Hallo Bokkers,
Wat vinden jullie van toch wel bekende Diamond Hit?
Ik vind het opzich een mooi aansprekend paard met veel petentie en talent maar niet mijn favoriet.
Groetjes,
Saskia
Foto´s:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kimberley12 schreef:Die foto's zijn gemaakt door Arnd Bronkhorst

) Sander_ schreef:Je bent zelf ook erg op je copyrights gesteld, Saskia.
Lijkt me op zijn zachtst gezegd 'wel zo beloefd' om die van anderen dan ook te respecteren.
Maar ik vind dit een mooi paard, hoor.

Ik had ook een filmpje maar die werkt niet. Suzanne F. schreef:Ik heb de hengst als jong paard aan de hand gezien en echt geweldig bewegen! Daarna onder het zadel bleef er helaas heel weinig meer van over,
De laatste jaren heb ik hem niet meer gezien. Qua type en uitstraling vind ik hem wel aansprekend.
Citaat:Diamond Hit
De in de sport en fokkerij zeer succesvolle Diamond Hit heeft een droomafstamming. Vader Don Schufro voert in Duitsland de dressuurranglijsten aan, moeder Loretta is niemand minder dan de moeder van de beroemde zwarte dressuurhengst Sandro Hit, die als zesjarige wereldkampioen bij de jonge paarden werd. Daarnaast bracht Loretta diverse keuringskampioenen en goedgekeurde hengsten.
Ook de eigen carrière van de talentvolle Diamond Hit is een aaneenschakeling van hoogtepunten. Als vijfjarige werd hij reservekampioen op zowel het Duitse- als Wereldkampioenschap voor jonge paarden. Momenteel wint hij wedstrijd na wedstrijd op Prix st. Georges-niveau en maken zijn nakomelingen de verwachting waar. In 2005 nestelde Diamond Hit zich definitief tussen Duitsland's topverervers. Zijn goedgekeurde zoon Donavan (vm Consul) werd Bundeschampion in Warendorf bij de vierjarigen. De merrie Loxana (vm Argentinus) werd tot kampioen uitgeroepen op de Oldenburger Elitemerrieshow in Rastede, waar maar liefst tien Diamond Hit-dochters het felbegeerde predikaat Staatspremiemerrie ontvingen.
: http://www.oldenhoff.nl/hengstdiamondhit.php (staan ook nog mooie foto's op
) Suzanne F. schreef:Ik heb de hengst als jong paard aan de hand gezien en echt geweldig bewegen! Daarna onder het zadel bleef er helaas heel weinig meer van over,
nils schreef:lees het bericht van hypo nog maar een keer...