hallo,
ik rijd op een erg kleine manege waar ze een hele lieve fjord hebben ik rijd nu al een jaar elke week op dezelfde fjord en heb een goede band met hem tot sinds kort,
ik kwam naar zijn stal gelopen en stond met zijn billlen voor de deur terwijl hij anders altijd klaar staat om mee te gaan,dus ik riep hem maar hij draaide zich niet om.ik dacht dat hij vast een beetje moe was dus pakte het halster en liep zijn stal binnen hij draaide zijn hooft en keek me erg boos aan met zijn oren in zijn nek.ik deed alsof ik een snoepje uit mijn zak pakte en hij draaide zich helemaal om.ik probeerde zijn halster om te doen maar toen wilde hij in mijn hand bijten(hij bijt eigenlijke iedereen maar omdat ik een goede band met hem had had hij mij al heel lang niet probeeren te bijten)ik trok me er niets van aan en deed het halster om. ik pakte het halster touw en liep met hem naar de poets plaats waar ik hem vast bond.
tijdens het poetsen probeerde hij weer de heletijd te bijten ik gaf hem een tikje en hij deed eventjes niets,even later begon hij weer te bijten en ik gaf hem nog een tik maar hij bleef doorgaan.toen ik even later het zadel op zijn rug legde degon hij aan het touw te gaan hangen waardoor het touw knapte.ik haalde het zadel van zijn rug en ging een nieuw halstertouw halen ik bond hem opnieuw vast en keek op zijn rug of hij er misschien ergens pijn had er was niets te merken dus ik pakte het zadel en probeerde het nog eens maar hij begon te stijgeren waardoorhet touw opnieuw knapte en ik weer een nieuwe moest gaan halen.
ik dacht dat hij het misschien niet fijn vond om vast te staan tijdens het opzadelen dus maakte hem los maar toen liep hij er gewoon vandoor!
dus ik bond hem weer vast en legde het zadel erop,gelukkig gebeurde er niets.
ik wilde de singel vast gaan maken en toen begon hij heel onrustig van links naar rechts te gaan draaien met zijn lijf.
ik draaide steeds maar gewoon mee en maakte de singel vast.
toen ik het hoofdstel om wilde doen maakt ik hem eerst los maar hij vertikte het op het bit in te doen dus ik pakte een snoepje en legde die samen met het bit op mijn hand hij gooide zijn neus ophoog en pakte alleen het snoepje snel van mijn hand.
ik probeerde het nog eens en nog een maar het lukte niet toen ik het bijna op wilde geven probeerde ik het nog eens maar hij begon wild met zijn hoofd te schudden en kwam tegen mijn gezicht aan(wat best zeer deed)maar ik trom me er niets van aan,uit eindelijk ik het tog gelukt.
toen ik die avond in bed lag was ik aan het denken waarom hij zo deed want omdat we vroeger zo'n sterke band hadden ik kon alles met hem doen en hij beet iedereen bahalve zijn eigenares en mij.ik was toen dol gelukkig.
ik hoopte dat het volgende week beter zou gaan maar helaas het ging presies hetzelfde ik vroeg aan zijn eigenaresse waarom hij zo deed maar zij wist het ook niet (eigenaresse is ook de instuctrice)
weten jullie misschien waarom hij zo doet en wat ik eraan kan doen want ik houd kei veel van hem en zou het vreselijk vinden als hij niet ophoud.