paard (van rengalop terug naar stap etc). Dan ben je zelf minder nerveus en blijft je paard ook rustiger.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:59

Hoi,

Oke dankje.
Ja ik rij zelf nu ook al tijdje sinds ik hem verzorg al buitenritten. Zeker 1 a 2 x in de week. Maar daar heeft hij ook vaak buien dan schikt die echt van de raarste dingen en vorige week rende er een los hond achter ons aan blaffend en dan zit die echt te kijken van die is gek en dan doet hij niks en dan rennen er weer kleine kinder ver achter ons en dan schiet die hup in galop de straat over en dan is hij niet meer te houden. Maar de vorige eigenaar maakte bijna elke dag buitenritten en daar deed hij ook best tja druk op het strand. Verward

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:02

Wat een leuk kerstkadootje Haha!
Hmm, tja goed oefenen denk ik ook met buitenritten. Eerst met een groep naar het strand misschien? Dat je hem een beetje achter een braaf paard kan houden. En ervoor zorgen dat als je naar het strand gaat, dat ie niet een paar dagen daarvoor heeft stil gestaan oid. Knipoog Veel plezier met je haffie! Pling

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:11

Oke. Ja dankje.
Ja ik laat hem nooit een dag niks doen. Als ik hem al 1dag heb gelongeerd en de volgende dag ga reden is hij al druk. Ondanks hij al 15 is merk je er echt helemaal niks van. Ik zal binnenkort paar foto's op zetten.
Hij is voor het eerst ook zondag geschoren, want hij zweete echt erg je kan wel uren uitstappen maar droog werd hij niet meer.
Maar was benieuwd hoe hij reageerde zonder verdoving of wat dan ook, maar hij was super braaf hij vond het nog een soort van lekker ook Knipoog.
Alleen nu had ik nog een vraagje misschien beetje raar vraagje Bloos ...
Kijk hij heeft bij de niet de vorige eigenaar maar daarvoor heeft hij M dressuur gereden. Maar de vorige eigenaar heeft verder hier niks meegedaan die is meer buitenritten gaan maken die heeft hem bijna 7 jaar gehad.
Alleen is het mogelijk dat ik weer hoger met hem ga rijden. Ook al kan hij er nu niet super veel meer van oftewel moet gewoon helemaal meer opnieuw beginnen, want aan de teugel krijgen lukt me nu wel al goed, maar soms van die momenten weer helemaal niet.

Owhja en hoe krijg je de foto's bij je profiel je moest toch iets voor en achter je foto zetten? Bedankt alvast.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:56

Heyy meid.. Eerst even dit.. WAT EEN SUPER KERST KADO!!
Nu je vraag over dat M dressuur. KIjk hij is al vrij oud heeft veel buitenritten gereden.. Maar zoals je zegt je ziet niet aan hem dat hij zo oud is.. Ik zou het gewoon proberen.. Als de knopjes er 7 jaar geleden op zaten (en dan ook echt goed op zaten) Dan denk ik dat hij het gemakkelijker weer oppakt dan een paard dat nooit dressuur gereden heeft.. Misschien een goed idee om prive lessen te nemen als je wat meer in de dressuur wil?

Ow en je houd altijd de momenten waarop het rijden even niet wil of dat het gewoon slecht gaat.. maar je stapt er de volgende keer weer op en het zal dan vast weer beter gaan.. Een pony heeft ook zo zun humeur en jij ook ben jij te hyper dan is je paardje dat ook een beetje.. ben jij bang is je paardje dat ook.. Ow en als het niet wil lukken doe dan iets wat wel wil lukken en rond dit goed af en ga uitstappen!

Weet niet of je dat zelf wel eens hebt dat je kwaad word omdat het niet wil? Maar als dit zo is blijf rustig en stap hem lekker uit:P

Man wat een kerst kado!!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:13

Ja maar het is niet echt alleen mijn kerstkado ik heb veel meegemaakt vorige jaar nu nog steeds een hoop ellende als ik dat allemaal niet mee gemaakt had dan had ik hem nu ook niet gekregen.
Maar alleen nog een vraagje wat moet ik ook alweer voor de foto zetten als ik hem op mijn profiel wil zetten? ( Ik heb het al voor elkaar gekregen. Knipoog

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:39

jullie hebben geluk! jullie mògen een verzorgpony!!!
ik mag niet eens!!!! en de manege is zoo ver om naar toe te rijden!!! er zijn verschillende paardenmensen in de buurt, maar 'k heb géén tijd en 'k mag géén verzorgpaard!!! misschien in de zomervakantie????

EllisFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:59

Voordat je naar het strand gaat;
Eerst even los in de bak,
daarna longeren, [ lekker veel galloperen ]
dan word die rustiger
en dat doe je net zo lang door totdat die wat kalmer is

en als je richting het strand rijdt moet je hem ook véél laten bewegen, niet stappen. Want dan kan die wat beter op rust komen! En op het strand kun je dan (als het goed is) lekker rijden! Haha!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:49

wat leuk dat je hem heb gekregen Lachen
echt een kerstpaardJE Haha! ha
ik ben met mijn haf voor het eerst naar zee gegaan met slof eraan ik wis niet wat hij zou doen en hij was/is best sterk
dus had voor de zekerheid een slof bij mij dit ging goed en heb er toen altijd een B bitje(stang die veel mensen hebben voor het mennen)gebreukt om mee naar het bos en strand te gaan dit ging bij mij altijd hel goed
als ik merk dat hij staat te stuiteren voor we weg gaan neem ik altijd nog de slof mee voor de zekerheid
veel buiten oefenen kan idd ook goed helpen
su6 het is echt tof op het stand dus zeker het proberen waard als jullie der klaar voor zijn

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 09:21

Ja als ik een buitenrit maakte gebruikte ik eerst ook altijd de slof maar dat maakt bij hem echt niks uit. Hij is dan echt super sterk en je kan doen wat je wilt maar hij gaat zijn eigen gang verder wel Boos!
Maar hoe ziet zo'n B bitje eruit?

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:23

Wat leuk !
Gefeliciteerd Haha! Haha!

breniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:31

hej wat een super kerst kado!:O
echt,
maar dat hij zo druk is kan zijn van het bix.
ik weet niet hoeveel bix je hem geeft maar 1 kilo basis bix daar moet een paard 2 uur zeeeeeer intensief voor bezig zijn om die energie weer weg te halen dus daar zou het aan kunnen liggen... verder misschien staat hij de heledag op stal, en is hij SUPER blij als hij naar buiten mag? de wei zou in dat geval denk ik een goede oplossing zijn.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:20

Hoi hij krijg 2x per dag halve kilo Basic biks en 3 x per dag kuilgras.
En hij mag alleen zomers/voorjaar in de wei hij staat namelijk op een stal met nog zo ong 17 andere paarden dus we hebben aan de regels te houden Knipoog