De hengst Premier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

De hengst Premier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 13:24

Ik heb een oogje op de zoon van Premier!

Wie heeft er meer informatie over hem?

Premier is Russisch en de moeder van mijn crush Lovers is Pools, wat zijn de kenmerken van deze lijnen? Zijn het ook echte typische arabieren met de bijbehorende sensibiliteit, intelligentie en temperament? Of zijn het meer koudbloedtypes?

Foto 1 is mijn crush (toegegeven hij staat er niet super op maar stel je eens voor dat hij helemaal gepoetst is en een mooi voorbrenghalstertje om heeft en net zo loopt als papa, en dat kan hij! Hij krijgt enorm lange manen, net het paard van Barbie Clown , net als zijn papa en mama.)

Foto 2 en 3 is Premier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Jasmijn

bterlaan

Re: De hengst Premier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:08

Nou, Premier (Monogramm x Premiera) is anders helemaal Pools gefokt, hoor, of je moet een andere bedoelen dan die ik bedoel. Maar Pools en Russisch is niet zo heel verschillend natuurlijk en je ziet veel Russisch bloed in Polen en Pools bloed in Russen. De oorlog heeft daar mee te maken, toen de paarden massaal op de vlucht gingen. Koudbloedtype voor een arabier, sorry, waar kijk jij naar??? Of bedoel je iets anders? Een Arabier, hoe grof ook, heeft nooit koudbloedtype. Het blijven altijd bloedpaarden.
Ik heb Premier in Aken gezien een paar jaar terug en ik vond zijn beweging echt buitengewoon! Hij schijnt ook hele leuke veulens te maken, hoorde ik. Hij is een halfbroer van de bekende Ekstern, die ook van Monogramm is. Monogramm heeft veel kinderen, die je vrij regelmatig op shows ziet en daar best succesrijk zijn.
Als je je "crush" voor rijden wilt kopen, zijn de ouders niet zo heel belangrijk, tenzij je echt in een bepaalde richting topsport wilt gaan doen. Dat is met de meeste mensen niet het geval. Het gaat erom, dat het klikt tussen jullie en an jou kant denk ik, dat je verliefd bent Knipoog) De beste reden om een paard te kopen. Veel succes ermee!

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:48

De moeder van Premier (Premiera) is in eigendom van Klarenbeek Arabians te Doornspijk en
inderdaad niet Russisch maar Pools. Hele mooie merrie en een heel lief en rustig karakter, een knuffeltje Ach gut
Zij heeft ook mooie resultaten behaald op show.

Afbeelding

Het lijkt me een leuk beestje en als hij net zo kan bewegen als zijn pappa en opa,
dan kun je in je handjes klappen Knipoog

Succes met het vinden van een nieuw maatje!
Laatst bijgewerkt door KooArabians op 12-12-06 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:52

Premier is een ontzettende bewegingsmonster. Ik wilde mijn merrie destijds laten dekken, helaas was Tiek nog een beetje onvolwassen (naar mijn idee). Hij is inderdaad helemaal Pools. De meeste Polen die ik ken, hebben een vrij nuchtere karakter, wat niet wil zeggen dat ze niet te porren zijn voor een showtje (integendeel zelfs). Het zijn wel 'echte' Arabieren mét de bijbehorende karaktereigenschappen. Ze zijn dus zeker wel sensibel, intelligent en temperamentvol. Het feit dat ze niet schrikken van een opvliegend blaadje wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet temperamentvol zijn Knipoog. Polen willen graag werken, graag zelfs, de mijne wordt totaal chagrijnig als ik het een dagje oversla Haha!.

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:02

Youko schreef:
De meeste Polen die ik ken, hebben een vrij nuchtere karakter, wat niet wil zeggen dat ze niet te porren zijn voor een showtje (integendeel zelfs). Het zijn wel 'echte' Arabieren mét de bijbehorende karaktereigenschappen. Ze zijn dus zeker wel sensibel, intelligent en temperamentvol. Het feit dat ze niet schrikken van een opvliegend blaadje wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet temperamentvol zijn Knipoog. Polen willen graag werken, graag zelfs, de mijne wordt totaal chagrijnig als ik het een dagje oversla Haha!.

Inderdaad Haha! Hierin herken ik mijn Pooltje (Enderllin) ook helemaal. Hij vindt het heerlijk om te werken, zet altijd zijn beste beentje voor, is ontzettend koel in zijn koppie en heel erg leergierig. Wat niet wil zeggen dat hij niet kan showen Knipoog Maar over het algemeen is hij gewoon niet heel snel van 'vreemde' dingen onder de indruk, wat het rijden alleen maar ten goede komt.

Monogramm is de opa van Enderllin en een bewegingsmonster eerste klas, net als zijn zoon Premier en ook de hengst Empress van Monogramm (van Klarenbeek Arabians) kan ontzettend bewegen Vingers aflikken Monogramm heeft al veel mooie kinderen gegeven.

Ben erg benieuwd of je voor dit paardje gaat kiezen Knipoog Heb je misschien meer foto's van hem?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 22:01

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:13

Is dit paardje gefokt door Michel Lenaerts en Jacqueline ?

