Welsh Cob opgehaald.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Welsh Cob opgehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 19:38

Zo even een update naar aanleiding van dit topic:
We hebben hem vanmiddag opgehaald en het was echt een waar slagveld.
Ze gingen met 7 man de wei in, ik had al gewaarschuwt dat er maar 1 in moest, maar de eigenaar was eigenwijs.
Uiteindelijk luisterde hij toen ik zei dat er 6 man uit moesten gaan. Die ene persoon die overbleef had hem binnen 2 minuten te pakken.
Toen heb ik hem meegenomen omdat die persoon dat niet durfde. Na een kwartier ploeteren eindelijk de wei uit gekregen. Toen nog de dijk op en de trailer in. Toen begonnen de problemen pas echt.
Ik had hem eindelijk op de dijk en hij zette 1 voet op de trailer, draaide zich in een ruk om en galoppeerde terug naar de wei. Nou, heb hem meteen weer gepakt zonder problemen en een 2e poging gewaagt om hem de trailer in te krijgen. Zelfde tafareel en heb hem weer opnieuw gepakt. Dat liep vlekkenloos. Nou toen ben ik even een tijdje bovenaan de dijk blijven staan met hem en heb even alle tijd aan hem geschonken. Gekalmeerd enz. Toen liep hij moeiteloos met me mee de trailer in. Dat hij me zo snel vertrouwde verbaast me nog steeds.
Maar toen kwam het ergste. Eenmaal in de trailer werd hij panisch. Trok de hele trailer uit zijn voegen en werd knettergek. Ik ben erbij gebleven waardoor hij rustiger werd. Maar hij bleef panisch en heb toen gezegt dat ze de dierenarts moesten bellen voor een kalmeringsspuit. Want zo gebeuren de grootste ongelukken als je gaat rijden. Hij was inmiddels zeiknat van de stress. Als hij die spuit niet had gekregen dan zou hij ongetwijfeld een koliekaanval hebben gekregen.
Nou eenmaal gekalmeerd door de spuit gingen we opweg naar stal. Uitladen verliep wat moeizaam, maar hij volgde me blindelings. Op stal heb ik hem even drooggewreven en vanavond ga ik weer kijken.
Ik verbaas me echt nog steeds over het feit dat hij me zo snel vertrouwde. Als ik de trailer ook maar uitliep werd hij weer panisch. Zodra ik weer in de trailer stond was het goed. En dat terwijl we elkaar nog nooit gezien hebben.
Gaf me wel even een goed gevoel.
Ik houd jullie wel even verder op de hoogte.

Shirley__

Re: Welsh Cob opgehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:40

Heej dat is wel fijn als hij je zo snel kan vertrouwn ik volg dit topic denk ik niet;) maar ik wens je veel succes met hem:)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:25

Ik heb een heel akelig onderbuik gevoel hier... Kun je wat vertellen over dit paard? Hoe ziet hij eruit, naam, aftekeningen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 22:09

ArwenLune schreef:
Ik heb een heel akelig onderbuik gevoel hier... Kun je wat vertellen over dit paard? Hoe ziet hij eruit, naam, aftekeningen?

Zwart van kleur, 4 witte voeten een bles, witte neus en een witte streep onder zijn buik.
Zijn naam is TomTom, op papier heet hij anders. (Hele moeilijke naam, weet het niet precies.)
Is nu 17 jaar. Verder een lief dier, maar erg gestresst.
In stal is hij redelijk rustig nu, maar hij is erg bang voor mensen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:00

Ik zie gelukkig spoken. Mijn vorige paard is ongeveer die leeftijd en is na een ongeluk (en gedeeltelijk herstel) verkocht en uit mijn zicht verdwenen - maar die heeft geen witten voeten. Ik ben altijd nog bang dat ik hem op zo'n manier weer boven water zal zien komen...

Veel succes met dit paardje. Cobs zijn geweldige paarden. Als je de vertrouwensband heb opgebouwd gaan ze voor je door het vuur.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:02

Ik heb even nagekeken en gevraagt, zijn naam is Ceres Lord Thomas. Blijkt een oud dekhengst te zijn geweest. Tenminste als het dezelfde is.
Van welk jaar is die dekhengst? En had die ook een witte streep onder de buik?
Heb net foto's gezien en hij leek er sterk op.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:04

nou ik denk dus (ik weet het bijna zeker) dat ik hem ken
ik rijdt op z'n halfbroer, commando
tomtom is weggegaan bij de fokkers, omdat ze toen 2 hengsten hadden
en gezien dat niet zo'n succes was hadden ze besloten (met pijn in hun hart) tomtom weg tedoen.
later bij de latere eigenaars is tomtom gecastreerd, en hebben ze eigenlijk niks meer van hem gehoord

zover ik altijd heb gehoord, was het een erg lief paard
wat goed voor de wagen liep (heb ik eventueel foto's van)
hij is wel op aardig vroege leeftijd weer weggegaan (na een gevecht tussen de hengsten)
tomtom:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chantycom op 25-11-06 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:06

trouwens ladyf hier op bokt heeft een dochter van hem , ook een witte vlek op de buik
fokt tomtom namelijk door

