T.C.N. Partout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

T.C.N. Partout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:48

Wat voor ervaring hebben jullie met nakomelingen van deze hengst en op wat voor merries lijkt hij te passen?

Afbeelding
Afstamming:

v. AROGNO, v. FLANEUR

m. PEDOLA Pr. St.

v. DONAUWIND, m. PEGGI Pr. St.

mv. ALTAN

TCN Partout heeft tot nu toe een geweldige carrière achter de rug als sportpaard en fokhengst. De nu 17-jarige hengst heeft onder Anky werkelijk alles gepresteerd wat je kon presteren. TCN Partout was ook reservepaard achter Bonfire voor de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta.

TCN Partout werd bij het Trakehner Verband goedgekeurd met de cijfers:

1990: Winnaar Hengstleistungsprüfung in Adelheidsdorf met 151.27 punten voor het onderdeel Dressuur.

Goedgekeurd voor: Trakehner Verband, Oldenburger Verband, Frankrijk LD

Eigen prestatie:

Met Anky in het zadel behaalde hij onvoorstelbaar veel overwinningen in de Lichte Tour en werd o.a. in 1995 Nederlands Kampioen Lichte Tour. Internationaal zeer succesvol op Grand Prix Niveau met talloze overwinningen o.a.: Parijs, s'-Hertogenbosch, Amsterdam, Berlijn, Bremen, Stuttgart en Mechelen.

Prestaties nakomelingen:

Monteverdi (TCN Partout x Matador); Internationaal succesvol in de Lichte Tour met Fie Skarsoe.

Nadine (TCN Partout x Roemer); Reservekampioene van de Centrale Merriekeuring te Gelderland. Kampioene sportmerrie te Midden Beemster. Nu zeer succesvol in de klasse Lichte Tour met Ellen v.d. Berg.

Orion (TCN Partout x Belisar); Orion is zeer succesvol geweest op landelijk niveau met Bart Bax, zeer veel overwinningen en ook hoog geklasseerd in de Pavo Cup. Nu startten ze in de Lichte Tour.

Oogappel (TCN Partout x Flemmingh); onder Aat van Essen, zeer goed presterend op ZZ-L niveau.

Nevita (TCN Partout x Naturel); start nu in de klasse ZZ-Z met Margo Timmermans.

Nirvana (TCN Partout x Aktion); wordt nu uitgebracht in de klasse ZZ-Z door Diederik van Silfhout. Nirvana was ook hoog geklasseerd in de Pavo Cup.

Okkie (TCN Partout x Balzflug); heel succesvol bij de Junioren met Carmen v.d. Mark.

Goedgekeurde hengsten van TCN Partout zijn:

Monteverdi (TCN Partout x Matador); Trakehner goedgekeurd,

Halbgott (TCN Partout x Consul); Trakehner goedgekeurd,

Goodwood (TCN Partout x Ibikus); Trakehner goedgekeurd,

Seeräuber (TCN Partout x Kostolany); Trakehner goedgekeurd,

Seeräuber (TCN Partout x Weltmeyer); Bayern goedgekeurd,

Maserati (TCN Partout x Benz); Trakehner goedgekeurd,

Parlando (TCN Partout x Uniform); NRPS goedgekeurd.

Kel2004

Re: T.C.N. Partout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:06

Moet je eens bij me langskomen Sam, ik heb nu de Partout uit een Dutchboy merrie (helaas is de moeder voor mij onbekend Bloos )
Echt heel speciaal bewegen en een top meewerkend karakter

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 09:09

hoe is het exterieur? Galop ook goed?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:03

Exterieur is goed, is elite merrie, had een iets langere broekspier mogen hebben. Merrie was in 1999 de beste merrie in PAVO voor 4 jarigen. Z dressuur met winst en daarna de fokkerij in gegaan. Moet nu verkocht worden.
Ze is vrij heet en kan heel kort galoperen, maar ontspannen heeft ze een mooie sterke galop, goed van achteruit. Voorbeen had in galop iets meer knieactie mogen hebben.
Sowieso beweegt de merrie mooi door het lichaam, is mooi in front en heeft een geweldig sterk achterbeen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:56

Hij wil nog weleens een wat vlakker voorbeen doorgeven.
En ik ken een bekende fokker die zegt er niet meer mee te dekken omdat alle nakomelingen die hij van deze hengst had niet goed waren op de foto. (straalbenen, hoefkatrol)
Maar voordat ik de mensen met een Elite merrie over me heen krijg Haha! : uitzonderingen blijven er altijd natuurlijk en zijn van elke hengst bekend. Dit was alleen even een mededeling en op waarheid berust. Ikzelf heb geen ervaringen met Partouts.

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:02

Ik ga morgen een 1,5 jarige United (Krack C x TCN Partout) ophalen. Ik ben zeer benieuwd naar dit dier. Zijn bewegingen zijn erg goed, en geen vlak voorbeen!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:03

Is dat niet raar dat één fokker dat dan beweert, en dat er in verhouding tot het aantal dekkingn toch wel best veel in de sport lopen.
Hoe waren die bekende fokker zijn merries?
Ik zou er zo weer mee dekken ware het niet dat we al geprobeerd hebben en dat het toen niet gelukt is...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:07

Zannekin schreef:
Is dat niet raar dat één fokker dat dan beweert, en dat er in verhouding tot het aantal dekkingn toch wel best veel in de sport lopen.
Hoe waren die bekende fokker zijn merries?
Ik zou er zo weer mee dekken ware het niet dat we al geprobeerd hebben en dat het toen niet gelukt is...

Misschien hoor je het van andere fokkers niet? De merries hebben al veel goede paarden voortgebracht, van UTV kampioenen tot ggk dekhengsten en internationale sportpaarden. Misschien pech gehad? Maar ja dan wel precies met alle Partouts.

Maar vast niet alle Partouts zijn slecht op de foto hoor, lopen er zat in de sport en zijn er vast meerdere Elite etc. Dit was alleen van wat ik van dichtbij heb meegekregen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:13

Suzanne F. schreef:
Hij wil nog weleens een wat vlakker voorbeen doorgeven.
En ik ken een bekende fokker die zegt er niet meer mee te dekken omdat alle nakomelingen die hij van deze hengst had niet goed waren op de foto. (straalbenen, hoefkatrol)
Maar voordat ik de mensen met een Elite merrie over me heen krijg Haha! : uitzonderingen blijven er altijd natuurlijk en zijn van elke hengst bekend. Dit was alleen even een mededeling en op waarheid berust. Ikzelf heb geen ervaringen met Partouts.

Een zeer grote, zeer bekende en succesvolle KWPN fokker die heel veel met Trakehners gefokt heeft.
Zijn uitspraak, die ik ook in vele toonaarden ken was geen vooroordeel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:54

Suzanne F. schreef:
Misschien hoor je het van andere fokkers niet? De merries hebben al veel goede paarden voortgebracht, van UTV kampioenen tot ggk dekhengsten en internationale sportpaarden. Misschien pech gehad? Maar ja dan wel precies met alle Partouts.

Maar vast niet alle Partouts zijn slecht op de foto hoor, lopen er zat in de sport en zijn er vast meerdere Elite etc. Dit was alleen van wat ik van dichtbij heb meegekregen.

Heb ik ook van dichtbij meegekregen hoor Ja

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:20

volgens mij heeft tyrza partout nakomelingen, maar weet het niet zeker.

misschien dat je haar een pb kan sturen