Volgens mij zijn alle keuringen zo ondertussen al geweest. Ik neem aan dat je dan volgend jaar gaat? Het is inderdaad de bedoeling dat je in het wit in de ring komt. Een witte broek hoort daar ook bij. Je pony heeft een wit halster om met een wit touw eraan. De meeste mensen hebben iemand erachter lopen met een zweepje die zorgt dat de pony wat alerter loopt. Dat is niet verplicht, als je denkt dat je pony toch wel goed loopt dan kan het ook zonder. Als je binnenkomt, moet je eerst je pony opstellen voor de jury. Zorg dat de manen vol zijn naar de kant van de jury. Daarna ga je in een rechte lijn stappen, maak je een draai naar rechts (met de klok mee) en stap je in een rechte lijn terug. Daarna hetzelfde in draf. Dan wacht je in de hoek van de ring tot de anderen zijn geweest. Als iedereen is geweest, ga je in een rij stappen en zegt de jury de volgorde hoe de pony's moeten lopen. Dus wie voorop gaat en daarachter komt. Dan wordt er gevraagd om naast elkaar in het midden op te stellen en wordt de winnaar bekend gemaakt. (dat is dan de pony die voorop loopt). Je zal ingedeeld worden in de categorie oudere merries. Afhankelijk hoe groot de pony is zal dat in de categorie mini's of overige maten zijn. Ik hoop dat je het verhaal een beetje snapt. Je kunt in ieder geval het lopen aan het halster vast oefenen.