Ik ben me een beetje aan het verdiepen in hoefsmid. Nu heeft Ilona ijzers en krijgt om de 2 maanden ongeveer nieuwe. zit te denken aan geen ijzers dus ijzerloos te gaan. Hoe vaak gaan jullie of laten jullie de hoefsmid komen.
Groetjes Bianca
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

beetje vreemde zin..) In de winter groeien hoeven over het algemeen langzamer dus hoeft de smid ook minder vaak te komen.. in de zomer is het bij de meeste paarden om de 8 week.
icequeen3 schreef:@0ojannekeo0, Niet alle paarden zijn hetzelfde! bij de 1 kun je wel 3 keer verleggen terwijl de ander iedere 8 weken nieuwe ijzers nodig heeft. ook maakt het uit wat voor dikte je er onder legt.. als je er een 10 mm onderlegt is die minder snel af als een 8 mm! er moet een nieuw ijzer onder zodra het ijzer in de opzet minder dan de helft van de dikte van het ijzer is.. (beetje vreemde zin..) In de winter groeien hoeven over het algemeen langzamer dus hoeft de smid ook minder vaak te komen.. in de zomer is het bij de meeste paarden om de 8 week.
Ik loop nu stage bij een smid en we hebben het nu veel rustiger.. terwijl we in de zomer van hort naar her vlogen!
.
. Maar mijn paard heeft slechte hoeven omdat ze nooit goed bekapt is. Ze zijn nu veel te kort, omdat ze bij de laatste keer er teveel hebben afgehaald. En de vorm klopt ook niet. Eentje is driehoekig...
.amosje schreef:ik heb gehoord dat als je paard lang op ijzers staat en je dan zonder ijzers doet de hoeven niet zo sterk meer zijn als ervoor.