Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weule schreef:afgelopen woensdag zijn ze weer bijeen geweest van de PROK-commisie!.. vandaag gebeld en onze merrie was goed en is daarmee nu ELITE. (3,5 jarige flemmingh X nimmerdor) het officiele certificaat zal zaterdag of maandag wel bij de post zitten!
sarabande schreef:Nee hoor officieel na 1 september in het jaar dat ze 2 worden.
Dus laat je maar niet gek maken.
Overigens zou ik geen PROK certificaat vermelden voor het goedgekeurd is.
De mening van de 3 beoordelende artsen wijkt soms af van de mening van de eigen DA.
weule schreef:afgelopen woensdag zijn ze weer bijeen geweest van de PROK-commisie!.. vandaag gebeld en onze merrie was goed en is daarmee nu ELITE. (3,5 jarige flemmingh X nimmerdor) het officiele certificaat zal zaterdag of maandag wel bij de post zitten!
Janniek schreef:Wordt bij een PROK keuring alleen foto's gemaakt? Doen ze geen andere testen, zoals buigproef, op harde ondergrond draven etc.
Janniek schreef:Kan het ook zijn dat ze met die foto's alleen kijken naar zaken die evt. ook erfelijk zouden kunnen zijn? Een merrie met een peesblessure kan natuurlijk nog wel een hele goede fokmerrie zijn.
Janniek schreef:Oke het voorbeeld van de peesblessure is niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde daarmee te zeggen, dat een paard die kreupel is door een peesblessure op de foto's wel goed kan zijn, en zou dan zoals boven omschreven, dus ook nog PROK goedgekeurd kunnen worden. Terwijl ze niet geschikt zou zijn voor de sport. Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb omschreven.