Extreem dik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Extreem dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 14:09

Een paard van de eigenaar bij mij op stal moet nog 10 a 11 weken maar ze is echt exteem dik.
Haar buik is al gaan hangen, haar rug iets aan het door zakken en ze heeft me een toeter van een buik!!

De eigenaar van het paard denkt dat het misschien een tweeling is, maar volgens mij is die kans heel klein toch?
Dat zou niet best zijn want ik las dat een veulentweeling maar 0,3% kans heeft op overleven...
Of zou ze gewoon heel veel vruchtwater hebben?

Kytha

Re: Extreem dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:49

Iedere merrie draagt anders, ik heb er hier twee staan, zijn gelijk uitgerekend (nu 7 mnd drachtig) en aan de ene zie je amper dat ze drachtig is, en de andere ploft zowat uit elkaar.
Is de merrie gescand? zo kunnen ze tweelingdracht voor een groot deel uitsluiten (hoewel het er ook nog weleens tussendoor glipt)
Ik twijfel aan de mijne ook weleens of er echt maar eentje in zit Nagelbijten / Gniffelen maar op de scan leek het er duidelijk een..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:01

Die van mij is 2x gescand, was maar 1 vruchtje zichtbaar, ziet eruit alsof er 2 of 3 inzitten Knipoog

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:22

Als het gaat om een oude merrie die al vaker veulentjes heeft gehad zijn ze ook vaak eerder in de dracht al dikker omdat de buikwand slapper is geworden. maar elk paard draagt anders inderdaad. heb heel veel verschillende merries gezien tijdens de dracht. ze zijn allemaal anders. en als ie nog maar 2,5 maand moet is ze een behoorlijk eind op weg hoor. en tweeling dracht is heeeeeel zeldzaam en ziet de dierenarts bij het scannen. ze horen er in ieder geval op te letten. kunnen ze er nog op nette wijze eentje "verwijderen".

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 10:16

Ik denk ook niet dat het een tweelingdracht is, mede omdat het zo zeldzaam is.
Deze merrie heeft inderdaad al meerdere veulens gehad het lijkt mij inderdaad aannemelijker dat haar buikwand wat slapper is...
Ik ben benieuwd...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:25

Heb een keer eerder meegemaakt dat een merrie echt extreem dik was, alsof ze op knappen stond...
Was een shetlandmerrietje weliswaar, die lijken gauw dik, maar deze zag er echt uit alsof de bevalling morgen was terwijl het nog een paar maanden zou moeten zitten...
Die merrie heeft de vrucht verworpen.

Ik hoop dat het in geval van jouw merrie beter afloopt. Zou er zelf maar eens een DA bij halen om te controleren of alles wel goed gaat.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:11

Dees schreef:
Heb een keer eerder meegemaakt dat een merrie echt extreem dik was, alsof ze op knappen stond...
Was een shetlandmerrietje weliswaar, die lijken gauw dik, maar deze zag er echt uit alsof de bevalling morgen was terwijl het nog een paar maanden zou moeten zitten...
Die merrie heeft de vrucht verworpen.

Ik hoop dat het in geval van jouw merrie beter afloopt. Zou er zelf maar eens een DA bij halen om te controleren of alles wel goed gaat.

inderdaad, beter het zekere voor het onzekere nemen Knipoog