[TI] nare reading over noa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

nare reading over noa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:31

Gisteren kwam ik lekker op stal aan en was lekker alleen zonder de kids. Heerlijk lekker in mijn uppie rijden. Dan kan ik me goed concentreren en Noa ook (anders wordt ze zo afgeleid door de andere paarden).

Maar ik werd gelijk door een stalgenote aangesproken. Haar paardje is de leidster van de groep die buiten staat (die staan dag en nacht buiten, niet meer op stal) met haar paard ging het niet zo goed, ze had problemen met het lopen op harde ondergrond vooral als er veel kiezels inzaten. Dan bleef ze nog liever staan dan dat ze een stap verzette. Ze stond dan ook altijd in het zand (ze hebben daar een plek met gewone beton waar ze op kunnen staan, een stuk zand en een stuk met kiezels) en bewoog zich zo min mogelijk.

Haar bazin heeft dus een reading laten doen bij haar paard. Daar kwamen wat dingetjes naar voren waar ze aan moest werken, maar ze had het dus constant over die tinker. (degene die de reading deed, doet dit vanaf een foto en weet dus niet in wat voor groep ze staan, dus ook niet dat er een tinker bij staat). Geja (het paard waar het over gaat) is heel bezorgd over de nieuwe tinker. Dat vertelde ze, het gaat niet goed met de tinker en dat kropt ze op. Het gaat Fysiek en Mentaal niet goed met haar en er moet aandacht aan besteed worden. Ze moet goed in de gaten gehouden worden, vertelde ze maar. elke keer wilde degen dus vragen over Geja, maar die ging dan gelijk weer over naar de tinker. Met haar was alles goed, maar met de tinker niet. Die heeft meer meegemaakt dan ze laat zien, toch zit het diep bij haar.

De bazin wist even niet hoe ze moest reageren, daarom heeft ze me alles maar verteld, ze gaat de reading ook uitprinten voor mij, zodat ik het zelf kan lezen.

Ik kan je zeggen dat het een behoorlijke klap is, want hoe nu te reageren? DA bij halen heeft niet veel zin, die ziet een gewoon gezond en drachtig paard staan. Ze loopt goed, niet onregelmatig en je ziet dus niks verkeerds aan haar. Ook een beetje raar om aan te komen met "ja een ander paard zei dat Noa niet lekker is"

Ik heb nu besloten om eerst ook een reading te doen, alleen met Noa dus. In de hoop dat Noa er zelf over wilt praten, ze was erg gesloten toen ze net aankwam, maar ze raakt steeds meer open in de groep dus ik hoop dat ze nu wat los kan laten.

Ik zit wel gelijk elke keer te kijken als ze iets doet, een keer kucht of briest, pfff dan slaat mijn hart al over. Was dus behoorlijk slikken toen ik het hoorde... weer een "getraumatiseerd" paard ? Ik heb zelf wel al een gevoel dat het weer niet goed gaat met het veulen, een voorgevoel, dat kan ook beïnvloed zijn door het gebeuren met Lizzy uiteraard. Toch trek ik blijkbaar dit soort paarden aan...

KootMiraDrum

Re: nare reading over noa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:47

Zou het niet kunnen dat Geja het nog over Lizzy heeft? Lizzy was natuurlijk ook vrij nieuw toch? Ik zou die man erbij halen die toen ook met Lizzy heeft "gesproken"...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:52

nee ze had het echt specifiek over het nieuw bijgekomen tinker. Lizzy heeft ongeveer een jaar gestaan, de reading is echt gisteren ook binnengekomen (de mail hierover dus) dus ik kan me niet voorstellen dat het nog over Lizzy gaat (je weet maar nooit uiteraard).

Harry Hoevers komt niet voor 1 paard op stal en heeft meestal niet gelijk tijd, jammer genoeg Boos! Ik ga hem wel bellen of ik misschien bij hem langs kan komen (heb nu mijn eigen trailer) misschien dat het dan wat sneller kan. Verder laat ik wel die foto reading doen, misschien dat er wel al wat loskomt, dan heb ik in ieder geval al iets. Als er wat vast zit, dan kan ik haar door Harry laten kraken ofzo. Verder komt de paardentandarts ook nog langs (in januari ofzo) dus daar wordt ook naar gekeken, al heb ik niet het gevoel datze daar last van heeft ,want ze eet goed, hard of zacht alles gaat goed naar binnen. Maar kijken kan nooit kwaad, dus die staat al besteld.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:58

