Jumping Shetsss!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepietjeeh

Jumping Shetsss!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 18:55

Laatst was ik samen met een vriendin van me naar 2 shetlanders geweest die ik een periode heb verzorgt, maar dit nu niet meer doe door een ander verzorgpaard...

Was echt geweldig leuk! We hebben de shetjes zelf ingereden en daarom ook gesprongen! Het was de eerste keer dat we dit onder het zadel deden! De eerste aantal keren weigeren en er proberen onderuit (uuh langsheen) te komen. Helaas hebben we die dag geen foto's gemaakt....
Zelf ben ik opzich nog vrij lang en groot voor de shetlandertjes... Maar ach, voor 1 keertje? Mijn gewicht zit op 45 kg. en mijn lengte is 1.65...... 't Was vast en zeker géén gezicht! Maar aangezien het andere (kleinere) meisje nog niet zoveel ervaring had met springen moest ik het begin eventjes doen.

We hebben die dag nog wel een aardig record gebroken! We hebben 40 cm. met ze gesprongen en terwijl ze maar een cm of 95 zijn... Knap hé?! Wat een kanjertjes zijn het toch ook?!

Nu heeft een ander meisje samen met haar nichtje ze overgenomen en heb zo'n vermoeden dat dit prima loopt!

Wel zonde dat ik geen foto's had, maar misschien hebben jullie shetjes die net zo hoog (of hoger Vork ) hebben gesprongen?!

Supershetjesss!

noukie_pony

Re: Jumping Shetsss!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:14

sppr leuk!!
en knap van je shetje..
ik ga nog springen met mijn 2 verzorgshetjes(de een 3.5 de ander 4.5 jaar oud)...
het lijkt me super leuk...
we gaan zkkr wel foto's make en dan zet ik ze gelijk in een topic...
ikga wel proberen jou record te verbreke;)
maar mijn shetljes zijn wel wat hoger(1m en 1.10m)
veel plezier met je shetjes ik hoop dat je nog eens bij ze langs gaat een weer gaat springe;)
doeiii

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:38

met mijn vzshetje zijn we (ik en mn zusje) ook tot 40 cm gekomen. Ze is drachtig, dus hoger gaan we voorlopig ook niet. ik weet niet precies hoe groot ze is, ze is ong. 1 meter??? grote gok!!! Tong uitsteken

maar als ze haar veulen heeft en we zijn weer een maand ofzo verder, gaan we het weer oppakken, en kijken hoe ver ze dan komt. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:42

heb de 82 met m'n vz gesprongen ( over de 80 begon ze te weigeren) best knap vind ik zelf. Ze is iets kleiner dan een meter. Heb later nooit meer zo hoog gesprongen met dr aangezien ze toen geen conditie had, (had toen hoogstes 75 gesprongen, toen de conditie wat opgebouwd was) maar nu heb ik weinig tijd en er bijna geen mogelijkheid meer is tot springen (weide)

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:44

puk kan ook wel redelijk springen, ik weet niet precies hoe hoog dar is maar het hoogste wat ze heeft gesprongen, aan de longeerlijn niet met mij erop hoor ben ik een beetje te groot/te zwaar voor, is 4 autobanden op elkaar en dan een balkje haha, hier heb ik geen fotos van wel van iets lager (voor fotos: viewtopic.php?f=10&t=693721&hilit=)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:28

Het hoogste wat ik met appelbol heb gedaan is 70 cm (ik spring niet mee, ik 'zwiep' gewoon een keer met de longeerzweep, en dan racet ze op de hindernis af en gaat er overheen, met mijn pokkeconditie kom ik daar dus echt niet overheen Tong uitsteken ) de laatste tijd springen we niet zoveel meer, zijn meer bezig met grondwerk.

Ze is trouwens 90 cm.

Miepietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 21:11

Leuk om te horen hoe jullie shetjes zijn @ springwork! Maar dit zijn echt enorm iritante shetjes om héél eerlijk te zijn, uiteindelijk is het nog een wonder dat we binnen 3 weken eindelijk fatsoenlijk met ze aan het halstertouw konden lopen! Dit waren echt enorm sterke en vervelende shetjes... Maar nu zijn 't echt enorme schatten die alles willen doen voor je!

Binnenkort nog wel een keer springen met de nieuwe verzorgstertjes en dan zal ik foto's maken! Zal ze dan direct op bokt zetten!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:13

Vind het eerlijk gezeg niet vertandig, een pony meot ook leren springen en vind het neit eerlijk tegenover de pony's al;s kjullei ze de eerste keer over hindernissen van 40 cm laten springen

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:13

toen ik nog een kleintje was
heb ik een keer 1 m gesprongen met mijn shet van 1.02 m
oh wat was ik trots!
nu springt ze vrij Lachen vind ze heel erg leuk!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:46

Mijn shet('s) kunnen ook heel goed springen! ze worde dan altijd helemaal gek!
Maar ben jij niet te groot met je 1.65 voor shets van 95 cm?
Ik heb natuurlijk geen foto's enzo gezien, maar toch?!!! Als je weet dat je te groot bent, ga je toch niet springen Blond
Maarja zal wel aan mij liggen...

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:12

Wat een leuk verhaal Lachen
Ik heb zelf nog nooit gesprongen met een shetje ..

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:29

Ik spring ook nog wel is met mijn shetlander! Haha!
Maar meestal heeft hij er geen zin in.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:40

Leuk!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:42

leuk hoor Ik Sprong Vroeger ook met mijn shetlanders givon kon het ook wel erg goed

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:46

heeej ik heb ook een shet en die is ook rond de 95 cm.
Ik heb ook met haar 40 cm gesprongen!
Maar ze kan meer ik voel het gewoon haha;)

VEEL plezier nog met ze doeii