hoeveel rassen bestaan er en welke ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

hoeveel rassen bestaan er en welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:26

ik lees hie rnet op bokt over een paard een 'murguesa ' of zo iets

nu is mijn vraag , welke rassen bestaan er allemaal , en misschien een typerende foto er bij (in link anders word het een verzamel topick)

hoeveel rassen zouden er bestaan ?

fjordnina

Re: hoeveel rassen bestaan er en welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:30

kun je dan niet beter een rassen site op zoeken? zo ingewikkeld is dat ook weer niet.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:31

ja maar op zo'n sites vind je vaak niet alle rassen en of foto's en of ras beschrijving ...

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:36

Murgese bedoel je denk ik, een Italiaans ras

Alle rassen opzoeken, dat lijkt me onmogelijk, er bestaan er wel een paar duizend denk ik als je alles meerekend, kijk maar naar allerlei aziatische rassen, uit China en zo, daar zijn er echt zoveel per streek verschillende ponyrassen, ik ben ooit de bewering tegenkomen dat er in China meer verschillende rassen waren dan in Amerika (en Amerika heeft ook heel veel rassen), maar al die paarden worden in een beetje een goed rassenboek waar veel instaat allemaal samengeveegd onder de noemer Mongoolse pony.
Als je je echt in rassen wilt verdiepen, zoek een goed rassenboek op, van het een paar honderd pagina's type en blader dat eens door, daar staan de bekendste rassen is en daar zul je nog genoeg tegenkomen wat je niet kent en daar staan foto's bij zodat je weet hoe het ras eruit ziet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:36

flippieh schreef:
ja maar op zo'n sites vind je vaak niet alle rassen en of foto's en of ras beschrijving ...

Nee, maar daar heb je dan al wel een groot deel. Vervolgens kun je op andere sites verder zoeken welke rassen er nog niet in het eerste lijstje binnen komen. Foto's zijn gemakkelijk te vinden als je het ras weet. Een rasbeschrijving vinden is ook niet zo ingewikkeld.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:37

D'r zijn echt onwijs veel rassen, op een site kijken lijkt me idd handiger