En dan nu.. haflingerstreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

En dan nu.. haflingerstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:19

hihi.. heb jij ook zo'n gekke, maar o zo leuke haf.. die zijn haflingerstreekjes altijd wel klaar heeft.. nou vertel op.. wat is jou haflinger ze grootste streek.. foto's zijn altijd leuk..

Moderatoropmerking:
Foto's in link aub!

11a11

Re: En dan nu.. haflingerstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:50

uuuh ja
er heel hard vandoor gaan en dan aan het in eind van de bak in een keer stil gaan staan en omdraaien Tong uitsteken

en bokken is natuurlijk ook een grote hobby.
en ook de emmer met water omgooien als ze geen dorst meer heeft kan ter zijner tijd ook leuk zijn.
of de stal deur openduwen als ik hem net dicht wil doen.

en dan onze allergrootje hobby het halstertouw stiekum lostrekken en dan rustig weglopen als ik haar aan het poetsen ben Knipoog
en natuurlijk net doen of dit allemaal heel normaal is en als ik boos word heel onschuldig gaan staan kijken alsof ze niks gedaan heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:01

heel hard tegen de deur aan schoppen, als ze eten of drinken wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:03

staken als ze echt iets niet wil. Of helemaal gaan flippen om iets kleins wat ze al vaker heeft gezien.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 12:02

haha ik zal vanmiddag eens een foto maken van de streek die mijn pony flikt.. in me kast Tong uitsteken haha

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:05

0ojannekeo0 schreef:
heel hard tegen de deur aan schoppen, als ze eten of drinken wil.

Dat doet dorritt ook Nagelbijten / Gniffelen
macho heeft niet echt streken meer
hij denkt soms dat hij een hengst is, als hij een merrie ziet Nagelbijten / Gniffelen
gaat hij helemaal showen, hoop opgooien, snuiven, nek opzetten
dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen
mafkees

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:06

ontsnappen, uit z'n stal, uit de paddock of uit het land, hij vind wel een manier Lachen Slim paard he Haha!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 12:09

sjorsie schreef:
ontsnappen, uit z'n stal, uit de paddock of uit het land, hij vind wel een manier Lachen Slim paard he Haha!

haha die van mij ook die rolt als een tank door de stroomdraden heen... dan loopt tie weer ergens door de stallen heen te slenteren maar hij zal nooit vertrekken.. of hij staat bij de voerkar of bij het kuil.. slim paard Knipoog hahaha

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:11

lekker buiten op de weg aan het draven en dan opeens 180graden omdraaien Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:06

www.asravangawege.mysites.nl
hier staan Asra zijn streken zoals mn honden trug trekken als ze iets te ver van asra weg lopen

natuurlijk te vinden onder het kopje "streken"

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 16:30

hihi ik net naar stal.. was ik op stal was ik me fotocamera vergeten.. wou een foto maken van ze streek Tong uitsteken komt nog Tong uitsteken

peerke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:13

Mijn haf is een soort rodeobeest:P wel een lieverd maar o zo grappig ze blijft bokken, ze wordt er wel voor geholpen

vidar12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:27

hoihoi mijn haflinger van 2,5 een ruintje ..maakt zijn eigen knopen los als hij vaststaat,je moet hem altijd goed in de gaten houden want hoe je het ook vastmaakt hij krijgt ze gewoon los...en als hij los loopt in de bak,en je laat hem rennen zeg maar dan neemt ie je wel is in de maling..dan gaat ie galloperen,en dna komt ie op je af gegallopeerd,dan rent ie naar je toe en dan 3 of 4 meter van te voren gaat ie ineens de andere kant op..best eng is dat..je schriks er altijd wel een beetje van terwijl je weet dat ie nix doet..laatst stond ik in de bak en deed ie dat dus ook en toevallig had ik van de voren mijn camera gepakt om het op de foto proberen te krijgen..en dit was het resultaat..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=B4HYK3GV

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FJJPGIVM

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4KV6MSYL

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:36

M'n 22jarige merrie fanny neemt een koekje aan maar zo snel dat je denkt dat je het hebt laten vallen want ze kauwt ook niet en kijkt ze nog "zoekend" naar jou, dan denk je "go nog maar eentje" en plots zie je die andere lekker op haar tong liggen en ze gaat gelijk beginnen kauwen.