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:08

Hij lijkt er echt sprekend op.
Maar goed, hij heeft nu 7 maanden op het land gestaan met 2 andere paarden en heeft in die tijd geen mensen gezien. Daarvoor werd hij gereden door iemand anders, maar zoals ik hem vanmiddag zag was echt erg. Bang voor alles, verlatingsangst enz. En in de stal is hij ook erg bang. Uiteindelijk overwint de nieuwsgierigheid het wel van de angst, maar een kleine beweging en hij staat weer in de hoek van de stal. Maar ik geef hem rustig de tijd voor ik met hem aan het werk ga. Eerst een band opbouwen, wandelen, poetsen, grondwerk enz.
Dan pas longeren en later rustig aan rijden. Alles op zijn tempo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:08

chantycom schreef:
trouwens ladyf hier op bokt heeft een dochter van hem , ook een witte vlek op de buik

Vlek of streep. Want onze Tom heeft een streep.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:11

Babeth schreef:
chantycom schreef:

Vlek of streep. Want onze Tom heeft een streep.

volgensmij vlek, maar opzich maakt dat niet zoveel uit
zoveel cobs hebben geen wit op de buik Vork

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:14

Ooh, wat vreselijk om dit te horen zeg...
Ik heb dus die dochter van Thomas. Wat ik aan verhalen hoorde was het een schat van een hengst en was hij naar Frankrijk verkocht.
Toen je zei Tomtom, zwart 4 witte benen, een bles en een vlek op de buik wist ik gelijk dat het DE Thomas was.
Wat jammer dat hij zo is geworden. Wel mooi om te horen hoe hij jou vertrouwde.
Wat wel in de lijn zit (en heeft die van mij dus ook) is angstigheid. Angstig voor (vreemde) mensen en vreemde dingen. Toen we onze merrie kregen was ze echt heel bang, we hebben dan ook op het punt gestaan om haar weer te verkopen maar hebben het gelukkig toch niet gedaan. We zijn nu ver met haar gekomen en ze vertrouwd me nu heel goed. (Zie trouwens voor foto's mijn profiel)

Hebben jullie hem gekocht of ga je er op rijden voor die eigenaar? Ik wil graag alles weten Haha!
Ik heb namelijk veel familie uitgeplozen en te horen gekregen dan Thomas in Frankrijk stond.
Ik wil hem graag een keer echt ontmoeten en wil dan ook graag met je pm-en hierover Pling

Ik hoop voor je dat het steeds beter met hem gaat en dat je er een fijn paard aan zult hebben.
Echt leuk dat ik hem "gevonden" heb. Andamoon hier op bokt heeft hem ook in haar bezit gehad en zou ook graag willen weten hoe het nu met hem gaat. Ik tip haar even over dit topic.

Als je nieuws hebt hoor ik het graag!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:30

Hier trouwens nog een foto van hem:
Afbeelding

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:55

LadyF schreef:

anders ik wel Vork

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:32

LadyF schreef:
Ooh, wat vreselijk om dit te horen zeg...
Ik heb dus die dochter van Thomas. Wat ik aan verhalen hoorde was het een schat van een hengst en was hij naar Frankrijk verkocht.
Toen je zei Tomtom, zwart 4 witte benen, een bles en een vlek op de buik wist ik gelijk dat het DE Thomas was.
Wat jammer dat hij zo is geworden. Wel mooi om te horen hoe hij jou vertrouwde.
Wat wel in de lijn zit (en heeft die van mij dus ook) is angstigheid. Angstig voor (vreemde) mensen en vreemde dingen. Toen we onze merrie kregen was ze echt heel bang, we hebben dan ook op het punt gestaan om haar weer te verkopen maar hebben het gelukkig toch niet gedaan. We zijn nu ver met haar gekomen en ze vertrouwd me nu heel goed. (Zie trouwens voor foto's mijn profiel)

Hebben jullie hem gekocht of ga je er op rijden voor die eigenaar? Ik wil graag alles weten Haha!
Ik heb namelijk veel familie uitgeplozen en te horen gekregen dan Thomas in Frankrijk stond.
Ik wil hem graag een keer echt ontmoeten en wil dan ook graag met je pm-en hierover Pling

Ik hoop voor je dat het steeds beter met hem gaat en dat je er een fijn paard aan zult hebben.
Echt leuk dat ik hem "gevonden" heb. Andamoon hier op bokt heeft hem ook in haar bezit gehad en zou ook graag willen weten hoe het nu met hem gaat. Ik tip haar even over dit topic.

