Wat een voorbarige conclusies...het hoeft helemaal geen handelaar te zijn!
Sommige mensen hebben gewoon geen behoefte aan "gedoe" met een vorige eigenaar.
Dat kan ook...natuurlijk kan het ook handel zijn...maar zo lang je dat niet weet kun je het ook niet veronderstellen.
Ik heb twee jaar geleden een paard van mij naar Engeland verkocht. Hij was te groot voor mij geworden (groter dan je zou denken toen hij veulen was en ik hem kocht) en ik zette hem op marktplaats.
Vervolgens reageerde een vrouw uit Engeland, omdat de foto haar zo aansprak. Ik heb haar in het Engels meer over het paard verteld en ze kwam naar Nederland en heeft hem uiteindelijk gekocht.
Het transport was zo geregeld via een bedrijf die dat vaker doet en wat schetste mijn verbazing? Ze doen helemaal niks met het paspoort en chipnr. Ik heb het paspoort namelijk aan die vrouw meegegeven. En de volgende dag werd het paard opgehaald, zijn gezondheid beoordeeld en hij ging met de vrachtwagen de boot op...
Ik heb af en toe nog wel eens contact met die vrouw. Dat is wel aardig.
Als ik jou was zou ik het nog 1 keer vragen en dan goed uitleggen waarom je het graag wilt weten. Kom je dan niet verder...leg je er dan bij neer. Hier maak je jezelf alleen maar onrustig mee. Je schiet er uiteindelijk niks mee op. Als hij in het buitenland zit is de kans heel klein dat je er nog wat van weer hoort.
Jammer...maar zo gaan dingen soms in het leven. Leg je er voor je eigen gemoedsrust dan bij neer. Je kunt niet altijd de onderste steen boven krijgen.