haflinger maar waarom??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sepperd

haflinger maar waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:45

[b]Dit is niet aanvallend bedoeld ofzo maar ik had een vraagje aan de echte haflinger kenners, Waarom zou ik een haflinger kopen?? ik wil ergraag mee starten, ik ben best groot 185 cm is dit dan wel verstandig of is het meteen als ik al in de ring kom strafpunten krijg omdat mijn benen onder de buik uitkomen??
Waarom ik dit doe omdat ik erg lang een paardje aan het zoeken ben, ik een haflinger wel leuke en mooie beesten vind.
wie ow wie??

Groetjes Rosa

liesje_waal

Re: haflinger maar waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:51

dna moet je opzoek gaan naar een wat grootere
oudere haf (kwa bouw grof)
of juist een groote luxe haf
je moet het zelf een beetje aankijken
als ik op een keuring kom van haflingers rijden er op de hengsten alleen maar lange mannen die ver onder de buik komen

en waarom je er een moet kopen
ze zijn goud eerlijk leuk lief fijn in de omgang
goedkoop in onderhoud
noem het maar op
ik zou nooit meer zonder mijn haffie willen voor geen goud

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:26

waarom je er een 'moet' kopen...
ze zijn lief, ondeugend, vrolijk, werken graag, veelzijdig en goedkoop in onderhoud!
en er zijn tegenwoordig veel grote haflingers, kan nog wel met 1,85 hoor. mijn haf is denk ik ongeveer 1,45 (ik ga hem deze week wel een keer meten!) en ik en mijn man zijn 1,77 en dat gaat prima hoor.

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 15:20

dta fijn om te weten want ik zit egt heel erg met mijn lengte en ik vind het leuk om op eigenwijze pony's te gaan maar mijn instructrice zegt dat het egt tijd word voor een paard. maar dat wil ik helemaal niet Bloos maar hoezo is een haflinger goedkoop in onderhoud?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:23

Mijn haf is 143 cm en ik ben 174 cm.
Nooit commentaar op gehad dat ik te groot ben.
Ik ga niet zeggen waarom jij een haflinger moet kopen, want dat is jouw eigen keus.
Tis de vraag of jij er een wil kopen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:25

Het is inderdaad je eigen keus.
Ik vind Haflingers persoonlijk niet zo leuk, maar die keus is helemaal aan je zelf! Ze zijn wel erg veelzijdig. Ja

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:30

Als jij valt op haflingers dan val jij op haflingers en geen goeie ziel die daar iets aan verandert.
Maar als je verstandig bent sluit je al vóór het gaan kijken kort of betreffende haf voldoende hoog en breed is.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:34

Waarom je een haflinger zou 'moeten' kopen? Tja, dat moet je eigenlijk helemaal zelf weten.
Maar zelf vind ik ze echt helemaal geweldig. Dit komt omdat ze: lief zijn, toch een beetje eigenwijs zijn, super eerlijk, niet moeilijk maar ook niet te makkelijk. En ze zijn erg makkelijk in onderhoud. Je kunt ze het hele jaar buiten laten staan, dus dat scheelt weer in de kosten voor stalling. En volgens mij zijn ze in de meeste takken van de sport wel goed (niet echt uitblinkend, maar ze kunnen het wel aardig! Maar er zijn er ook wat die wel heel goed in de sport zijn hoor!).

Ik heb een verzorghaflinger van 1.48m en ben zelf 1.84m. En volgens mij kan dat best! Mijn verzorghaffie is het grovere type dus valt het een stuk minder op dat ik groter ben. En haflingers zijn sterke beestjes dus kunnen ook de wat zwaardere//grotere persoon goed houden.
Als ik jou was zou ik wel een hafje kopen (ik ben een hele grote fan van de haf). Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan jou!

