Ervaring met Clintino (v Caretino)??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Ervaring met Clintino (v Caretino)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:11

Adriana

Re: Ervaring met Clintino (v Caretino)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:11

De stam 504 bracht tot nu toe 13 ggk hengsten en 2 internationale sportpaarden, zoals ook op de site staat genoemd Operette la Silla vn Jan Tops en Candy die nog steeds internationaal loopt onder Alois Pollman Schweckhorst. (volgens paardenfokken inmiddels 15 hengsten) http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=19202

Ook Discovery van VDL komt uit deze stam.

Citaat:
Den perfekten Abschluss dieses springbetonten Pedigrees stellen die Mütter im fallenden Pedigree dar: Großmutter Odine brachte Jan Tops internationale Erfolgsstute Operette La Sila, die Urgroßmutter Flandia wiederum den Holsteiner Siegerhengst Literat. Auch Lantaan, Muttervater von Adlantus As, zählt zu diesem Holsteiner Stamm 504. Übrigens: Sowohl Caretino als auch Come On haben auch erfolgreiche Dressurpferde gezeugt.

Bovenstaande quote van de website.

Caretino komt uit stam 826;

Citaat:
Caretino ist der letzte noch in Holstein im Deckeinsatz stehende Sohn des legendären Caletto II – der Hengst, der in nahezu idealer Weise das Zuchtziel der Holsteiner Pferdezucht verkörperte. Caletto II war damals Siegerhengst seines Jahrganges und hat leider aufgrund eines tödlichen Unfalls nur wenige Jahre gedeckt. Dafür brachte er jedoch überragende Pferde, sowohl für den Sport als auch für die Zucht.

Einer seiner besten Söhne ist Caretino. Er wurde 1985 in Neumünster gekört, absolvierte dann eine Hengstleistungsprüfung mit einem überragendem Springindex von 145 Punkten und mit sehr guten Noten in der Rittigkeit. Dies zeigte sich auch bei seinen ersten Einsätzen auf Turnieren. 5- und auch 6- jährig qualifizierte er sich für das Bundeschampionat und hatte 7-jährig bereits seine ersten Platzierungen in Springprüfungen der Klasse S. 8-jährig, im Beritt von Bo Kristoffersen, konnte er auch international sein Talent unter Beweis stellen. Insgesamt konnten die beiden 40 Platzierungen in Prüfungen der Klasse S erringen. Darunter sind auch Erfolge mit der dänischen Nationenequipe. Anfang 1994 wechselte er für kurze Zeit in den Beritt von Ludger Beerbaum, bevor er 1995 dann aufgrund der starken Nachfrage der Züchter nur noch für die Zucht eingesetzt wurde.

Caretino hat nicht nur eine große Zahl erstklassiger Springpferde gezeugt, sondern auch einige sehr gute Dressurpferde hervorgebracht. Zu ihnen gehört Cockney, der unter Nadine Capellmann 1997 beim Bundeschampionat der 6-jährigen Dressurpferde Champion in Warendorf wurde.

Zu seinen herausragenden Nachkommen zählen Ballerina, die mit Markus Merschforman 1997 die Goldmedaille in der Mannschaft bei den Europameisterschaften in Mannheim gewann, Charlottenhof’s Chandra mit Sören von Rönne, die Bronze in der Mannschaft bei den Europameisterschaften in Arnheim gewannen, Caretano Z und Caridor Z mit Jos Lansink, Crocodile Dandy mit Alison Firestone, dessen Vollbruder Conally mit Marcus Renzel Cathleen mit Marc Wirths, Pikeur Carlo Cassini mit Franz Josef Dahlmann, Caresino mit Hauke Luther und Celestino mit Jürgen Kraus. Bei der letztjährigen internationalen Youngster Tour waren zahlreiche Caretino Nachkommen hochplatziert. Das Finale gewann Christian Ahlmann mit Catwalk, Chianti la Silla mit Rolf G. Bengstson wurden hervorragende 4.

Bisher wurden über 30 Söhne von Caretino gekört. Aber auch als Stutenmacher hat sich Caretino einen Namen gemacht. Auf den jährlichen Elitestutenschauen in Elmshorn sind immer wieder Töchter von Caretino auf den vorderen Plätzen, so auch im Jahre 2003, als die Stute Picolina in eindrucksvoller Weise Siegerstute wurde.

Bron; www.holsteiner-verband.de

Citaat:
Stam 8769:
Suehne I is de halfzuster van Fabiolis, Fabiolis is een volle zus van het succesvolle internationale springpaard Traco van Andreas Weichert. alle drie stammen ze af van de legendarische merrie Bühne (Fokus II) uit de succesvolle fokkerij van Gerd Magens. Bühne behoorde in het begin van de jaren '70 tot de beste S-springpaarden (1.40m) in Holstein. Daarnaast is Bühne de moeder van de goedgekeurde hengsten Castor (Cor de la Bryère) en Ferdinand-W (Fernando) en grootmoeder van de bekende Grand Prix springpaarden Come On (Cantus) van Ralf Schneider en Fleur (Romino) onder Leslie McNaught.
Ook de goedgekeurde hengsten Sarento, Landucci, Stauffenberg en Lord Caletto gaan rechtstreeks terug op Bühne.

