Shetlandertrucjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Shetlandertrucjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:38

hoooooooi Clown
(dit is het 1e topic dat ik start)

ik had een vraagje Tong uitsteken

weten jullie ook nog een paar leuke trucjes/dingen voor mijn (1,5 jaar jonge) verzorgshetje? en hoe je dat moet doen.

ik kan namelijk al:

-achter mij aanlopen Koe (zo sweet, dat deed ze uit zichzelf (L) )
-ergens op staan
-ik heb nu 3 keer gesprongen (maar kan niet te vaak vanwege de leeftijd Boos!)
-hoeven uitkrabben
-borstelen
-achter haar aan lopen (net als bij de kar, maar dan zonder Clown )

weten jullie nog iets?

ik wil wel al heel lang haar leren op commando steigeren, maar weet iemand hoe ik haar dat kan aanleren?

Weet je wat? zou je het dan willen pben? want ik kan nooit topics terugvinden Clown

groetjes

rode_tomaat

Re: Shetlandertrucjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:48

al 1 iemand gereargeert Tong uitsteken echt super!!!

en ze kan al knielen, srry was ik vergeten te vermelden Lachen

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:52

zo vroeg is niet goed voor die leefdtijd << (zulke reactie's ga je krijgen!! Bloos )

maar je kan toch ook gewoon wandelen .. fietsen (kleine stukjes ?)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:49

rode_tomaat: Ik zou toch even stoppen met al je activiteiten, springen is niet gezond en op het blok ook zeker niet. Gewoon poetsen, wandelen is ook een te grote belasting voor een jaarling die kunnen zich namelijk maar ongeveer 10 min concentreren.

Fietsen moet je ook zeker niet doen om diezelfde reden.

Dus gewoon alleen van eht land naar het land wandelen de basis dingetjes leren zoals bijvoorbeeld meelopen, poetsen, stilstaan en inderdaad heoven krabben dsu voetjes geven
Laatst bijgewerkt door LADPR op 13-12-06 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:50

maar ik bedoel.. gewoon een klein stukje.. van maar 10 min ofzo.. maar ik kan het fout hebben hoor Tong uitsteken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:50

Nee moet je zeker niet gaan doen. Is toch ok nergens voor nodig, jaarling heeft nog geen conditie training nodig, dei krijgen ze wel van het spelen met andere paarden

noukie_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:24

ik vindt dat je zo'n jong paardje nog lekker moet laten.
zo vroeg al dingen leren vindt ik nergens voor nodig.
toen jij 5 jaar was werkte je toch ook nog niet?
toen was je gewoon lekker aan het spelen enz..
je kan wel met hem rennen,los gooien in de bak, achter je aan lopen enzz..
je moet je pony idd ni te erg belaste.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:32

idd. Helaas, maar zo'n jonge pony moet je eerst lekker laten staan en hoogstens even poetsen en de hoefjes uitkrabben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:07

inderdaad. ik begrijp dat je 'm ook al aan de lange lijnen hebt? (erachter lopen als bij de kar maar dan zonder) en dat je 'm al laat knielen? stop daar alsjeblieft mee, want je pony kan dit nog absoluut niet hebben. nu wil het misschien nog, maar er treedt vroegtijdige slijtage op op deze manier, om over het geestelijke aspect nog maar te zwijgen. als ie 2,5/ 3 jaar is kan je hiermee een begin maken, maar eerder echt niet. de botten in de benen (grof gezegd de botten tot aan de buiklijn) zijn pas uitgegroeid als je veulen 3,5 jaar is, en bij shetten is dit vaak nog later. hou het allemaal lekker simpel, je hebt nog jaren de tijd om hem dingen te leren.

wat ik zelf doe met de jonge dieren: netjes leren voetjes geven, komen als je roept, en netjes meelopen aan het halster. af en toe een stukje wandelen langs de weg kan ook prima, als je begint met verkeersmak maken op hun derde is dat bij sommigen vrij laat...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:15

indd nog nauwelijks iets doen met deze pony en zet steigeren maar helemaal uit je hoofd...
vaak weten mensen uit onwetenheid niet wat ze aan richten. als je je paard wil steigeren dan weet je hier een eigne manier vooor die voor jullie beiden geschikt is en veilig is. verlopig kan je hier nog niet aaan beginnen pony is nog veelste jong.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:17

Misschien kan je beter even op zoek naar een verzorgpony totdat je eigen beestje oud genoeg is om er iets mee te doen! Knipoog (niet aanvallend bedoeld, gewoon als tip)