Vergeet niet dat het rustig een jaar kan duren voor ze zich ECHT thuis voelt he. Probeer je er niet op te focussen.
Drum is afgelopen donderdag behandeld door mijn paarden hun homeopathe en die belde me op dat ik even afstand van hem moest nemen, ik zat in zijn chakra, ben onbewust te veel met hem bezig Knipoog Daar kunnen ze ook last van hebben.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 28-11-06 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 23:02

ja dat kan misschien ook zijn... misschien verwacht ik al teveel van haar. Ken dat met onbewust bezig zijn, heb ik vaak genoeg last van (en niet alleen bij haar Knipoog ) Ik denk dat ik er goed aan doe, om inderdaad dan die reading te doen, dan hoop ik dat dat eruit komt, dan kan ik er wat aan doen. Voel me nu al schuldig dat ik vandaag niet geweest ben, omdat Geja heeft gezegd dat ze veel aandacht moest hebben en dat er op haar gelet moet worden Boos! Ik denk weer teveel door gewoon... ben normaal vrij nuchter, maar na die reading van Harry Hoevers ben ik toch anders gaan kijken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:23

Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Je denkt dat je paard het goed doet en happy is. Komt er zoiets uit dankzij de reading van een kuddegenoot.

Ik heb dit voorjaar een reading laten doen door Nancy van bokt. Ook vanaf een foto. Ze heeft zelf ook tinkers toevallig.

Ze werkt snel en goed. Je mag in je email vragen stellen die zij dan n.a.v. de foto beantwoordt.

Maar misschien heb je al een ander op het oog. In ieder geval ben ik benieuwd wat uit de reading van jouw Noa komt.
Maak je maar niet te veel zorgen!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:28

Is dat met een paardentolk? Dat heeft de eigenaresse van de moeder van Fay ook met Fay gedaan. Die is ook paardentolk, maar zij kent al wat verhalen over Fay via mij natuurlijk en ze is een paar keer bij ons geweest. Eigenlijk moeten ze helemaal niets weten als ze een foto krijgen vind ik.
Misschien kan je een second opinion laten doen door een andere paardentolk en die uitslagen gaan vergelijken voor je gemoedsrust, want misschien zeggen ze allebei wel heel verschillende dingen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:30

Misschien is het een idee om je paard te readen bij iemand anders? Niet omdat deze persoon niet betrouwbaar zou zijn, maar meer omdat ze nu al meer weet van het paard. Ik denk dat je een helderder beeld krijgt als iemand onwetend met de reading begint.

In ieder geval veel sterkte ermee!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:45

Hai,
Jee, wat zul je een vervelend gevoel hebben nu! Maak je niet meteen te druk en ga je niet van alles in je hoofd halen. Er zei net al iemand dat paarden er soms wel een jaar over doen om zich thuis te voelen. Sommige paarden die slecht kunnen aarden of een slecht verleden hebben oid, kunnen daar zelfs nog langer over doen. De een lijkt heel rustig, de ander is druk, of panisch of noem maar op. Ligt aan het karakter van het paardje. Net mensen Haha! de 1 kruipt in de schulp en doet wat verwacht wordt, de ander breekt totaal los en gaat overal tegenin.
Misschien is een second opnion inderdaad handig op dit moment. En ook iemand die het paard absoluut niet kent, dan heb je het meest "betrouwbare" plaatje lijkt mij.

Bij Sidon heb ik het door Nancy van Stal Danae laten doen. Hierbij heeft ze een duidelijke foto nodig, zijn/haar naam, geslacht en leeftijd. Als je wilt mag je ook een paar vragen stellen.
De vragen heb ik overigens niet gesteld, aangezien ik haar niet op een "spoor" wilde zetten, ik was er eerst beetje twijfelend over, tot ik na 2 week het verslag van de reading ontving. Kippenvel.

Heel veel sterkte, en ik ben benieuwd wat uit een "nieuwe" reading zal komen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:11

ik heb ook mn paardjes door nancy laten readen..
sommige dingen kon ze echt NIET weten, maar ze vertelde het me toch allemaal.. poehh dat was raar, een wild vreemde kon mij dingen van jaren geleden vertellen..

toen maudje zo slecht was en ik op het bloedonderzoek zat te wachten heb ik haar gemaild of ze ff naar hem wou kijken.. Toen ik het bloeduitslag kreeg had nancy weer gelijk gehad.. Ze zat helemaal juist...

veel succes en wie weet gaat het toch nog over lizzy??!!!

ps ook harry hoevers komt 1x per jaar hier om de beesten te helpen..

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:47

Sinds lizzy hier staat gaat het erg goed met lizzy.Haar ogen staan helder ze eet goed.Ze is vrolijk oortjes erop.Dagelijks in de wei.Ze is minder schrikachtig.Zondag hebben we een lekkere bosrit gemaakt.Ze heeft tinkervriendinnen waar het goed mee klikt Lijkt me sterk dat dit over lizzy gaat.En noa maakte op ons toch ook een tevrede indruk .Bianca je moet jezelf hier niet te druk over maken.Nancy is hier geweest en heeft lizzy gezien als het niet goed ging met lizzy had ze dat vast wel gezegd.Mischien is het een idee om nancy eens noa te laten readen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:20

mabellean schreef:
Sinds lizzy hier staat gaat het erg goed met lizzy.Haar ogen staan helder ze eet goed.Ze is vrolijk oortjes erop.Dagelijks in de wei.Ze is minder schrikachtig.Zondag hebben we een lekkere bosrit gemaakt.Ze heeft tinkervriendinnen waar het goed mee klikt Lijkt me sterk dat dit over lizzy gaat.

