[TI] contact oud leaser van Noa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

contact oud leaser van Noa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 16:39

Ik wist even niet hoe ik de titel moest omschrijven, maar zo is het het duidelijkste geloof ik.

Ik kreeg een berichtje van iemand die zei dat ze Noa kende en iemand die haar geleast had. Ze had een oproep op bokt gezet wie Noa en Spikkel kende. Iemand had daar geschreven dat ik Noa had, en diegene die de oproep plaatste heeft mij aangeschreven. Later kreeg ik ook bericht van degene die Noa geleast had.

Ze was erg bang dat ze me afschrikte omdat ik Noa net had en misschien zou denken, waar ze zich mee bemoeide enzo. Maar dat was ik niet Lachen Ik ben juist blij dat ik iemand sprak die meer over de achtergrond van Noa wist. Na een mailwisseling en telefoonnummers gewisseld te hebben, belde de oud-leaser van Noa. Ik heb daar een heel leuk gesprek mee gehad. Erg grappig om te horen dat de dingen die Noa doet, ook bij mij doet, zoals het dus niet aanspringen in linkergalop, maar nu weet ik dus ook de reden. Dat is wel erg leuk! Ook dingen als weer in galop springen als je gaat doorzitten in draf (na een galop) dan denkt Noa dat ze weer mag (ze vindt galop ook wel ergggg leuk dus dat doet ze graag, ze staat gewoon te dribbelen als ze mag). Ook haar karakter klopte precies en gewoon de kleine dingetjes (snel weglopen na opstijgen, Noa wil graag werken) Ik vond het echt heel fijn om dat soort dingen te bespreken.

Voor degene die haar geleasd had, was de hele toestand wat minder. Ze was verhuisd waardoor ze Noa niet meer elke week kon berijden en de oude eigenaar smste als ze kwam rijden. Dat deed ze op een dag en toen was Noa dus al met mij mee. Ze wist niet eens dat Noa te koop stond! Dat deed haar veel verdriet en daarom hoopte ze dat ze contact met mij kon opnemen. Ze had anders graag Noa zelf gekocht, maar nu had ze daar dus geen kans toe gekregen Boos!

Nu komt ze aanstaande zondag langs om bij Noa te kijken en weer eens te rijden. We gaan er gewoon een gezellige dag van maken. Zo kan ze in ieder geval zien waar Noa terecht is gekomen en hoe ze er nu aan toe is (ook enorme buik bekijken hihihi).

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Dat iemand dus nog contact opnam over je tinker? Vond je dat juist leuk of niet. Ik vind het dus zelf heel erg leuk, hoe meer ik over de achtergrond weet hoe fijner ik het vind. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dit niet leuk vindt en meer oziets heeft van, laat mijn paard met rust, ze is van mij.

Nou heel verhaal weer, ben ik goed in Knipoog

Rebeccatjuh

Re: contact oud leaser van Noa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:41

Nee heb er geen ervaring mee

Maar wel heel leuk voor jullie beide!
Jij weet meer over de achtergrond van je paard, en zij kan haar ex-verzorgpaard weer zien.

Veel plezier alvast!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:40

Wat leuk voor je om meer over het verleden van je tinker te horen. Ik vind zoiets ook altijd heel erg leuk.
Bij mijn tinker heb ik dat niet, maar wel bij de pony van mijn dochter. Waar mijn dochter elke week lest met de ponyclub kwam een aantal weken geleden een jonge vrouw naar ons toe en vroeg hoe die pony heet, en dat bleek dus de pony te zijn die bij hun op de manege had gestaan. Niemand wilde op de pony omdat hij heel bang was en er iedereen af gooide.( Hij is eerst ook schouwhengst geweest) Toen hebben ze hem verkocht en die kopers hebben hem goed 'aangepakt' (ook een keer flink geslagen) maar vanwege een ongeluk met hun dochter die toen 3 maanden niet mocht rijden hebben ze de pony na 4 maanden in hun bezit te hebben gehad verkocht en wij hebben hem toen gekocht.
Die mensen van die manege kennen hem niet meer terug zo braaf als hij nu is en ze hebben ook nog een foto gestuurd van die tijd daar toen hij ook nog hengst was. Dus ik vond het ook heel erg leuk om de verhalen te horen van toen en zeker omdat hij daar zo bang en moeilijk was en nu zo braaf is. De mensen waar wij hem dus van kochten zien we ook regelmatig op wedstrijden en dat vind ik ook leuk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:52

wat leuk bianca, dat zal vast een emotioneel weerzien worden Lachen

ik hoop ook ooit eens het oude baasje van nappie tegen te komen op het www... of elders. zou ik wel heel tof vinden, ook voor die persoon zelf.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:11

