SemiR_4_LiFe schreef:wij hebben zelf ook een super fries staan, alleen met ervaring hebben wij, omdat hij niet in friesland staat enz en dus niet in het friese wereldje zitten, yvo dus niet hoog haalt, terwijl hij echt een toppertje is.
keuringen worden meestal het hele jaar door op verschillende plaatsen gehouden, dus een beetje de websites in de gaten houden enz. meestal heb je ook van het stamboek een maandblad, waarbij er meestal ook in staat waar er de volgende maanden allemaal keuringen worden gehouden.
Ben ik het ook niet mee eens het eerste veulen wat we hebben gehad en hebben laten keuren was 1ste premie en het tweede veulen een 2de premie en ik woon ook echt niet in Friesland.
Er zijn idd op diverse plaatsen keuringen, ik ben toen lid geworden van een fokvereniging van het friese paard in Limburg om me in te laten schrijven voor de veulenkeuring.
Als je veulen geen premie behaald heeft kun je het idd later nog een keer proberen, tot welke leeftijd het gaat weet ik eerlijk gezegt niet. Maar je kan idd een hoop info terug vinden op friezen massageboard of de Phryso (maandblad van het stamboek).
Suc6 met je veulen