Ferro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LOtte1

Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:48

hoi allemaal

wie heeft er een afstammeling van Ferro of Ulft?
Want ik heb daar een vraagje over.

Groetjes Azmiran

duodenum

Re: Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:50

Ik heb een 3 jarige Jet-Set D x Ulft fijn beestje.. beetje brutaal maar als je hem daar doorheen hebt zeer fijn om te rijden!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:24

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:27

Ik heb een Kennedy is indirect ook Ferro Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:49

Ik heb een merrie [***] x Mytens xx

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:30

En wat is je vraag dan daarover????

Azmirann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:47

mijn vraag daarover is:

Junnies ons paardje die de afstammeling heeft van Ferro en ulft, is nu 5 jaar en we rijden haar nu ongeveer 1,5 jaar met haar alleen hij is zo moeilijk te rijden, hij gaat stijgeren en dan val je bijna achter over met haar alleen als ze wil lopen loopt ze ook! hebben jullie ook last gehad van die erge pubertijd?

Groetjes Lotte

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:30

Nou ieder paard gaat op die leeftijd pubberen,is normaal,goed aanpakken zou ik zeggen en laten zien dat jij de leider bent door consequent te zijn wat wel en niet mag.

Ik weet niet of je dit op de vader kunt bestempellen want ieder paard heeft ook nog een moederskant dus...En is het nou een merrie of een ruin omdat je het over hij en haar hebt is dat niet helemaal duidelijk.

Dat steigeren is idd niet tof!Heb het ook met mijn ruin gehad in zijn puberteit en die heb ik een jaarlang met slof gereden puur omdat hij iedere keer wanneer meneer geen zin had te werken op zijn achterbenen ging staan en omdraaide,dus dan trok ik hem rechtsom naar beneden wanneer hij steigerde en dat heeft hij een jaar volgehouden daarna was het over,was met rijden ook super streng voor hem en dulde geen tegenspraak,die had aan moeders en vaderskant een moeilijke opa in de stam zitten dus die had het van beide kanten,toch heb ik hem naar het Z gekregen met veel geduld en ook de nodige ergernis,maar ja wel een uitdaging zullen we maar zeggen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:13

ik heb ook een ferro afstamming [ foto's in profiel ]

Toen ik hem ging kopen was het ook van "Ferro is moeilijkbloed enz" is het ook wel, maar je hebt ook goedzakken er tussen, en die heb ik Haha! En ieder paard heeft wel zijn nukken, maar Ferrobloed kan erg aggresief zijn. Als je soms die verhalen hoort, je weet natuurlijk niet of ze waar zijn. Maar dat ze alles verzinnen lijkt me niet.

succes er nog mee

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:18

Ik ken een afstamming van Ferro die is ook zo'n goedzak. Maar ik heb inderdaad ook gehoord dat Ferro zelf geen lieverdje was. Deze bron had hem van dichtbij meerdere malen meegemaakt. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:12

Mijn merrie is tegen iedereen leuk, lief en aardig zolang ze er niet op gaan zitten of haar dingen willen laten doen. Het is een echt 1 baas paard en zelfs die ene baas heeft weleens strijd met haar Whoosh!
Wat wil je anders met [***] aan vaderskant en Mytens xx en Solied aan moederskant. Van Solied werd gezegd in z'n verrichtingsverslag: "Wil tijdens het werk graag stoeien en probeert zijn ruiter uit."
Van Ulft werd gezegd: "Af en toe behoorlijk eigenwijs." Daarnaast dan nog het EV bloed wat haar heel sensibel maakt en je-kruidje-roer-me-niet is een feit. Knipoog Maar ik zou haar voor geen goud willen missen Lovers

LOtte1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 15:26

sorry dat ik niet goed vermeld heb of het een ruin of een merrie is, (ik heb een ruin en merrie) maar Junnies is een merrie. ik weet niet zo uit me hoofd wie de moeder is maar inderdaad heb ik vaak gehoort dat ferro zelf niet makkelijk is en bij ons op de club heeft nog iemand een afstammeling van ferro en die is ook niet makkelijk daarom was dat me vraag:)!

Groetjes!!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:53

Ik heb een 7 jarige Ferro x Zeoliet merrie, héél bloederig en niet door iedereen te rijden.. Maar loopt de sterren van de hemel en gaat voor je door het vuur.. tevens is ze onwijs lief (net zoals haar vader!)

Bij ons op stal word er alleen maar met Ferro en Negro gefokt, dus dat ze een moeilijk karakter hebben klinkt voor mij nieuw in de oren!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:57

heb meerdere Ferro's gereden, zijn niet de makkelijkste paarden
vindt het wel paarden die makkleijk op hun achter beentjes gaan.
als je eenmaal hun vertrouwen hebt, gaan ze inerdaad door het vuur voor je,
maar voor dat die klik d'r is, bij de ene is ie d'r zo, bij de ander
kan het zomaar een jaar duren

in mijn profiel vindt je foto's van 2 ferro merrie's
Terrorieta Ferro X Caritas en Winwin Ferro X silvio
Terrorieta draak eerste klas, Winwin een zeer lief en makkleijk dier

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:03

Ik heb een ferro x flemmigh.
Een zeer lief dier, heel werkwillig en is nooit gemeen.
Heeft wel een hoop energie en is af en toe wat heet.
En ze is wel eenkennig.
Maar ik vind het een super fijn paard!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:09

Heb ook een ferro (x pele) , betrouwbaar paard, wel één met een gebruiksaanwijzing af en toe en ze heeft, net als Essy87 al zegt veel energie en kan wat heet zijn, maar er zit geen gemenigheid in verder.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:17

Heb een merrie van Ferro x Belisar.
Super lief, nooit gemeen of bokken, kan wel tijdens het werk heet worden en wat drammerig zijn, maar over het geheel een geweldig paard.
Mijn dochter van 14 jaar is er op gaan rijden (is zelf nog vrij groen) en het gaat buitengewoon!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:53

Ikzelf heb een Rhodium (v. Ferro) en ik rijd een Ferro merrie.

Allebei een goed karakter als je ze de baas bent. Ze willen allebei werken (nu is dat bij die Rhodium nog niet onder het zadel, want die is pas 2,5).

Ik vind het fijne paarden, maar ik houd ook wel van karakters!!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:48

heb een ferro merrie, zie profiel!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:02

Wij hebben twee merries (1,5 en 2,5 jaar) van Ferro x Jazz. Een erg gewaagde combinatie als ik het zo hoor. Maar beide paarden zijn in de omgang erg lief en nieuwsgierig en dat er bloed en sensibiliteit in zit vind ik niet zo erg. De moeder is dus een jazz en kan een erg lastige tante zijn, is ook erg sensibel. Maar in de omgang is het een superbeest en absouluut niet gemeen.
Ik denk dat als je een paard gelijk van veulen af aan goed opvoed en voldoende aandacht en verzorging geeft het best mee valt met hoe moeilijk ze zijn. En qua rijden is een beetje een sensibel paard toch het mooist, is mijn mening.

Verder hebben we dit jaar een veulen gekocht van King Arthur(trakener) x ulft. Dit zou dan ook een slechte combinatie moeten zijn, want trakeners zijn vaak ook een beetje apart?

Zoals anderen al zeiden, een paard heeft een vader en een moeder en verder doet de opvoeding en africhting ook een heleboel