Heb ik ook meegemaakt...
Boy stond op de gele pagina als ,,Gezocht,,
Ik schrok me eert een hoedje,zovan wat moet diegene mer mijn paard.
Maar heb haar toch gelijk gemaild dat Boy nu van mij was en dat ze hem dus gevonden heeft!
Zij gelukkig en ik ook,is toch leuk om te horen hoe je paardje er vroeger bij stond.

gr lydia

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:59

Heb er geen ervaring mee, zou het wel leuk vinden als ik wat meer te weten kom over de achtergrond. Wel goed dat je nu sommige vragen die jij had, beantwoord heb gekregen en dat het klikt tussen jullie.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:08

Ik was héél blij toen verschillende mensen die Jordy gekend hadden contact met mij opnamen, inmiddels weet ik behoorlijk wat over zijn verleden. Ik wist eerst alleen de eigenaresse waarvan ik hem had gekocht, en dat zij hem weer bij BM stables vandaan had, daarvoor was niets bekend. Ik wilde het vooral heel graag weten omdat hij zo 'gek' was en zo vreselijk bang.

Toen kreeg ik op een gegeven moment ineens een PB van een bokker die nu helaas niet langer actief is, dat Jordy van haar zus was geweest voor een hele korte tijd en dat zij degenen waren die hem naar BM hadden gevrcht omdat hij onhandelbaar was, met name onder het zadel. Zij had hem weer van een ander gekocht als zijnde groene tinker, en ze wist dat hij daarvoor ook al een andere eigenaar had gehad waar hij zwaar verwaarloosd vandaan kwam. Ik heb foto's gezien van hoe hij eruit had gezien, en dat was niet fijn om te zien Brood- en broodmager, ribben kon je tellen door een wintervacht heen, heupen staken uit en zijn hals was net een stokje met een hoofd erop..... Ik ging er toen eigenlijk van uit dat hij zo geïmporteerd was.
Later kreeg ik weer een email van iemand die Jordy ook weer op i-net tegen kwam en hem herkende, zij kende hem van een eigenaar die 2 eigenaren terug was van degene waar ik de PB van kreeg (kromme zin). Daar bleek hij wel gereden te zijn, maar ook onhandelbaar. Daar bleken ze hem zelfs gekluisterd te hebben om 'in te rijden' Lips are sealed En toen dat niet hielp hebben ze hem uitgehongerd om hem makker te krijgen.... Waar die mensen hem vandaan hadden wist degene van de email niet. Dus toen ging ik ervan uit dat zijn gedrag daar vandaan kwam.
Tot ik later wéér een PB kreeg, dit keer van Dienie op bokt. Zij was de eerste nederlandse eigenaresse geweest van Jordy en herkende hem hier op bokt. Dienie heeft hem uiteindelijk helaas ook moeten verkopen omdat ze een paard met zo'n gebruiksaanwijzing niet kon houden in de omstandigheden die ze toen had. Hij bleek al bij Dienie zadelmak te zijn gemaakt. Maar hij bleek ook bij Dienie al vreselijk angstig te zijn en daardoor heel moeilijk in de omgang, hij kwam dus eigenlijk al zo gek als een deur in Nederland aan, en ik denk niet dat we ooit zullen weten waar dat vandaan komt. Ik heb foto's gezien van Jordy bij Dienie, en daar zag hij er super uit, zeker als je nagaat dat hij bij Dienie zowat aan droes er onderdoor is gegaan. De eigenaren daarna hebben hem dus zo vreselijk behandeld.

