trekken drachtige merries naar elkaar toe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

trekken drachtige merries naar elkaar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 20:33

ik heb een drachtige shetlandmerrie, ze staat tussen allemaal andere paarden. allerlei verschillende soorten en maten, sinds kort staat er ook een (mishandelde en verwaarloosde) KWPN merrie bij; ook drachtig. het valt ons heel erg op dat ze heel erg naar elkaar toe trekken. de dames staan altijd samen te grazen, racen achter elkaar aan, verdedigen elkaar tegen de rest en zonderen zich samen heel erg af van de rest van de groep.
is het vaker zo dat drachtige merries graag bij elkaar hangen en zich afzonderen? of is het toeval en zijn deze 2 gewoon heel erg gesteld op elkaar zonder dat de dracht er iets mee te maken heeft?

waarschijnlijk klinkt deze vraag heel maf, maar ik ben er toch wel benieuwd naar.

Anoniem

Re: trekken drachtige merries naar elkaar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:53

Ik denk dat het per paard verschillend is en dat deze 2 sowiezo goed met elkaar op kunnen schieten. Ik heb een wat oudere merrie en die zondert zich juist af en is zuurder als ze drachtig is, terwijl het normaal prima gaat.