lisjegraen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

lisjegraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 12:43

ja weer een topic over lisje Knipoog
ik zit met het volgende, mijn 2 dames gaan als alles goed gaat ,door lisjegraen gedekt worden in mei- juni. nu was ik een beetje aan het nadenken. mijn jongste merrie neemt kleine pasjes, en had ook op de keuring minder bij ruimte van de gangen, nu vroeg ik me af hoe lisje zijn gangen zijn ? ik heb al een aantal keren naar de eigenaar gemailt met de vraag of hij eventueel een filmpje kon doorsturen, maar ik krijg nooit geen antwoord. mijn oudste merrie heeft mooie ruime gangen , maar willgraa niet. daarom wil ik op haar wel een hengst met mooie ruime gangen. dus, Tong uitsteken iemand een idee hou lisje loopt , of eventueel foto's ,filmpje ?
groetjes

Carolinef

Re: lisjegraen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:08

ik heb er nog nooit van gehoord is dan ook vast geen hengst uit NL, waar komt hij vandaan?

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:41

Volgens mij staat hij in Belgie. En als ik de juiste hengst voor ogen heb (die ik afgelopen jaar op de hengstenkeuring in Bilzen heb gezien), dan was ik niet erg onder de indruk van zijn bewegingen.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:49

Ik weet niet of hij weer naar de HK komt, anders zou je daar ff kunnen zien of zou ik wel een filmpje kunnen maken... Maar weet het dus niet
Ik kan het wel eens vragen aan louis, mss dat hij het weet..

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:27

Het is een gra kleurige toch? ( probeer me even voor de geest te halen welke ik heb gezien)

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:51

lisjegraen staat in belgië. weet iemand misschien wanneer en waar er een hengstenkeuring is in belgië ? zijn er misschien andere hengsten die gra kunnen doorgeven hier in belgië en mooie bewegingen doorfokken ? mijn oudste merrie heeft mooie ruime gange, dus daar zou lisje wel voor kunnen dienen. ik zal eens wat e-mails sturen naar enkele hengstenhouders.@jillyken. het zou wel leuk zijn als ik niet naar de hengstenkeuring geraak dat je lisje zou kunnen filmen.
groetjes saar

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:07

hoi,
ik heb daarjuist de site van het stamboek nog een keertje doorgekeken, en er waren een aantal hengsten die me wel aanspraken, misschien weten jullie hier iets meer van ? het zijn allemaal belgische hengsten en je kan ze bezichtigen op www.fjordstudbook.be
degene die me aanspraken waren:-jolster
-ardalsrappen
-eros
-heia gutt
-mogly
-tao(redblakk)
iemand meer info over deze hengsten en hoe zit het wanneer er een redblakk hengst op mijn gra merrie gezet wordt ?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:21

Je zult ook naar de merries moeten kijken. Wat past erbij. Ga bij de hengstenhouder kijken als je een hengst van de foto's af ziet zitten. Daar zie je de hengsten zoals ze echt zijn. Op de keuring zijn ze toch anders.

Jolster Geeft volgens mij erg goede bewegingen door. Ardalsrappen is overleden als ik het goed heb. Verder heb je weinig aan mij vrees is.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:38

ik weet in ieder geval al iets meer over jolster ,heeft deze niet een hele tijd in nederland gestaan ? ik heb naar alle eigenaars van deze hengsten een mail gestuurt met meerdere foto's en eventueel een filmpje. hopen dat ardalsrappen niet is overleden, dan heb ik mezelf weer een afgang bespaart. Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:43

Ardalsrappen kan je wel van je lijstje schrappen want die leeft
niet meer. Die is dit jaar overleden aan vergiftiging.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:04

Dreeke schreef:
Koliek las ik ergens anders hier. Geen opzet in het spel, zoals ook wel beweerd...

Waarom ga je niet en keer kijken bij de hengsten op stal? Ik zou zelf nooit van een filmpje willen beoordelen of een hengst wat voor mijn merrie is. Kan je het karakter ook gelijk zien. En de meeste hengstenhouders laten hun hengsten graag aan je zien...

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:16

Carolinef schreef:
ik heb er nog nooit van gehoord is dan ook vast geen hengst uit NL, waar komt hij vandaan?