ook die typische haflinger "nek" beweging zo een halve karaté slag...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:41

ehm .. de volte ineens de andere kant opgaan .. met springen de hindernis eraf gooiten of de staander omtrappen.. dr deur van dr stal krijgt ze open als ie dicht zit .. als ik even niet oplet met rijden staat ze ineens op het midden stil Tong uitsteken naar buiten doet ze of we gek zijn Tong uitsteken maar het is zo'n lief beest Tong uitsteken

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 08:24

haha ik ga zo naar stal.. foto's maken.. Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 10:52

Die van mij bokt bij iedereen maar niet bij mij Haha! en ze kan ook nog wel eens zo leuk zijn om dr hoofd tussen haar benen te doen en dan met 4 benen tegelijk de lucht in te springen Tong uitsteken
Ojah en ook vind ze het heel leuk om je mee te sleuren naar alles wat eetbaar is. Of ze gooit de voerbak om en dan kijkt ze me zo aan van ik heb niks gedaan hoor....
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 09-12-06 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:00

die van ons die heeft een keer zijn stal open gemaakt en de hele brokkenton leeggegeten (gelukkig zat die niet zo vol meer) en vraag me niet hoe ze dat ding open heeft gekregen want ik krijg hem soms nog niet eens open... Sigaar

en ze heeft haar hooiruif verbouwd....heeft ze er met d'r dikke kont lekker tegen aan staan schuren,hooiruif verbogen dus. toen ging haar voerbak er ook nog aan...die heeft ze ook kapot gedrukt, lekker geweldadig dier haha Duivel Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:04

Wallie schreef:
sjorsie schreef:

haha die van mij ook die rolt als een tank door de stroomdraden heen... dan loopt tie weer ergens door de stallen heen te slenteren maar hij zal nooit vertrekken.. of hij staat bij de voerkar of bij het kuil.. slim paard Knipoog hahaha

haha dat komt mij ook bekend voor. ik kwam daar s'ochtends in de stal staat ze daar vrolijk onder en tussen het hooi te eten. echt niks is veilig bij dat dier...als je je hand voor haar mond houd moet je oppassen dat ze die ook nog niet in de mond neemt hihi Vork

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:11

bij ons op stal hebben ze een keer met z'n allen (zo'n 15 haflingers) een uitstapje gemaakt in het nabij gelegen dorp:P midden in de nacht..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:32

Die van mij is goed in het met 4 benen omhoog springen, met longeren en dan de andere kant keihard uit te galoperen. Of ze steigerd een keer, maar ja hihi dat heb ik dur zelf aan geleerd.. pff op comando maar ze vind het ook leuk om onder het longeren een keer te doen.. haha

Owja en met mij op haar rug onder een stroomdraatje door lopen.. wel zonder zadel en hoofdstel dan.. haha auw!! daar zat ik dan.. slap van het lachen

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 14:13

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:24

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:29

Mijn haflinger deed altijd zijn zadel af met opzadelen Bloos zodra ik bukte om de singel onder zijn buik te pakken haalde hij het van zijn rug af en legde het iets minder netjes op de grond Boos! .

en als ie het werk te saai vond kreeg je een soort kreuntje en dan kon je maar beter maken dat je je goed vasthield want dan ging ie als een dolle door de bak om dan ook net zo plotseling stil te gaan staan en de ruiter buiten de bak neerlegde . Haha!

maar voor de rest was het een schatje Knipoog

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:40

gheghe, die van mij is 'schrikken'. Doet ze als je niet oplet, als een sloot ophoud, Clown kinderwagen komt of van de scootmobielen ( oude oma/opa dingen Tong uitsteken vind ze 'eng' Tong uitsteken ) 1x was ze helemaal gek heb ik haar laten uit racen in de bak, heb daar een practige foto's van gemaakt Haha!

http://pic20.picturetrail.com/VOL1468/7 ... 008269.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1468/7 ... 008256.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1468/7 ... 008262.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1468/7 ... 008252.jpg

En de mooiste voor het laatst Haha! Clown

http://pic20.picturetrail.com/VOL1468/7 ... 008265.jpg