Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marjolein schreef:Ik zou goed les nemen ipv een hulpmiddel inschakelen.
Tr3z3l_l0v3r schreef:ik rijdt af en toe met elastiek. Maar nu al een hele tijd niet meer gedaan ( ik heb trouwens wel een kruising arabiertje ) en voorwaarts houden doe ik sowieso, maar als ik de teugels dan losgooi gaat hij alleen maar rennen, rennen en nog es onder me uit rennen. Dus ik moet hem ook tegenhouden.
Dus ik zou als ik jou was een elastiek of idd thiedeman proberen.
izabella schreef:Ik zou inderdaad niet gaan rijden met slof als je daar niet begeleiding bij hebt.
Zoals mijn voorgangster al zegt: zou gaan oefenen met de pessoa aan de longe en dan kijken of je dat mee kan nemen in het rijden.
Niet gaan vechten (is nooit de juiste manier), eerst maar eens kijken of hij je hand naar beneden wil volgen. Als je fjord zijn kracht erg gebruikt tegen je bijrijdster zou je wel een los touwtje kunnen gebruiken (van ringetjes aan je zadel, dor het bit naar de singel tussen de benen, zo kan je ook longeren trouwens), maar echt alleen maar heel los doen, zodat hij net niet tegen de hand kan komen.
Olita schreef:Ik gebruik een pessoabit als mijn fjord niet makkelijk los wil laten.
Meestal doe ik mijn teugels op de 2e ring. Dan heb ik toch extra druk wat ik kan uit oefenen als haar hoofd in de lucht gooit.
fjordowner18 schreef:Ik begrijp dat het probleem niet aan de longe optreedt,maar de oplossing is wellicht makkelijker te bereiken aan de longe. Daar kun je de spieren van de bovenlijn makkelijker aan bewerken.izabella schreef:Ik zou inderdaad niet gaan rijden met slof als je daar niet begeleiding bij hebt.
Zoals mijn voorgangster al zegt: zou gaan oefenen met de pessoa aan de longe en dan kijken of je dat mee kan nemen in het rijden.
Niet gaan vechten (is nooit de juiste manier), eerst maar eens kijken of hij je hand naar beneden wil volgen. Als je fjord zijn kracht erg gebruikt tegen je bijrijdster zou je wel een los touwtje kunnen gebruiken (van ringetjes aan je zadel, dor het bit naar de singel tussen de benen, zo kan je ook longeren trouwens), maar echt alleen maar heel los doen, zodat hij net niet tegen de hand kan komen.
het probleem is niet aan de longe, dat gaat super, maar het rijden, mij lukt het wel, maar er wil ook een meisje van 10 oprijden en ik wil het haar wat vergemakkelijken
fjordowner18 schreef:Marjolein schreef:Ik zou goed les nemen ipv een hulpmiddel inschakelen.
tja je moet ook geld hebben om te lessen en de mogelijkheid om er heen te gaan die ik dus niet heb