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:52

Jasmijn, het lijkt me een erg leuk paardje!! Heel apart, dat kleurtje en die wilde manen die hij overduidelijk van zijn moeder heeft Haha!

Als jij verliefd op hem bent en het klikt, zegt dat al genoeg toch??

Dat hij een goede paps heeft met super gangen is dan alleen maar mooi meegenomen. Maar ookal had hij dat niet gehad, dan had het nog jouw super paard kunnen zijn toch?? Je gaat er niet mee fokken dus de afstamming is leuk maar het is veel belangrijker dat het klikt tussen jullie Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:09

Ook wij hebben een pure Pool,en ik ben het helemaal eens met wat al mijn voorgangers hebben gezegd.Ik dacht eerst dat ze het over mijn kerel hadden hihihi.Alleen over het showen....de mijne laat zich maar wat graag zien,en gaat al showend door de bak.Vooral als hij toeschouwers krijgt,dan loopt hij de sterren van de hemel.Ben je echt verliefd op het paard en is ie gezond,ga er dan voor!!!Heel veel succes. Ach gut.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:13

Hey Jasmijn,

Toch een ander paardje op het oog?
Mama is toch Yulia? Dat vind ik zo'n mooie merrie, met een lieve uitstraling. Als ik nog meer centen had...

Enfin, ik heb zelf een russisch product (corrigeer me indien dat niet het geval is) en die is nu niet bepaald heethoofdig nee. Maar absoluut niet temperamentloos. Hij heeft een super leergierig, eerlijk en lief karakter en lijkt in alles op een echte arab hoor!!
Niets geen koudbloed (wat dat ook mogen betekenen).

Nu ja, wanneer je een klik hebt met het paard: gewoon doen Knipoog

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!!

Greetz. Corine

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 12:54

Hoi iedereen,

Ik ga zondag kijken!! Ik ben heel erg benieuwd naar Jorrie (zoals hij genoemd wordt) en de moeder is inderdaad Yulia, met prachtige lange manen...

PS @ Corine: Vindt Angel Nile Baikal nog steeds prachtig maar kwam Jorrie tegen en dat lijkt me echt een heerlijke bengel!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:06

Gaaf, zou bijna roepen: ik wil mee. Mooie paardjes kijken, want volgens mij staan er nogal wat, of niet?

Heel veel plezier!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:32

Ik vind hem ook echt heel leuk!! en zijn moeder heb ik een paar x in het
echt mogen bewonderen en vond haar in 1 woord GEWELDIG echt een prachtige
Poolse dame!!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:51

Ook ik ben weg van de prachtige Poolse lijnen, wat mij betreft de beste van de wereld Bloos
Hun trotse houding en mooie bewegingen spreken mij erg aan, succes en veel plezier komend weekend

Karen

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:32

mooi vent hoor! ben benieuwd of het wat word!! veel succes met het kijken!! houd ons op de hoogte Pling

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 15:36

Nog even een leuke foto!

Afbeelding

Ik laat het zondag wel weten of het klikte!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:46

lekker kontje Haha! hahaha ziet er echt cute uit!! heel veel plezier!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:55

Ze hebben daar ook nog een leuke Om el Extreem zoon staan (Passoa) Knipoog
Jasmijn, ik hoop dat je in deze Premier zoon een 'nieuwe liefde' vindt. Houdt ons op de hoogte Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:35

Ook namens mij heel veel plezier,maar dat zal wel lukken tussen zoveel schoonheden!!Wat is het toch een heerlijk ras he mensen??Ik weet zeker dat wij nooit anders meer willen,zelfs nog liever een erbij als een minder.Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is,al zal je niet zonder zo'n juweeltje thuis komen.Groetjes. Ach gut .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:01

Hoi allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie 'medeleven' en belangstelling, Jorrie is een superleuk paardje maar ik zit hier nu met tranen in mijn ogen om Karim en ik besef dat het nog te vroeg is voor een ander paardje...

Er kan op dit moment geen paard aan Karim tippen want hij was zo bijzonder voor me en ik was zo in de wolken met hem...

Ik laat het even rusten! Dus voor een heel leuk en lief baasje is Jorrie echt een supermaatje!

Jasmijn

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:54

ja kan ik heel goed begrijpen.. doe het lekker even rustig aan en geef het een plekje.. Bess Gandalf (jouw Karim) verdient wel een bijzonder plekje..! Het komt vanzelf wel weer, geloof me.. en dan kun je weer een ander paardje gelukkig maken..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:50

Ach arme meid,ik sluit mij helemaal aan bij de woorden van Ctjelief.De tijd is er nog niet rijp voor,en dat is heel begrijpelijk.Heel veel sterkte hoor.Groetjes. Ach gut .

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:33

Ik kan het met helemaal voorstellen dat het nog te vroeg is.
Doe rustig(er) aan, voor een ieder is het tempo anders.
Geef jezelf de tijd en wanneer het zo moet zijn komt een nieuw paardje vanzelf wel. Die komt dan ook zomaar op je pad, let maar op.

Sterkte!!