een ijslander met S&T???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

een ijslander met S&T???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 18:28

ik zag gisteren een ijslander met een stang en trens...iets wat ik nog nooit gezien heb moet ik zeggen
dus mijn (misschien wat rare vraag) rijden jullie je ijslander ook met s&t? ik heb het echt nog nooit gezien heb echt 2x gekeken of ik het goed zag :p en het was zeker een ijslander want hij deed een tolt of telgang (neej ben geen gangenpaard kenner :p) was gewoon nieuwschierig :p

Glossi

Re: een ijslander met S&T???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:19

Ik heb nog nooit in de 4jaar tijd dat ik met IJslanders bezig ben een IJslander met s en t gezien.
Wel ene pelhalm en zo maar s en t echt nog nooit. Lijkt me fijn voor het paard om zoveel ijzer in de mond te hebben...

Waar heb je dat gezien dan? Bij een IJslanderwedstrijd?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:20

was het niet gewoon een speciaal IJslanderbit? Die lijkt namelijk ook best op een stang

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:31

uhu.. een IJslands bit lijkt niet op stang en trens hoor Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:42

nee okee....maar als ze het neit goed heeft gezien...ijslanderbit lijkt wel op stang en dat kan misschien ook raar beeld geven aan mensen die niet zoveel verstand hebben van IJslanders Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:44

lijkt me heel sterk..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:18

Ik heb in Noorwegen in de IJP daar (Islandshesten) een keer een foto van een ijs met stang en trens gezien, alleen voor de dressuur. Ik kan me wel voorstellen dat je een ijslanderbit voor een stang aanziet ivm de scharen die eraan zitten, maar daar houdt het dan op

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:57

Wat het niet gewoon een pelham?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 23:15

nee ik weet heel erg zeker dat het een S&T was daarom keek ik ook de ogen uit me kop ongeveer Tong uitsteken
en ik heb ze gewoon buiten gezien op straat
ik weet 100% zeker dat het een S&T was vond het zo ontzettend raar (maar ik merk dus dat het niet normaal is dat een ijs met S&T word gereden???)

maar goed ik wilde het hier alleen maar ff vragen omdat ik het zo raar vond Tong uitsteken verder niets hoor heb verder weinig verstand van ijsjes

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:31

Iemand die met een IJslander op straat met S&T gaat rijden?? Nog nooit gezien of gehoord..
Je kan je vergissen in een IJslands bit, dat zou kunnen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto, maar die heb je natuurlijk niet. Knipoog

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:50

IJslands bit lijkt niet op S en T Knipoog Mischien iemand die er dressuur mee rijd of gewoon weinig verstand van IJsjes heeft? Of mischien om een andere reden dat ze met S en T rijd. Het zou best kunnen, wat niet kan! Tis alleen een beetje raar...

Wahha benieuwt naar een foto. Ze gaat toch niet zomaar een ijslander van straat fotograferen zonder dat ze die persoon kent Tong uitsteken LOL

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:27

Haha mevrouw mag ik even een foto maken van uw IJslander? *LOL*

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:21

volgens mij, maar dat weet ik niet voor 100% zeker, rijd mijn instructeur ook met s&t, maar dan puur de dressuur idd... ik heb hem er ook nog nooit mee zien rijden, maar dat had ie toen gekocht had hij het over....

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:31

haha lol nou als ik haar nog eens tegen kom maak ik een foto Tong uitsteken ik hoop het want ik weet zeker dat ik het goed zag Lachen dan kunnen jullie het ook zien Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:35

Heb ik nog nooit gezien en ik loop al
100 jaar mee in IJslanderland, ook op IJsland,
in Duitsland en Denemarken. Haha!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:04

Volgens mij heb ik wel eens een foto in een boek gezien van iemand die hogere dressuur reed met een ijslander en die had wel een S&T.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:14

Ik heb nog ff gezocht. In het boek "ijslanders" van Angelika schmelzer staan ijslanders met S&T.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:26

imaudy schreef:
Ik heb nog ff gezocht. In het boek "ijslanders" van Angelika schmelzer staan ijslanders met S&T.

inscannen?????? Ja

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:37

@imaudy: goh, je hebt gelijk, was me nog niet opgevallen Nagelbijten / Gniffelen scanner heb ik helaas niet...

nadinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:44

Mijn vraag is: waarom is het voor een ijslander zieliger/ongewoner dan voor een ander paard? (niet dat ik tegen stang en trens ben overigens, maar ieder paard heeft er zijn mond mee vol)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:55

ik had het geoon nog nooit gezien (niet dat ik zoveel ijsjes zie Tong uitsteken) maar vond het gewoon eenraar gezicht Tong uitsteken meestal worden ze toch op gewoon trensjes gereden of een speciaal ijslander bitje? daarom vond ik het ongewoon Tong uitsteken

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:40

nadina schreef:
Mijn vraag is: waarom is het voor een ijslander zieliger/ongewoner dan voor een ander paard? (niet dat ik tegen stang en trens ben overigens, maar ieder paard heeft er zijn mond mee vol)

Volgens mij heeft niemand het woord zielig gebruikt..
Alleen denk dat een IJslander zijn mond dan zo vol heeft aangezien ze maar een klein mondje hebben.
Ik vind zelf een s en t maar niets, dan zou ik gewoon voor de pelhalm gaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:32

kelcy schreef:
imaudy schreef:

inscannen?????? Ja

Ik heb ook geen scanner.
Het is trouwens ook mogelijk dat je een ijslander met pelhalmbit zag. Dat lijkt door de dubbele teugel ook wel op stang en trens. Weet je zeker dat het S&T was?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:58

Weet je wel zeker dat het een IJSLANDER was Haha!

Ik heb het boek van Angelika Schmelzer bij mijn ouders... zij hebben ook een scanner... wanneer ik weer bij mij ouders ben, geen idee... maar zal dan het plaatje scannen Haha!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:05

ShadowFax schreef:
Weet je wel zeker dat het een IJSLANDER was Haha!

Ik heb het boek van Angelika Schmelzer bij mijn ouders... zij hebben ook een scanner... wanneer ik weer bij mij ouders ben, geen idee... maar zal dan het plaatje scannen Haha!

Uhm, ik vergis me... dacht dat het een ander boek was... maar dit boek heb ik TOEVALLIG gisteren als sinterklaaskadootjes gekregen Haha! kan dus ff een foto maken van de foto... alleen nu de HAMVRAAG Haha! op welke bladzijde zien jullie die s&t dan? Of ben ik nou zo blind Haha!