hoe was jullie eerste buiten ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noukie_pony

hoe was jullie eerste buiten ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 15:24

wij hebben 2 verzorgponytjes!
ik zou graag willen weten hoe jullie eerste ervaring was met een buitenrit.
hoe reageerde jullie pony's? Haha!

want wij willen graag onze eerste buitenrrit maken op onse verorgpony's...
ze zijn> 3.5 en 4.5 jaar oud. Vork
we rijden altijd in de buitenbak en als er dan een auto,vrachtwagen ofzz langs komt schrikken ze niet!

het zou leuk zijn als er foto's bij staan van een van jullie buitenritten.
en de info waar je buitenrijd bijvoorbeeld>> langs de weg in het bos door het park enzz...

groetjess en hoefjes Tong uitsteken

Maaik

Re: hoe was jullie eerste buiten ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:56

Ag, iets wat oplettend maar voor de rest niks bijzonders.
Anders een volwassene meenemen die ernaast loopt voor de zekerheid?
Ik zou er anders eerst gewoon mee gaan wandelen. En daarna pas mee gaan rijden. Zodat je de eerste keer ernaast loopt.

Je moet rijden waar je kan rijden. Niet elke stal die heeft uitrijmogelijkheden in het bos etc.
Het is altijd beter om bij de weg weg te zijn. Maargoed soms kan het neit anders.

noukie_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 17:47

de eene van 4.5 wordt door de echte eingenaar vaak mee naar buite genomen en dan rijden ze er niet op maar wandelen ze er gewoon naast.
dus die kan het al wel een beetje.
het is ook de bedoeling dat er iemand mee gaat.
maar ik ben bang dat de pony ineens keihard gaat rennen ofzz..
waar we dan gaan rijden: langs het fietspad in de berm er rijden geen auto's langs maar aan het begin van ht fietspad rijden wel auto's en dat is dan achter de pony's.
dus dan horen ze de auto's van achet aan komen en kunnen ze het niet zien.
daarom denk ik dat ze snel schrikken...

heb je trouwens foto's van je eerste buitenrit??

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:55

dat was zo vreselijk, de eerste keer dat ik met bas(shet) buiten de wei ging,, ging die er vandoor,, ik derachteraan,, hij de tuin in van de eigenar,, lag die daar te zonnen,, wat doet bas,, bijt hem in zn kont!:P
woepsie!
gevolg: meneer wilde ook zn wei niet meer in!:( naja

(ik zat er trouwns niet op)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:59

Mijn shetlander reageerde zo nuchter de eerste keer Haha! Ik liep er gewoon naast, rij namelijk niet op me shetlander maar hij vond niks eng, hij liep heel blij naast me en maakte niet uit of er een auto of vrachtwagen langs kwam hij bleef netjes naast me lopen Haha!

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:16

Ik heb een shetje en toen ik haar kocht was ze volgens mij 11
Ze ging voordat ik haar kocht ook al vaak buitenritten maken dus de eerste keer was voor hester niet zo boeiend maar ik vond het super Haha!
De vorige eigenaar (nog goed contact mee want haar paard staat bij hester) zei dat ze altijd goed reageerde op het bos Lachen
Van onverwachte dingen kan ze wel snel schrikken maar dat is meestal als mijn vriendin en ik samen naar het bos gaan Tong uitsteken Haar pony schrikt namelijk heel snel en als de hare schrikt schrikt hester ook Tong uitsteken
Meestal draait ze ineens om en dan staat ze van zichzelf te kijken waarvan ze schrok Clown
En ik en mijn vriendin lachen ons dood als ze schrikken Tong uitsteken

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:19

Je zou eerst met de shetjes langs de weg kunnen wandelen om ze verkeersmak te maken en dan later als je echt gaat buitenrijden een volwassene jullie laten begeleiden. En als het goed gaat kunnen jullie er natuurlijk gewoon met z'n 2en erop uit

noukie_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:56

de eerst keer gaat er ook iemand mee..
en voor dat we gaan gaan de mede eigenaren ook eerst met zijn 2en en de pony's...

hebben jullie er ok foto's van hoe het was??