Ik ben erg 'blij' dat ik dit nu allemaal weet en ik vind het nu dus ook wonderbaarlijk hoe hij nu is, zo vreselijk braaf en vrolijk. Nu weet ik ook waarom verhuizen voor hem zo'n drama is, hij heeft zoveel eigenaars gehad dat zodra hij ergens anders terecht komt hij helemaal over de zeik is, en ik kan hem een stuk beter 'vergeven' als hij weer eens een terugval heeft.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:14

Ik heb nog contact met de vorige eigenaar van Morhwen en ben er erg blij mee. Tijdens de aankoop vraag je zoveel mogelijk, maar dan komt er in een keer zoveel informatie op je af dat je het niet allemaal goed verwerkt. Nu kan ik dingen nog eens terugvragen, en eventuele problemen bespreken. Ik heb de vorige eigenaar ook zien rijden en dat verklaarde een hoop. Niet om de vorige eigenaar zwart te maken, maar hij gaf de hulpen vooral via de mond en dat verklaart dus waarom ze het heel moeilijk vindt om in de mond te ontspannen en daar heel gevoelig is. Ook stuurt hij me af en toe foto's, ook van voor de kar, wat ik dus niet met haar doe en dat vind ik persoonlijk erg leuk om te zien. Voor de vorige eigenaar is het wel wat moeilijker heb ik begrepen, omdat hij er spijt van heeft dat hij haar heeft verkocht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:31

Wat fijn Biancaa! Ook voor dat meisje. Fijn dat je haar ook de kans bied om Noa weer eens terug te zien!

Wat mezelf betreft, ik had maar wat graag meer geweten over Jessie's verleden. Ik weet echt helemaal niks van haar, en dat is ook wel eens moeilijk.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:48

Woow Supertje, wat een verhaal! Jammer dat veel handelaren 'zogenaamd' niets weten over het verleden, maar leuk dat je er toch achtergekomen bent vanaf dat hij in Nederland is tenminste. Goed ook dat hij toch nog een geschikte baas heeft gevonden!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 21:13

@supertje jij hebt helemaal een verhaal zeg! Fijn dta je toch nog aardig wat weet over hem, dat had ik met Lizzy ook. Er vielen steeds meer stukjes op zijn plek en dan kan je er ook naar handelen. Fijn in ieder geval dat hij het bij jou zo naar zijn zin heeft.

Ik vind het fijn dat Noa nu al reageert zoals ze daar ook deed. Dat betekend toch dat ze het nu al naar haar zin heeft. Ben echt heel benieuwd zondag, hoop dat ze noa ewr goed uit vindt zien, al zal er in die maand niet zoveel verschil zijn Lachen

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:21

Ik heb ook nog contact met de ''oud'' verzorgers van Easy. Geeft een goed gevoel! Ze wonen helemaal in Eindhoven waar ik hem vandaan heb, dus stuur ik ze af en toe gewoon lekker een paar foto's toe. Zij weten ook meer van zijn verleden want hij is ook nog van een meisje geweest die gymkhana deed.

gootje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:34

heey Lachen

Fijn dat je het toch leuk vind dat ik een berichtje had geplaatst Knipoog hoe was het vandaag? marije eindelijk noa weer gezien Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:26

Ja Marije heeft Noa weer gezien *LOL* Het was erg gezellig, het klikte meteen, ook tussen onze heren. Marije was zo blij om haar weer te zien, heeft haar gelijk gepoetst en vertroeteld. Het was wel een emotioneel weerzien hoor. Ze heeft daarna voor het eerst bitloos gereden (en boomloos) en dat was wel even wennen. Vooral de neiging om de teugels wat strakker te houden, wat bij bitloos juist niet de bedoeling is. Na even uit te leggen dat Noa het heeeerlijk vindt om wat meer teugel te hebben en ze dan nog beter reageert, ging het helemaal super!! Zelfs een paar keer in galop, al is Noa daar nog een beetje onzeker voor, ze is bang dat ze omvalt ofzo, dat merk je heel erg als je op haar zit. Toch hebben we haar (ook met behulp van een Fries die voor ons reed) in een linkergalop gekregen, iets wat me nog niet gelukt was. Toen ik reed, ging ik dus achter de Fries aan en die spoorde dan aan en toen zag Noa van "oh zo moet het" en dan ging ze ook... Al snijd ze graag bochten af en neemt ze dat dus veel te schuin en dan is ze bang dat ze omvalt Knipoog

