Zoals jullie misschien weten heb ik een IJslandse merrie. Het werken in de bak vindt ze erg moeilijk, graag zou ik daarin les willen hebben, dus meer naar de dressuurkant toe.
Alleen...er is niet echt iemand die verstand heeft van IJslanders die mij les kan geven...wel is een optie om naar een vrouw te gaan (waar ik les heb gehad bij de manege) zij geeft nu les op haar eigen Friezen, beleert Friezen en geeft les aan particulieren. Zij is gericht op dressuur en rijdt paarden door als ze bijvoorbeeld niet goed kunnen draven of zoiets.
Nu vroeg ik me af...wie heeft er met zijn IJslander ook dressuurles op zo'n manier? Kan het gewoon met een IJslander "gewoon" dressuur les volgen of is het niet aan te raden?
Graag tips en ervaringen! Ik wil namelijk heel graag les met mijn IJslander
Het voordeel is dat ik rijdend naar haar toe kan 
Groetjes Dorieke

Gaan lessen bij een Z amazone, wat denk je ten eerste dat het kost??
Toen ie dat een beetje voor mekaar had, gaan galloperen en halt, galop en halt. Halt en galop. In 1 keer, ik deed het zonder zadel zodat hij alle spieren zonder problemen optimaal kon gebruiken zonder last te hebben van het zadel. Nu heeft ie me toch een kont! Allemaal spieren. Hij loopt nu veel soepeler en houdt het langer vol om soepel te lopen.
Maar aardig dat je me die tip geeft.
....