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er straks weer heen en dan kijken hoe die erbij staat.
Gisteravond stond hij erg rustig en hij heeft al kennis gemaakt met mijn haflinger. Ze konden het meteen met elkaar vinden. Dus weer een pluspuntje.
Hij is niet van mij, maar ik ga hem rijden en eventueel uitbrengen.
Maar ik heb er wel een hard hoofd in.
De eigenaar heeft naast mij nog minstens 5 man die er ook mee aan de slag gaat.
Ik ga dan welliswaar de eerste keren erop en hem uitbrengen, maar ook die anderen gaan ermee aan de slag. En daar zit ik erg mee in de knoop. Vooral omdat het allemaal "penny's" zijn en ze nogal gefocust zijn op het mooie plaatje. Kop in de krul enz. Je kent het wel.
Op die manier zie ik het dus niet zitten. Dan kan ik telkens opnieuw beginnen en takelt het paardje ook steeds verder af.
Ik ga er nog in over gesprek met de eigenaar dus dat laat ik even weten.

Je bent ook altijd van harte welkom om langs te komen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:49

Tom Tom ken ik ook. Ik ben in 1998 nog bij zijn toemalige eigenaar geweest in Lettele een pony kijken. Hij had hem volgens mij toen nog staan.Wel sneu dat hij nu zo angstig is. Hopelijk gaat het binnenkort veranderen als je met hem aan de slag gaat. Ik blijf je topic volgen. Ben benieuwd hoe het hem vergaat.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:57

Super dat de pony je zo snel vertrouwde. Dit viel mij aan mijn jonge welsh cob die ik ook net had ook heel erg op. Erg mooi!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:44

Ik heb een foto met mijn telefoon gemaakt en die vergeleken met de foto in dit topic.
Het is inderdaad de oud-dekhengst Ceres Lord Thomas. Zo heet hij op de papieren ook.

Ik ben vanmiddag weer geweest en heb hem even gepoetst. Hij zag er niet uit na gisteren.
Ik kon moeiteloos zijn halster omdoen. Hij was wel wat terughoudend, maar daarna helemaal niet meer.
Hij lebberde me van top tot teen af en stond op een gegeven moment zelfs te slapen. Ik mocht hem echt over aanraken. Maakt niet uit waar. Nu komt hij zelfs naar me toe gelopen als hij me aan ziet komen.
Hij en mijn paard zijn ook helemaal verliefd op elkaar.
Ik hoop echt dat hij snel opknapt en ik maak snel foto's!
Gelukkig komt er al steeds meer vertrouwen. Nog geen 100% maar het komt al aardig in de buurt.
Ik geef hem alle tijd, en laat hem ook het tempo bepalen.
Ik heb ook al een aantal favoriete plekjes bij hem gevonden.
Hij vindt het ook heerlijk als ik zijn bovenlipje kriebel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:33

Succes ermee. Zal best even tijd kosten.
Wel zonde dat hij zo bang is.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:27

Wat een verhaal, maar met lekker veel aandacht komt het vast wel goed, toch? Lachen
Het welshcob wereldje is toch maar weer klein zo he! Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er nu op de foto uit ziet Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:33

Ja ik ga zodra hij naar buiten gaat foto's maken.
Van de week ga ik even lekker wandelen met hem en dan zal ik even foto's maken.
Hij is niet zo mooi als op de foto's hierboven. Hij is moddervet en de manen zijn er deels af.
Hij heeft trouwens niet meer dat wit in zijn staart.
Ik ben er vanavond weer even geweest en het wordt al een nieuwsgierig ventje.
Hij glanst ook weer super erg. Hij glimt je tegemoet.
Hij heeft ook geen angst meer in zijn ogen. Dat had hij gisteren en vanmorgen nog wel een beetje.
Hij knapt al heel snel op, ik hoop dat het ook zo blijft gaan.
En over een tijdje als alles goed gaat en hij weer vollop in training is met mij, zien jullie mij op wedstrijden verschijnen samen met Tommie.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:31

Ben erg blij dat het nu beter gaat.
Maar hoe bedoel je dat er 5 anderen mee gaan werken? Wat is daar de reden van?
Ben benieuwd naar de foto's!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 21:50

Hier de foto's.
We weten nu met 100% zekerheid dat het dè dekhengst is. (oké, ex-dekhengst)
De eigenaar is helemaal in love met zijn paardje haha.
Hij is vandaag voor het eerst met de andere paarden naar buiten gegaan en dat ging super. Hij was ook makkelijk weer te pakken.
Wat ik bedoelde met 5 man meewerken: er zijn nog 5 mensen die met dit paard aan de slag gaan.
Over dat ik zei van die penny's had ik verkeerd begrepen. Ik had andere mensen in mijn hoofd. Maar de eigenaar heeft besloten dat hij dat niet doet. Alleen ik en zijn zoon en de vriendin van de zoon mogen ermee aan de slag. Later kijken we wel verder. Ik rijd hem tot het Z2 en dan kijken we wat er verder mee gaat gebeuren. Waarschijnlijk als we dit gaan halen krijgt hij daarna pensioen.

Maar goed, hier de foto's: (Kwaliteit is slecht, ze zijn met de telefoon gemaakt en heb alleen foto's van zijn hoofdje.)

Afbeelding

Afbeelding

Morgen maak ik even foto's van hem helemaal.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:58

leuke foto's, nou ik kom zeker een keer kijken Ja
heel veel succes met hem, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen OK dan!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:59

trouwens qwa hoofd heeft hij erg veel weg van commando (behalve de bles dan) Ja