. alvast bedankt edith Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. alvast bedankt edith
). Ong. 350-450 euro. 
(ik hoop dat ze die kan houden, daar haar entingen er ook in staan, maar zal wel...) Bij onze duitse merries hebben we ook een duits paspoort behouden !
ArabianRanch schreef:Ik ben op dit moment bezig mijn engelse jaarling merrie op AVS papier te krijgen.
Engelse stamboek was behoorlijk snel met exportcertificaat. (Exportkosten zijn door de fokker van Samya betaald). Zo doen wij dat eigenlijk ook altijd.
Nu moet ze nog geschetst en gechipt worden (import NL heb ik al betaald !).
Ze heeft een engels paspoort(ik hoop dat ze die kan houden, daar haar entingen er ook in staan, maar zal wel...) Bij onze duitse merries hebben we ook een duits paspoort behouden !
Maar goed... prijzig is het wel
Rawaat schreef:Het paspoort wordt steeds behouden.(ik vond het ook leuk mijn engels en kuwaits paspoort te houden) De pedigree is hetgene dat overgezet wordt.
terwijl ze een BAPS-er is van oorsprong. Nou ja.. niet dat mij het wat uitmaakt, maar zo verschrikkelijk vervelend met die entingen
arabianwoman schreef:hai ik zou graag willen weten hoe je van babs stamboek naar het avs moet overschrijven. alvast bedankt edith
magic84331 schreef:Ik heb een merrie die in USA geboren is maar die ik aangekocht heb in Italie (enkele jaren al terug, toen stond ze op Italiaanse papieren ANICA )
Ik heb die merrie ingeschreven in het Baps. De papieren zijn toen overgezet op Baps papieren.. dus niet de origenele papieren, dit vond ik erg jammer ik dacht dat dit zo hoorde ...
ArabianRanch schreef:Rawaat schreef:Het paspoort wordt steeds behouden.(ik vond het ook leuk mijn engels en kuwaits paspoort te houden) De pedigree is hetgene dat overgezet wordt.
Bij Orayana heb ik toch echt een NL paspoort nuterwijl ze een BAPS-er is van oorsprong. Nou ja.. niet dat mij het wat uitmaakt, maar zo verschrikkelijk vervelend met die entingen
bterlaan schreef:Ik heb twee meriis uit de USA geimporteerd. De ene (geb 1999; imp. 2000) heeft nu een AVS-paspoort en de andere (geb. 1998; imp. 1999) eentje van de PAHR. beide hebben die passen behouden, toen ik ze bij de VZAP heb ingeschreven. Ik snap ook niet waar het aan ligt. Ik geloof, dat die met de AVS-pas een US-pas had, die niet aan de EU-eisen voldeed en die met de andere pas wel???
Citaat:Mijn paard heeft al een paspoort moet ik dan toch een nieuw paspoort aanvragen?
Nee.Voor paarden geboren vóór 1 januari 2004 die al een paspoort hebben dat door een erkende paspoortuitgevende instantie is uitgegeven, hoeft geen nieuw paspoort aangevraagd te worden. In deze paspoorten moet de verklaring 'wel/niet bestemd voor de slacht' en de medicijnregistratie opgetekend worden op de pagina 'aantekeningen'. Bij medicijnregistratie zal deze pagina snel vol zijn. In dat geval kan een vervolg paspoort aangevraagd worden.
Is het paard niet bestemd voor de slacht, dan hoeft geen medicijnregistratie plaats te vinden en is deze pagina voldoende.
Moeten ingevoerde paarden ook een Nederlands paspoort?
Er is sprake van invoer als een paard langer dan 6 maanden in Nederland verblijft.
Als het gaat om een paard uit een andere EU lidstaat, hoeft er geen nieuw Nederlands paspoort bij. Als het gaat om een paard uit een land buiten de EU moet er wel een Nederlands paspoort aangevraagd worden.
Voor paarden die tijdelijk in Nederland zijn voor een keuring of wedstrijd geldt dit natuurlijk niet en paarden die uit een andere EU-lidstaat komen horen al een paspoort te hebben.