sportresultaten van paarden die naar buitenland zijn verkoch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

sportresultaten van paarden die naar buitenland zijn verkoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:12

Twee veulens van mijn merrie zijn naar het buitenland verkocht, liepen hier toen al goed in de sport en ik zou willen weten welk niveau ze nu lopen ivm eventueel prestatie-predikaat van mijn merrie.
Eentje is naar Spanje en eentje naar Amerika, het enige wat ik verder weet zijn de namen, nummers en afstammingen zoals ze bij het KWPN zijn ingeschreven.
Hoe kom ik daar achter?

gomir

Re: sportresultaten van paarden die naar buitenland zijn ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:46

-> F-AM

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:56

Ik vindt dit zelf ook erg moelijk. Ik wil contact gegevens in GB vinden van een kwpn paard en uit Duitsland van een Holsteiner die onder een Amerikaan (als het goed is) internationaal heeft gelopen in 2003.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:00

Hier worstel ik ook mee Bloos , ik zoek sportgegevens van twee paarden in het buitenland.

Voor UK springen basissport had ik wat aan deze site: http://www.bsja.co.uk/horseSearch.cfm

Voor internationaal springen kun je kijken op: www.sja.it

Dressuur zou ik niet zo snel weten, wel interesse voor.
De Duitse sportbond heeft een database, maar ik weet niet hoe dit werkt, zou ik wel heel graag willen weten, misschien iemand die hier meer ervaring mee heeft.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:07

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:17

Weet alleen in Frankrijk en Nieuw Zeeland die hebben een database waar je gemakkelijk op naam en nr kan zoeken

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:21

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:05

Voor dressuurpaarden in Engeland kun je terecht op www.britishdressage.co.uk
Onder competitions - results kun je de naam van het paard intypen. Dat werkt natuurlijk alleen als de naam van het paard hetzelfde is gebleven. Anders wordt het sowieso heel moeilijk om iets terug te vinden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:23

Maar worden die paarden dan niet ergens onder afstamming geregistreerd?

Ik denk dat er maar 1 5 jarige Donnerman x Tin Rocco in de UK rondloopt... maar waar...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:07

TJolieke schreef:
Twee veulens van mijn merrie zijn naar het buitenland verkocht, liepen hier toen al goed in de sport en ik zou willen weten welk niveau ze nu lopen ivm eventueel prestatie-predikaat van mijn merrie.

Citaat:
liepen hier toen al goed in de sport

Dan zou je ze terug kunnen vinden op de Wereld Ranking.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:14

Adriana schreef:

Ik denk dat er maar 1 5 jarige Donnerman x Tin Rocco in de UK rondloopt... maar waar...

British Dressage bijvoorbeeld registreert dat wel, maar dat staat er op internet niet bij. Overigens is dat zelfs in Nederland niet zo. Daar staat ook niks van sportgegevens van paarden op internet gepubliceerd. Wat ik trouwens echt niet snap. Waarom kan het KNHS die gegevens (inclusief afstamminggegevens) niet op internet publiceren? Vroeger was er nog zo'n sportboek waar per jaar alle sportresultaten van paarden in stonden. Maar zelfs dat is er niet meer.

Loopt het paard dressuur? Dan zou je British Dressage wel kunnen mailen. Ik heb hen ook wel eens officiele sportgegevens op papier gevraagd van een paard omdat dat meetelde voor het prestatieschap van de moeder van mijn paard. Wellicht dat zij je wel verder kunnen helpen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:46

EmEm schreef:
Adriana schreef:

British Dressage bijvoorbeeld registreert dat wel, maar dat staat er op internet niet bij. Overigens is dat zelfs in Nederland niet zo. Daar staat ook niks van sportgegevens van paarden op internet gepubliceerd. Wat ik trouwens echt niet snap. Waarom kan het KNHS die gegevens (inclusief afstamminggegevens) niet op internet publiceren? Vroeger was er nog zo'n sportboek waar per jaar alle sportresultaten van paarden in stonden. Maar zelfs dat is er niet meer.

Loopt het paard dressuur? Dan zou je British Dressage wel kunnen mailen. Ik heb hen ook wel eens officiele sportgegevens op papier gevraagd van een paard omdat dat meetelde voor het prestatieschap van de moeder van mijn paard. Wellicht dat zij je wel verder kunnen helpen.

Dat vind ik dus ook. Fokkers kunnen hier echt wel baat bij hebben.

Ik kan je één raad geven (en dat is het gemakkelijke aan é-mail)... Mail gewoon alles af. Zo heb ik ooit een nakomeling van onze merrie teruggevonden in Amerika. Was niets meer over bekend. ik heb toen zowat honderd keer dezelfde mail verstuurd van de westkust tot de oostkust. Beetje bij beetje kreeg ik toen puzzelstukjes die er uiteindelijk hebben toe geleid dat ik het paard in kwestie gevonden heb.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:48

Ik ga er vanuit dat hij dressuur loopt... dan ga ik idd hun eens een e-mail sturen! Bedankt!!

Idd Jan_VT ik heb toen allemaal handelaren gemaild, maar die wisten ook verder niks en misschien dat dit wat concreter wordt.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:12

Ik ben ook op zoek geweest,twee van de paarden die ik gefokt heb lopen dressuur in Amerika heb ze gevonden op de site www.usdf.org en www.usef.org (united states dressage federation) ze hebben daar wel een zoekmachine waar je de naam van het paard intoetsen kan. Succes!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:48

zoek eens op google. Op naam en naam van vader en moeders vader. Zo heb ik een paard teruggevonden op een franse site