[H][KWPN]Is dit een goede keuze ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

[H][KWPN]Is dit een goede keuze ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:18

Ik ga in 2007 een veulentje kopen. Ik had al een merrie op het oog. Ze heet Inca, 17 jaar oud en haar vader is Chronos. Meer weet ik nog niet van haar afstamming, ik zal eens een mailtje zenden naar haar eigenaar.
Ze is gedekt met Tuschinski. Ik wil weten of ze qua verhoudingen en karakter bij elkaar passen. De eigenaar zei dat de merrie werkwillig is en niet bloederig. Er heeft een hoogzwangere vrouw nog mee gereden, dus ze zal wel braaf zijn. Dus ik zou willen weten of ik een goed veulen zou kopen van die merrie. Groetjes Stephanie, en alvast bedankt op voorhand !

Foto's van Inca :
Afbeelding
Afbeelding

Foto's Tuschinski :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Re: Is dit een goede keuze ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:31

Tuschinski is van KrackC x Pion.
Ik vind het zelf wel een interessante hengst en heb hem ook overwogen, maar vind zijn galop niet zo best. Hij is wel een draf verbeteraar waarschijnlijk. Als de merrie wel een goede galop heeft zou het prima kunnen. Ik vind het karakter van Krack fijn en dat van pion is wat moeilijker, maar die laatste geeft wel weer goed beenwerk.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:39

Zal eens vragen aan de eigenaar hoe haar galop is Knipoog

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:20

Ik zou maar even verder kijken als ik jou was Knipoog

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:23

Ik hoop dat tuschinski goede voeten vereft, gezien de voeten van de merrie.. Bovendien vind ik haar te steil in het voorbeen. Ik zou voor een andere combinatie gaan

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:25

Ik zou sowieso niks vast leggen voor het veulen geboren is.. kijk eerst eens wat er uit komt en of dat je wat lijkt..

Stephtj

Re: [H][KWPN]Is dit een goede keuze ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 13:38

Ok, maar ik zal alvast eens verder kijken voor ander fokkers Knipoog

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:38

Maar waarom ga je voor de onzekerheid van een ongeboren veulen? Wacht lekker tot volgend jaar, dan zijn er veel leuke veulens geboren, die je zelf kunt beoordelen, in plaats van een beeld vormen dmv de ouder combinatie!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:58

Ja dat zal ik zeker doen, zal dan zeker eens kijken op kapaza en markplaats Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:12

Ieder veulen is Uniek. Als je dezelfde merrie 5x met dezelfde hengst laat dekken heb je nog 5 verschillende veulens. Zou dus nooit op papier een veulen/paard kopen.
Als je uitrekent wat het kost om een veulen op een goede manier volwassen te laten worden (alle risico's dat het fout gaat maar even niet meegeteld) kan je net zo goed een leuk paard kopen van een jaar of 3. In aanschaf duurder, maar je weet wel wat je hebt qua karakter en uiterlijk. En dat moet je met een veulen maar afwachten.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:17

Ik zal wachten totdat het veulen geboren is, en dan kijken hoe het is geworden. Adhv 2 ouders valt er nog weinig te zeggen.. Niet iedere combinatie Tuschinski x Chronos is hetzelfde..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:46

Ik geloof dat ik die voorbenen van de merrie eens onder de loep zou nemen.. Nerd

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 23:17

Ik zal maar beter eens verder kijken denk ik voor een veulen, op fokt.nl kan iemand mij wel helpen met de goede keuze voor een veulen Knipoog