karoliena schreef:Ik heb ze allebei hengst waarom? Ik heb goede stalling, ze kunnen dus altijd buiten komen en hebben elkaar om mee te ravotten. Ze gedragen zich allebei keurig dus ook kwa gedrag heb ik geen redenen om te ruinen. Dat zijn voor mij belangirjke punten, als je ze het paardwaardige betaan kan geven met soortgenoetne spelen en veel buiten dan is de stallign dus al geen reden om te castereren, kan je ze ook ngo makkelijke de baas en vind je het gedrag geen probeelm en kan je ze makkelijk aan dan is dat ook geen reden om te ruinen.
daarnaast heb ik persoonlijk alles nog hengst omdat ik naar de hengstenkeuring ga met beide
die van mij luisterd naar MIJ ontzettend goed.. hij staat samen met een andere hengst op een landje met schuilstalletje. met wandelen luisterd hij goed, maar ik was gister met hem in het dorp, komt er een jongetje achter hem aan rennen (oke, rennen moet al niet) waar hij normaal gesproken TOTAAL niet op reageert en nu schopte hij ineens.. kwam er ook nog wel bij dat ie sowieso al behoorlijk druk was en het goed waaide, maar toch!
ik ben bang dat hij vaker dit soort dingen gaat doen, waar IK misschien geen last van heb, maar andere wel. de eigenaresse van die andere hengst in mijn weidje is 10 en komt er wel eens in dr eentje... ben bang dat Tarek haar ook een keer kwaad doet.
aan de andere kant wil ik het ook écht niet! ik wil misschien met hem naar keuringen, hem laten dekken (bij goedkeuring natuurlijk!) en naar mij luisterd hij goed. daarbij ben ik ook nog ontzettend bang voor gedragsverandering bij castratie, dat hij de braafheid zelve word ofzo...
ik weet het echt niet...!!