Hieronder een overzicht van internationale springpaarden rechtstreeks uit Bühne:
Lord-Calleto, Traco, Ser Orion, Come on, Zabajero, Cheers Cassini, Fleur, Argentina La Silla, Corronell, Panic M, Cantaro, Grace en Castor.

Bron; www.huismanhorses.nl

Raimond kennen we als vader van Ramiro. En Farnese zorgt vaak voor extra beweging.

Nakomelingen ken ik niet en voor informatie over een dekstation hier kun je Klatte ook vragen of je laat het naar jou verzenden bij hun vandaan.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:13

.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:17

Clint Eastwood is toch goedgekeurd bij het Oldenburg en een zoon van Clintino??

edit: Hij rijdt onder Ferenc Damen

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:25

Ja, klopt Clint Eastwood is een goedgekeurde zoon van Clintino. Hengstenhouderij Drentina in Hoogeveen, die heeft sperma van alle hengsten van Klatte.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:31

Dochter van mijn bijrijdpaard is van Clint Eastwood. Die hengst staat in NL, niet ver hier vandaan...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 23:18

mooi mooi, daar kan ik wel wat mee. OK dan!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:23

Volgens mij is Clint Eastwood nog niet KWPN goedgekeurd.
Trouwens kan CE ook nog een behoorlijk springen, hij heeft eventjes bij een springruiter op stal gestaan voordat hij naar Ferenc Damen ging en daar heeft hij dus ook wel wat gesprongen.

Volgens de vorige eigenaar heeft hij een gouden karakter, gemakkelijk in de omgang op stal en gemakkelijk onder het zadel.

Edit: er loopt trouwens een topic over CE hier op bokt.
Clint Eastwood ...........wie?
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 19-11-06 23:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:26

tienus63 schreef:
Volgens mij is Clint Eastwood nog niet KWPN goedgekeurd.
Trouwens kan CE ook nog een behoorlijk springen, hij heeft eventjes bij een springruiter op stal gestaan voordat hij naar Ferenc Damen ging en daar heeft hij dus ook wel wat gesprongen.

Volgens de vorige eigenaar heeft hij een gouden karakter, gemakkelijk in de omgang op stal en gemakkelijk onder het zadel.

Hij is onder het zadel wel flink aanwezig hoor.... Iig die keer dat ik hem ohz heb gezien...Maar hij is wel heel gaaf!!!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:25

Geloof dat hij een 8,5 had voor het dressuurwerk en een 7,5 voor het springwerk... Heb die 2,5-jarige ook al laten springen, en voorzichtig is ze wel (lees; ze gaat er met gemak en veel ruimte overheen)!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:50

missmiekie schreef:
Maar hij is wel heel gaaf!!!!

Hij is niet alleen gaaf; hij is ook nog eens heel cool in de kop. In 2005 heb ik hem zien lopen op een hengstenshow.
Publiek stond op de banken, een hoop herrie, maar hij was als een springpaard te rijden in al het tumult. Zelfs met bosje bloemen in cellofaan.

Wie weet is het een topper voor Anky Haha! Clown

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:52

Hahahahaha. Ik denk dat de mijne een heethoofd wordt... Bloos

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 11:32

Ik kan maar weinig van CE vinden, is er een website?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:15

Er is bijna niets te vinden over Clint Eastwood.

Zelf heb ik samen met mijn vriend een zoon van deze hengst.

Clint hier op bokt is geloof ik de eigenaar Lachen

CE is inderdaad niet KWPN gekeurd.

Zijn er hier nog meer mensen met nakomelingen van CE?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:51

http://www.melissen.net staan wel een aantal fotootjes van wedstrijden... Volgend jaar (als ze goed ontwikkelt, ze is nl. een beetje achter qua ontwikkeling) ga ik een CE van de Z-jaargang beleren, met Oldenburgs papier...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:52

niet met het paard zelf, maar wel met caretino.
het vorige paard waar ik op reed heette ook caretino, hij was een afstammeling van de hengst caretino.
deed het goed in de sport! Ja geweldig beestje!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:08

@ Pletje, er loopt een heel topic over hem, zie mijn link in mijn post van een aantal dagen geleden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:32

@Tienus: dat topic heb ik aangemaakt Knipoog en in maart was geloof ik de laatste post Tong uitsteken Dat topic loopt dus helaas niet meer, maar staat behoorlijk stil...

Op page 1 staat onze eigen CE Haha!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:36

Wat een prachtig paard! Ben benieuwd naar zijn nakomelingen..

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:31

Clint Eastwood loopt donderdag mee met de hengstencompetitie in Hengelo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:25

Wie rijdt hem nu?

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:28

Gewoon nog steeds Ferenc Damen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:41

Jammer genoeg is site al sinds z'n succes in Zwolle "under construction".

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:02