Welke Rubinstein (achter)(klein)zoon...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Welke Rubinstein (achter)(klein)zoon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:42

Vererfd een sterke bovenlijn met een goed gewelfde hals en eventueel ook nog eens een goed gevormd achterbeen?
En bij welke moet je zeker weg blijven?

Andere suggesties die aan bovenstaande criteria voldoen zijn ook welkom, maar wel graag vanuit Duitse hoek

petraaken

Re: Welke Rubinstein (achter)(klein)zoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:38

Ik heb goede ervaring met Rubiquil. Gewelfde hals heeft ie zelf en hij vererft hem in de meeste gevallen ook. Wat bedoel je precies met een goed achterbeen?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:05

Dat een goeie hoek maakt. Lachen

Ik ben bang dat de combinatie Rubiquil met mijn merrie niet gaat matchen, de bovenlijn (en dan met name de rug) is bij mijn merrie een heel belangrijk criterium en ik ben bang dat ze in combinatie met Rubiquil toch een weke rug gaat doorfokken.

Ik zat zelf mogelijk te denken aan Royal Dance maar er is mij niet zoveel bekend over (zit zelf meer in de pony's) en Roman Nature?

hhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:32

riccione is een hele mooie hengst, mooie hals en goede rug

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 07:46

Loolapelooza schreef:
Dat een goeie hoek maakt. Lachen

Ik ben bang dat de combinatie Rubiquil met mijn merrie niet gaat matchen, de bovenlijn (en dan met name de rug) is bij mijn merrie een heel belangrijk criterium en ik ben bang dat ze in combinatie met Rubiquil toch een weke rug gaat doorfokken.

Ik zat zelf mogelijk te denken aan Royal Dance maar er is mij niet zoveel bekend over (zit zelf meer in de pony's) en Roman Nature?

met Royal Dance heb je zeker een weke rug terug.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:35

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:25

Loolapelooza schreef:
Vererfd een sterke bovenlijn met een goed gewelfde hals en eventueel ook nog eens een goed gevormd achterbeen?
En bij welke moet je zeker weg blijven?

Andere suggesties die aan bovenstaande criteria voldoen zijn ook welkom, maar wel graag vanuit Duitse hoek

Sterke bovenlijn en goed gevormd achterbeen en vooral niet week in de rug, dan zou ik niet gelijk aan Rubinstein of nakomelingen denken. Afgezien van dat ik het ook niet echt mooi vindt, zijn er wel een boel toppers met een relatief weke bovenlijn te vinden (Veel donnerhall of weltmeyer nakomelingen). Dus misschien moet je je er ook niet op blindstaren.
Veel trakehners voldoen wel aan je doel, waarbij ik wel een fan ben van Caprimond:
Caprimond, Hibiscus, Chronist, Charlie Chaplin,... vaak erg veel werklust en rittigkeit, mooie hals welving misschien niet altijd het laatste in kracht van achter, maar wel modellen makers.
Sandro hit nakomelingen, Samba hit, Sandreo krijgen vaak als positief commentaar een mooie sterke bovenlijn, maar aan de andere kant waren er een boel Santano veulens die zo voor badkuip gebruikt kunnen worden.
Misschien nog een springhengst met beweging, een aantal Contender nakomelingen hebben mooien modellen, Contendro of zo.

En een hengst heeft ook nog een moederlijn, er zijn vast wel voorbeelden te vinden van een Rubinstein x Donnerhall x Weltmeyer (of in een andere volgorde) die een stik strakke rug vererft, goed zoeken Clown Cool

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 14:13

ART_UMA, Royal Dance is een Rohdiamant X Donnerhall X Weltcup maar ik weet niet hoe deze doorfokt (lees hier al iets van Petraaken)
Dat je voor wat ik zoek niet meteen aan een Rubinstein denkt dat klopt maar er is inderdaad nog zoiets als een moederlijn Knipoog Rubinstein is gewoonweg Rubinstein en die wil ik in m'n bloedlijn hebben zitten. Haha!
Ik ga zo eens aan m'n zoektocht beginnen over die Traks die je hebt opgenoemd.

Wat betreft Contender, ik heb nog heel even aan Concetto gedacht maar bij hem ben ik (gezien de Voldbloed moederlijn) een beetje bang dat deze niet gaat voldoen aan het beeld voor ogen.

Ik wil het veulen graag registreren in het Rheinlandsche dus dat is ook wel een punt om rekening mee te houden.

Al de rest ook bedankt voor de reacties (ook de pb's) ik ga er zo eens mee aan de slag.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 14:14

harenmolen schreef:
riccione is een hele mooie hengst, mooie hals en goede rug

Riccione heb ik nogal aangeraden gekregen en is inderdaad een hele aparte hengst.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:35

Wat zit er achter je merrie?
Ik heb zelf een Ronaldo (van Rubinstein) x Welt Hitt II

hhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:21

Bij Riccione heb je dan ook nog eens het voordeel dat ze meestal toch een goede rittigkeit hebben.