Lisje is een gra zoon van Briggen als ik me niet vergis.

Als ik jou was zou ik idd de hengsten bezoeken die een goede combi maken, zoals de rest ook zegt, dan kun je het beste beoordelen of hij bij je merrie(s) past.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:19

izabella schreef:
Dreeke schreef:
Koliek las ik ergens anders hier. Geen opzet in het spel, zoals ook wel beweerd...

Waarom ga je niet en keer kijken bij de hengsten op stal? Ik zou zelf nooit van een filmpje willen beoordelen of een hengst wat voor mijn merrie is. Kan je het karakter ook gelijk zien. En de meeste hengstenhouders laten hun hengsten graag aan je zien...

Hij is inderdaad overleden aan Koliek.
Eerst werd gedacht aan vergifting, maar het is onderzocht en hij bleek toch overleden te zijn aan koliek.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:54

Lisje is inderdaad een Briggenzoon.

Ik ben ook op zoek geweest naar een hengst voor mijn merrie. Wat mij bij de eerste hengst al opviel is dat ze in het echt totaal anders tonen als op foto's. De een beter, de ander wat minder, maar allemaal even echt.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:37

ik zou zowiezo nooit mijn merrie laten dekken door een hengst die ik niet in het echt gezien heb. ik vraag even naar foto's en filmpjes zodat je toch al een beetje een eerste indruk krijgt over deze jongens. mogly zie ik in ieder geval al wel zitten. moet ook juist lukken dat hij zo een 20 min van mij af zit. hij doet het blijkbaar goed in de sport en heeft mooie ruime bewegingen. maar ja ik heb nog tijd genoeg om een hengst te kiezen.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:47

Ik heb Tao nog nooit irl gezien maar wel enkele nakomelingen, waar ik eigenlijk helemaal niet weg van was. Vrij kort in de gangen en te compact.

Heia Gutt vond ik leuk om te zien maar daar heb ik nog geen nakomelingen van gezien, maar als die even leuk zijn als die van zn broertje.. hihi

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:51

HK in Belgie is 17 februari en lisje is meestal wel van de partij.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 17:33

weet iemand hier misschien meer over de hengsten slipp haukaren , en mr tweiten ? 2 noorse hengste die naar belgië komen om te dekken ?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:43

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 18:39

ok de eigenaar van de inmiddels overleden ardalsrappe heeft deze beide hengsten voor het dekseizoen tot zijn beschikking. ik was wel geïntersseert in mr tveiten Knipoog moet een enorm werklustige hengst zijn met mooie gangen een een leuk karakter. vanaf het moment dat hij in belgië is krijg ik foto's toe gestuurt.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:55

Is die Mr Tveiten die uls zoon van Herman waarvan een foto stond op FW?

edit: nee dat is Hjeller, dan komen er 2 zonen van Herman naar België?
Vraag me alleen af of een fjordenland al België dat wel nodig heeft... en als er over een paar jaar dan ook nog een hier gefokte zonen van Herman op de hk zouden komen.. Nagelbijten / Gniffelen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:41

Haukren is ook eruugggggggg leuk.......
Jammer dat die andere geen foto heeft.... heb nu al zin in de HK Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:42

Klopt, 2 zonen van Herman naar België.
Maar die Mr Tveiten moet nog gekeurd worden, dus is nog maar afwachten of ie straks echt kan dekken.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:05

Mr Tveiten gaat in februari mee naar de keuring... Daar zullen we weten of hij kan dekken...
Ik hoop in ieder geval van wel! Hij is inderdaad héél werklustig, is intelligent en heeft mooie gangen!
De moeder van Mr Tveiten (soldokka) staat ook nog bij deze eigenaar.
Mr Tveiten staat voor de moment bij een vriend van de eigenaar om voor de koets geleerd te worden.
Ik heb Mr Tveiten ingereden. Vond het een héél leuke hengst, met een super karakter!

Haukaren staat wel bij de eigenaar op deze moment. Hij gaat in februari ook mee naar de keuring. Je kan ze daar bekijken, maar niets houd je tegen om eens een kijkje te gaan nemen in de Ardennen Knipoog

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:18

Heb je ook foto's van Mr Tveiten?