Shasta Sam ox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymens

Shasta Sam ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 10:03

Wie kan mij aan zijn volledige afstamming helpen.

Het gaat mij om het stamboeknummer van de merrie Yasmine ox, die in de 2de of 3de generatie aan vaderskant voorkomt.

bterlaan

Re: Shasta Sam ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:38

Yasmine, vos, merrie, 1992
vader: Pyrrus (Bandos [Negatiw x Bandola] x Pascha [Epl Paso x Potega])
moeder: Ber Nopasa (Pasat [Gwarny x Parma] x Panopa [Madkour I x Psyche]).
Yasmine heeft volgens mijn informatie geen volbloedkinderen, maar gezien de enorme achterstand bij de uitgave van het stamboek van het AVS, hoeft dat niet meer te kloppen.
Ik hoop, dat je er iets aan hebt.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:17

Deze Yasmine bedoel ik inderdaad, weet niet of zij de Yasmine is die in de pedigree van Shasta Sam voorkomt.

Ik heb een (inderdaad) halfbloed dochter van deze merrie, vandaar mijn interesse.

Is er ook een eigenaar bekend?

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:07

Van niet-US paarden is alleen de fokker gegeven: Emas BV is de fokker van Yasmine. Hoe zit het nou? Je schrijft nu, dat je een dochter hebt van Yasmine, maar eerst dat ze in de ee of 3e generatie aan vaderskant voorkomt? Of is Shasta Sam een kind van die dochter van Yasmine? Heb je geen papieren of kun je niet bij het NRPS informeren?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:12

De merrie Yasmine is na het overlijden van de eigenaar verkocht naar onbekend. Toen ik zat te googlen kwam ik Shasta Sam tegen met Yasmine in de pedigree. Alleen stond hier geen stb. nummer bij, dus vroeg ik me af of het wellicht om de dezelfde Yasmine ging.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:35

Mijn info geeft alleen volbloeds, geen halfbloeds. En het is gebaseerd op de info die van de stamboeken komt en als die achter zijn met hun studbook..... Volgens mijn info heeft deze Yasmine geen kinderen, maar dit was wel de enige Yasmine die bij het AVS was ingeschreven. En als ze bv. halfbloedkinderen heeft, weet het AVS daar ook niets van, natuurlijk. Je zou het AVS eens kunnen bellen, of het NRPS? Sorry, meer weet ik niet.