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:56

toen ik voor het eerst met die van mij naar buiten ging, was ie een half jaar oud (uiteraard aan de hand Knipoog )en nog niet van mij. ik ging samen met n vriendin van mij die Tarek zn vriendje bij zich had (was 1 dag ouder, stonden bij dezelfde fokker).
Tarek stond nergens van te kijken... auto's die (dicht) langs hem heen kwamen, vrachtwagen en bussen... NIKS vond hij eng! terwijl Tongo (Tareks vriendje) overal van liep te springen...
tsjaah... stelletje mafkezen Tong uitsteken
in de tussentijd vind Tarek nog steeds niks eng... heeft nooit iets eng gevonden en is gewoon een lekkere kleine mafkees buiten! hij vind het heerlijk om buiten uit te leven!!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:44

Gewoon eerst een paar keer wandelen. en dan kun je 'r ene keertje op Lachen

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:45

Ja, ik zou idd eerst gaan wandelen, dan in met iemand erop ( die van 4.5) en die ander aan de hand, gaat dat goed, mss andersom, of gewoon allebei onder zadel.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:40

ik heb niet een buitenrit gemaakt op pukkie, maar wel met haar gewandeld en haar meegenomen op buitenrit met felicia, ze reageerde super rustig, maar ja dat is bij elke shet natuurlijk anders hé. ik zou idd eerst gaan wandelen, dan weet je een beetje hoe ze reageren! hier een foto van buitenrit met puk en fe: Afbeelding
(ik heb trouwens niet zo gereden hoor, dit was alleen voor de foto een vriendin hield pukkie vast Knipoog )

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:09

Hallo, Ik heb geen foto van men eerste buitenrit maar ik kan er wel het een en ander over vertellen Knipoog.
Ik ging naar buiten en ja, eerst wandelen enzo toen ik erop ging toen ze al beetje mak was Sprinte ze oppeens weg.
Gelukkig niet de straat op, we gingen in een bos Knipoog
maarja zulke dingen kunnen altijd gebeuren mak of niet.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:22

haha Ann_l0ves_fe ik vind dit dan ook helemaal niet verantwoordelijk. Heb hier op bokt wel al mensen gezien die dit dus heel normaal vinden. Toen ik deze foto zag dacht ik: Ja leuk en nog een langs de drukke laan. Een rukje en het touw vliegt uit de hand en hup de drukke straat op. Maar dan las ik de tekst er onder Pling

Tja bij mij ging het wel goed. Was trouwens ook in een heeeeeeeel erg grote groep. (paardenzegening)

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:46

ik ga een stuk over de weg, dan stap ik en dan ga ik in de bossen en door bergen hij is ook niet bang maar hij is buiten niet te houden en wil kei snel galoperen dus...maar das wel leuk...foto's heb ik nie srry...

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 09:38

Zou inderdaad eerst even wandelen en conditie opbouwen, het zijn jonge pony's dus het is vooral belangerijk dat je daar verantwoord mee omgaat Knipoog ook zijn het niet je eigen pony's en ik denk niet dat de eigenaar het leuk vind om tehoren als er iets gebeurd is onderweg Knipoog

noukie_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:02

de eigenaar gaat ook mee of een van onze ouders.
waarschijnlijk gaan we een keertje in de zomer dan zijn ze een stukie rustiger enzz..

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:54

meestal rij ik dan naast me vriendin..
en dan is er echt niks aan de hand gaat ze net zo hard als een gewoon paard..

maar als ik alleen ga gaat ie vervelend doen enzo.. dus dan heb ik gewoon een zweepje bij me.. en dan stopt hij zijn shetlander grapjes weer even verweg Tong uitsteken

RmJoBs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:11

ik heb zelf op mijn shetlanders nog nooit gereden ben er tegroot voor Boos!
maar een vriendin heeft er wel op gereden was wel grappig!
eerst zou ze zonder zadel gaan maar toen toch maar niet zij zat in het zadeltje(een kinder zadel) haar kont pasten er net niet in Tong uitsteken dus dat was al een grappig gezicht, toch wilde ze met zadel voelt toch iets veiliger! murphy was heel braaf we gingen galoperen ging echt supper alleen toen kreeg me vriendin problemen met haar kont die in het zadel moest blijven Tong uitsteken
ze viel er af! ze kon er bij laggen murphy begon meteen gras teeten! we hebbe neerst heel hart staan telaggen toen is ze er weer op gegaan en hebben we alleen nog maar gedraaft! murphy was echt supper braaf!

ik heb er geen foto van maar er staan wel ergens fotos op bokt van murphy Tong uitsteken

doei XX