Dat weet Geja toch niet Knipoog Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:38

Ik denk dat je je niet te druk moet maken. Als je gevoel zegt dat Noa lekker in haar vel zit, zou dat nog wel eens zo kunnen zijn. Bij Lizzy had je door dat er iets fout zat.

Die merrie durft misschien niet over haarzelf te praten, net zoals mensen soms aan lieve Lita ene brief schrijven over vriendin X terwijl het over hunzelf gaat.

En een dracht is voor veel paarden en spannende tijd, daar is Noa mischien wel mee bezig in haar hoofd weet jij veel. Ik denk dat je gewoon even moet aankijken, diep ademhalen en niet bij elke zucht of kuchje ze zorgen maken maar gewoon genieten van je paardje

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:21

Jeetje... ik hoor van alles over chakra's, readings, noem maar op... mensen met helende stenen voor hun paarden...

Natuurlijk, ieder zijn ding, maar soms kan je denk ik ook een beetje doorslaan. Ik zelf heb ik echt helemaal niks mee, dus voor mij is het makkelijk om hier wat lakoniek op te reageren... zal ik proberen niet te doen Haha!

Het enige wat ik eigenlijk wil meegeven: hecht niet teveel waarde aan dit soort verhalen. Ik vind het toch nog wel erg zweverig...

Als je er wel heilig in gelooft zou ik nog maar een keer een reading doen, maar zie geen spoken op de weg die er niet zijn. Als je paard gewoon gezond is, dan is ze dan ook. Ongeacht wat een ander via een foto van, notabene, een ander paard zegt te weten over je paard.

Wat zijn de feiten?
Als je paard geestelijk in de knoop zit dan heeft dit ook reflectie op haar gezondheid. Als ze dus gezond is, zou ik me geen zorgen maken. En nog een keertje opvoelen kan altijd.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:08

ik ga eerst even offtopic, omdat ik nu toch met een boel vragen zit die ik kwijt wil:

ten eerste lijkt dit me ook erg "zweverig" in eerste instantie, maar dat komt ook door het ongewone. Hier in belgie (althans in onze buurt) steigert men al als je het over nh hebt Nagelbijten / Gniffelen dus ik werd nogal scheef bekeken toen ik met Tinkerbell een cursus nh ging volgen Rolleyes
ik kan ook niet zeggen dat het bij haar super gewerkt heeft.
monty roberts is stilaan relatief geïntegreerd geraakt in theorie, maar ho maar als je zoiets in praktijk wil gaan doen of iets anders in die stijl (parelli etc) wil gaan proberen.
nu met boomloos ook: oh my god! boomloos Bloos! is de reactie van iedereen Gestoord
ik ben dus de grote vernieuwer hier Clown
Het laatste anderhalf jaar ben ik heel erg naar mijn paarden, maar ook naar paarden in het algemeen toegegroeid.
Vroeger had ik altijd de wensdroom om paarden te kunnen "lezen", nu kan ik het ook daadwerkelijk (ahum, zonder te willen pronken, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven en het is ook helemaal niet te vergelijken met wat de homeophate of de readers doen!)
en daardoor begin ik nu toch waarde te hechten aan "zulke dingen"
vandaar de vragen eigenlijk, want "hier" is er dus geen kat die ooit al van homeopates of readers gehoord heeft Rolleyes een paardentandarts is al een rariteit Clown

hoe gaat dit nu eigenlijk allemaal in zn werk Verward
als ik het goed begrijp doen sommigen het via aanraken van het "echte" paard en anderen via (recente wellicht) foto's?
Dat laatste zou wel eens een optie voor mij zijn! want mensen die aan huis komen, kan ik hier dus niet vinden (mocht iemand er toch eentje weten... Haha! )
Die nancy: heet die ook zo op bokt? doet ze dit nog?
zijn er soms nog anderen die dit doen?
Het lijkt me echt ontzettend nuttig om iets meer over Tinkerbell (en Angel natuurlijk, maar toch in hoofdzaak Tinkerbell en misschien zelfs ons volbloedje) te weten te komen. Ik gis in het wilde weg hoe Tinkerbells leven er vroeger moet hebben uitgezien.
Steeds vaker merk ik hoe gestoord dat paard wel niet is Bloos!
om een vb te geven: de laatste tijd doet ze toenaderingspogingen... die zien er echter uit alsof ze je wilt aanvallen en je ziet haar terwijl gewoonweg denken van "dit is de verkeerde manier om me uit te drukken, maar ik weet niet hoe het dan wel moet..."
Als je haar bijvoorbeeld lekker kriebelt, gaan dr oren in de nek en ontbloot ze haar tanden en wil ze bijten, maar ze doet het niet en is dan heel erg in de war. Ze wéét gewoonweg niet HOE ze affectie moet tonen en HOE ze moet knuffelen. Ze heeft het in die 5 jaar nog nooit gedaan en ook naar haar veulens toe heeft ze dat niet. Alsof ze instinctief iets mist of alsof het onderdrukt is.