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 17:32

[b]Ik vind het echt super moeilijk ik ben nou al meer dan een halfjaar naar een leuk paardje of pony aan het kijken. Waar ik dan bang voor ben is dat ik dalijk een haflinger heb en er spijt van ga krijgen omdat te groot maar maar aangezien jullie reacties denk ik wel weer dat het mee zou vallen. Het is niet datk een haflinger moet kopen maar ik wil gewoon wat voor en nadelen van ze weten.

sepperd

[b]Ik vind het echt super moeilijk ik ben nou al meer dan een halfjaar naar een leuk paardje of pony aan het kijken. Waar ik dan bang voor ben is dat ik dalijk een haflinger heb en er spijt van ga krijgen omdat te groot maar maar aangezien jullie reacties denk ik wel weer dat het mee zou vallen. Het is niet datk een haflinger moet kopen maar ik wil gewoon wat voor en nadelen van ze weten.

sepperd

Oeps 2 keer sorry Bloos

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:38

kijk eens wat een grote haflingers allemaal! viewtopic.php?f=152&t=649302&hilit= en haflingers zijn trouwens paarden. je zei namelijk dat je instructrice zei dat je naar paarden moet overgaan of iets dergelijks, naar een haflinger ís een paard. maar haflingers zijn ook ontzettend sterk dus ze kunnen makkelijk jou dragen want als je groot bent ben je vaak ook wat zwaarder. als ik jou was zou ik wel zoeken naar een grote haflinger van toch minstens 1.50 en als het kan nog groter. en zo'n geweldig paardje MOET je gewoon in je stal hebben staan!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 20-11-06 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:38

foutje gemaakt oepsiej,

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:41

Het kan wel hoor, maar het is natuurlijk je eigen keuze.
Veel succes ermee!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:07

ik ben 1.83 en mijn haf is 1.50m en omdat ie pas 2.5 is wordt ie nog wat hoger, kan dus best Lachen ze zijn vreselijk lief en enorme clowns

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:08

Mijn zusje is ook bijna 1.85 en die heeft een haflinger van 1.55 kan echt goed hoor Ja Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:36

henkiegek schreef:
dta fijn om te weten want ik zit egt heel erg met mijn lengte en ik vind het leuk om op eigenwijze pony's te gaan maar mijn instructrice zegt dat het egt tijd word voor een paard. maar dat wil ik helemaal niet Bloos maar hoezo is een haflinger goedkoop in onderhoud?

nou omdat ze niet in een stal hoeven, veeeeel goedkoper een weiland, en ze eten niet zo veel he.
ook worden ze niet vaak ziek. tuurlijk kunnen ze ziek worden, maar over het algemeen zijn ze niet zo vatbaar en zijn ze heel sterk.

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:07

bedankt voor de leuke reacties Lachen Mijn beeld is nu wel heel erg verandert en haflingers zijn idd paarden Knipoog en als ik hoor dat er meerder langere ruiters op haflinger rijd maak ik mij al een stuk minder zorgen. ik heb ook al een beetje rond gekeken naar haflingers op internet en ik zie dat er ook best veel in lagere prijsklasse zitten dus ook voor mijn ouders weer een opluchting.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

Heb je weleens een Haf gereden om te zien of je je er prettig op voelt? (tuurlijik is ieder paard verschillend maar er een haf is een haf en blijft een haf)

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 16:23

Ik heb er al wel een keer op gereden maar dat is nu 3 jaar geleden en ik akn me daar niet veel van herrineren

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:07

ik heb een haf verzorgd. ( deze was eerst heel lief daarna niet meer maar dat boeit niet echt zeg maar) ze reed heel goed en ze zat ook lkkr. alleen het is niet echt mijn type paard maar het is wel een leuk paardje om op te rijden.. ( ik vind elk paard leuk hahaha)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:49

Ze zijn lief betrouwbaar en ze zijn ontzettend veelzijdig.
Natuurlijk ze zijn goedkoop in de onderhoud.
En er zijn genoeg grote maten haflingers.
Ben zelf 1.80 en heb een haflinger van 1.53.

Veel succes met het zoeken naar een passend paardje (haf).

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:45

in oostenrijk rijden er volwassen mannen op haflingers in het leger!! en ja het zijn echt paarden hoor.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:50

Hoi, je kunt best een Haflinger kopen hoor !! Pling Maar je kunt er in jouw geval dan het beste eentje kopen die een beetje groot is, in elk geval boven de 1.45m. Een beetje stevige sterke Haflinger is ook beter. Ook wat grovere Haflingers kunnen prima dressuur lopen, maar hou er wel rekening mee dat het voor hen wss moeilijker zal zijn dan voor bijv. een KWPN-er. Ja Waarom je nou echt geen ander leuk ras kunt vinden begrijp ik niet... Er zijn zoveel leuke rassen !!! Ik zou als ik jou was nog eens goed om je heen kijken en wie weet loop je nog wel wat anders tegen het lijf. Knipoog