merrie 2 weken weg...en nu WEER drinken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Sun

merrie 2 weken weg...en nu WEER drinken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 12:10

heeey,
ik heb een groot merrieprobleem.
we hebben een merrie (Bea: boerenpaard van 10jaar een echt lief beest, maar wel beetje beschermend over haar veulen tegenover de Haflingermerrie die erbij staat)
Nu is het veulen (Jules ) ondertss al groter als mijn Haflinger duzz werd het tijd om Bea even weg te brengen om de kleine te "spenen".

dus zo gezegd zo gedaan. bea werd een paar straten verder gebr8 bij een vriend van ons voor 2 weken (de haflinger en het veulen zijn samen gebleven) en ook Bea stond met ander paarden.

Nu, Bea blijft 2 weken weg... deze morgen om 8uur gaan halen... op de straat was ze al bijna niet te houden (groot beest zo een boerenpaard ), ze komt de wei in en HUP WEER DIE KLEINE ERAAN. en nu ik net ging... jaah hoor ze geeft weer melk en onze haflinger wordt weer weggestuurd... dus is mijn vraag>>>
WAT KAN IK NU DOEN???

als iemand dit al meegemaakt heeft, of weet wat ik kan doen:) zou me enorm helpen,
want het "veulen" is al zo groot duzz moet ook iets van die merrie vragen.

x Lotje

Poosje81

Re: merrie 2 weken weg...en nu WEER drinken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:23

2 weken is ook veel te kort. Minimaal 6 weken lijkt me verstandinger/ Maar als je merrie niet enorm invalt en er onder lijdt, lijkt mij er niet direct een reden om te spenen.

__Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 12:31

ohw... ik wist eerst niet hoe lang weg... duzz toen zei de mn vanwie wij gekocht hadden dat 2 weken echt genoeg zou zijn (deed hij ook zo)... dat zeiden nog mensn met boerenpaarden (gisteren nog met mensen erover gehad (op dierenhappening)die er zelf ook hebben)... maar mss heb je gelijk want dat is nu wel gebleken... maar als ze nu wel invalt? wat dan? weer weg doen?

thanx voor reactie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:42

2 weken is idd te kort. Gewoon wegbrengen, en idd zeker voor 6 weken. Misschien is het zelfs beter om 'm gewoon in de opfok te brengen.

Sun, zou je trouwens wel op je typewerk willen letten. Je typt in schrijftaal en dat is echt niet te ontcijferen als er ook geen hoofdletters e.d. in staan.

__Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 14:25

Oke ik zal erop proberen te letten.

Maar,, toch blijf ik het raar vinden want de man bij wie we de paarden kochten EN de hengstenboer waar Bea is bijgeweest hebben beide gezegd dat 2 weken goed zou zijn. Ik vind het nu gewoon rot voor men Haflinger omdat die nu weer alles krijgt als ze te dicht komt omdat zij nu 2 weken bij het veulen heeft gestaan en ze hem wilt "verdedigen" dus nu is het wat geduw en gestamp en gepiep in de wei... maarr loopt wel los het zijn nu eenmaal merries Knipoog Het kleine hengstje is daarintegen veel makkelijker die drinkt en staat maar wat erop te kijken. De kleine schat.

MAAR no way,, Bea gaat niet in de opfok:) nee ik heb men paarden voor de Liefde en voor EINDELOZE ZALIGE buitenritten. Zo een veulen is wel schattig maar of er nog veel gaan komen... dat worden er het TE veel en om ze dna weg te doen...ik heb echt moeite met afscheid te nemen van men beestjes (maar dat heeft iedereen wel denk ik)

x

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:28

Gaat het moeite met afscheid nemen voor een goede opvoeding en lol met leeftijdsgenootjes? Lijkt mij een beetje egoistisch.. En Bea meot ook niet in de opfok maar die kleine! Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:53

Pas op voor uierontsteking! Op deze manier heb je wel een risico.

Ik zou het veulen minstens 6 weken wegbrengen voordat je ze bij elkaar zet Ja

__Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 16:13

sorry naam fout, wordt ingewikkeld met al die beestjes hier;)
maar egoistisch?.... Dat zou ik toch niet zo snel zomaar zeggen...
Als jij iedere dag 3 hectare wei hebt... veel eten... een mooie warme stal...iedere dag goed mee bezig bent en dan ook nog gezelschap van 2 andere paarden en dan nog de paarden in de wei dadelijk langs je. Hij heeft het behoorlijk naar zen zin men kleine hengst.
Ik denk niet dat iedereen zijn paarden naar de opfok brengt. Mensen die dat wel doen heb ik alle respect voor maar ik vind het gewoon super geweldig om zelf je paard op te leren en hem juist te krijgen lijk jij het wilt. (Ik zeg niet dat dit niet in Opfok gebeurd maar ik wil het gewoon zelf doen)

En die uierontsteking heb ik ook wel bang voor dus ik denk dat ik morge toch maar de dierenarts eens opbel. Maar Bea heeft niet zo een probleem ermee...en ze is gelukkig niet drachtig(anders was het een heel groot probleem denk ik).

x

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:21

Waarschijnlijk heeft je merrie niet ver weg genoeg gestaan. En drie weken is inderdaad te kort! Dat je je veulen niet naar de opfok doet, daar geef ik je groot gelijk in!!! Als je zelf voldoende ruimte hebt ( en kamaraadjes om mee te spelen ) is niets zo leuk als je veulen zelf groot zien worden!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:28

Ts heeft hetzelde topic twee keer geplaatst, daarom hier een slotje.