weer ontopic: ik zou me niet meteen gaan zorgen maken biancaa. Ze is verder gezond. je voorgevoel ivm het veulen kan wel waar zijn, maar kan evenzeer zijn bron vinden in de gebeurtenissen met lizzy!
ik zou wél verdere stappen ondernemen en bijvoorbeeld een afspraak maken met die harry, een reading door verschillende personen laten doen etc. zo krijg je meerdere meningen en raak je verder.
veel sterkte en succes ermee! komt vast allemaal goed!
ps: dat ze zich niet goed voelt kan heel goed met de verhuizing te maken hebben, misschien voelt ze zich overdonderd en bedoelt het paard niet "aandacht van mensen" maar "aandacht van andere paarden"? verder kan iedereen (ook een paard dus) zich wel eens een periode down of gestressed voelen, dingen opkroppen etc, dat hoeft niet noodzakelijk een trauma te betekenen Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:02

gewoon op je eigen gevoel afgaan en nog een reading laten doen door een betrouwbaar iemand. anderszijds zal ze misschien een verleden meedragen maar wellicht kan ze dat bij jou leren vergeten?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 23:39

Ik vind het erg fijn dat iedereen zo meelevend reageert, dat had ik wel even nodig hoor. Je gaat je echt zo zorgen maken Boos!

Verder heb ik zelf neit het idee dat ze ergens last van heeft, ook niet dat ze ongelukkig is. Ze loopt altijd lekker mee, houdt van knuffelen (en appels) Ook gaat ze in de bak lekker, ze houdt van draven en galopperen (zelfs als ik het niet vraag Knipoog ) het lijkt me dat ze dat toch niet zo doen als ze ergens een blesure heeft. Bokken ofzo doet ze niet , ook geen gekke sprongen. Ze maakte vandaag wel een raar "hoest" geluid na het galopperen, maar dat is de eerste keer, ik hoor haar verder nooit.

Afbeelding
Ik vind haar er toch niet ongelukkig uitzien? Misschien dat ze inderdaad moet wennen aan de nieuwe omgeving. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Dat zal ook enige tijd kosten, al is ze altijd heel lief als ik haar uit de wei haal. Ze gaat altijd gelijk knuffelen en met haar neus tegen me aan staan.
Dus ik heb besloten dat ik wel een reading ga doen (nog even kijken waar) en voor de rest kijk ik het gewoon aan.

@Frenia ik heb deze reading van iemand van mijn stal gekregen, diegene komt ook regelmatig op stal. Ze doet het ook vanaf foto, dat vindt ze zelf fijner. Ik heb gevraagd waarom, ze zegt dat het net zoiets is als aan de telefoon, dan zit er niemand bij, dan vertel je sneller iets dan dat er iemand voor je staat. Ook als dus je baasje naast je staat, dan vertel je minder dan dat het contact alleen is, in de tijd die jij zelf wilt (het paard dus in dit geval) Ik heb wel een internetsite voor je, voor haar maakt het niet uit waar het paard staat: www.pratenmetpaarden.nl Hoop dat je er wat aan hebt.

Nou nog 1 in link van een doodongelukkig paard:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RPM6YGYK
(kan me voorstellen dat ze nu inderdaad ongelukkig is, ik martel haar gewoon hihihi, heb het daarna wel goed gemaakt met appeltjes hoor...)

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:23

Biancaa schreef:
ik heb deze reading van iemand van mijn stal gekregen, diegene komt ook regelmatig op stal.

Misschien heeft ze toen gezien dat er een nieuwe tinker is gekomen.

Ik zou me niet al te druk maken, daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee. Nu ben je misschien ook overal op gefixeerd en ga je op alle kleine dingetjes letten en zoeken.
Als ik jou was zou ik als je een reading wil laten doen iemand anders kiezen die ECHT niets van Noa af weet. (dus ook geen hints geven dan hè)
Natuurlijk moet Noa nog wennen op de nieuwe stal, dat duurt maanden. Meestal als ze goed gewent zijn, dan worden ze wat brutaler, dus als ze dat gaat worden is dat een goed teken! Knipoog