Het was dus een gezellige en leuke dag en Marije heeft genoten (en ik en Noa ook) Ze komen zeker nog een keer langs, al heeft ze nu gelukkig een rustig gevoel omdat ze nu weet waar Noa is terecht gekomen.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:35

Fijn voor Marije dat ze Noa weer gezien heeft en er een goed gevoel bij heeft dat Noa bij jou staat! Ook leuk dat de linkergalop is gelukt.

Wat heeft ze trouwens een ontzettend mooie dikke manen!

gootje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:45

wat leuk zeg Haha! ook fijn datie in de linker galop ging, en vind het ook zo leuk dat je boomloos en bitloos rijd, leuk voor marije dat ze weet waar ze nu staat enzo Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:46

dank je wel Bloos we hebben ze vandaag weer uitgekamd en weer opnieuw gevlochten pfff das een karwei hoor, ze zijn nu aardig vet bij de manentop, dus niet makkelijk doorkambaar, maar even dat spul halen voor in de manen, misschien dat het ook werkt bij superdikke manen Lachen

Ik vond het ook fijn dat iemand anders er een keer op reed, zeker nu ik kon zien wat voor gangen ze heeft en hoe ze loopt (net zoals dat ik nu dus heb gezien dat ze maait met haar rechtervoorbeen) toch apart om iemand op je paard te zien zodat je zelf er naast staat *LOL* kreeg gewoon kouwe tenen daar, hihihi weet ik eens hoe mijn man en kids zich voelen terwijl ik me lekker uitleef op Noa

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:50

gootje2 schreef:
wat leuk zeg Haha! ook fijn datie in de linker galop ging, en vind het ook zo leuk dat je boomloos en bitloos rijd, leuk voor marije dat ze weet waar ze nu staat enzo Haha!

Ja dat bitloos en boomloos (en sporen- en zweeploos) vind ik van mezelf ook super hoor, ik rij nog niet zo heel goed (kan wel rijden maar meer recreatief) dus het is heel hard werken met mijn benen, dat terwijl ik dus Chronische Vermoeidheid heb, en dus niet altijd kracht in mijn benen heb. Maar zo ben ik toch bezig om mijn krachten op te bouwen en ben ik toch aan het sporten.

Marije was dus ook erg moe na het rijden, ze zal morgen wel spierpijn hebben hihihi. Ze kwam er echt met o-benen eraf want met boomloos zit je zo wijd Knipoog En ze moest nu dus echt heel erg met haar benen werken en dat was flink aanpoten. Maar ze vond het superleuk, dus dat vond ik ook erg fijn. vond het zeker leuk dat je dat oproepje had geplaatst!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:51

Ik heb via een paardrijdmaatje ( die ik via internet leerde kennen) mijn oude lease paard terug gevonden na 6- 7 jaar.
Ik had nooit afscheid van het paard kunnen nemen.
Paard werd zomaar opgehaald en verkocht zonder dat ik het wist! Boos!
Het leuke is dat ik hem sinds een week of 3 weer mag berijden en verzorgen. (gratis)
De eigenaresse is blij dat ie wat extra beweging krijgt ( en ik kende hem natuurlijk al) en ik blij omdat ik hem na jaren weer mag berijden. Haha!
Dus zo kan het natuurlijk ook. Knipoog
Laatst bijgewerkt door foetsie op 26-11-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:53

ja vind ik ook, echt super voor je zeg!! Bij ons is het helaas zo dat het meer dan een half uur rijden is (zonder files) dus dat is voor haar helaas niet haalbaar, maar ze is gewoon weer van harte welkom en ze mag altijd langs komen! Ik vind ook dat het zo moet kunnen hoor!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:04

ik heb er nog niet echt dergelijk ervaring mee.
Maar echt heel leuk voor jou en de oude berijdster.