Onze nieuwe aanwinst: Antonio (roepnaam: Anton)!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_vera

Onze nieuwe aanwinst: Antonio (roepnaam: Anton)!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:11

Jaja het is dan toch zover gekomen. Mijn opa heeft een nieuw menfjordje uitgezocht. Het is een 2,5 jarige ruin.

stamboeknaam: Antonio
Roepnaam: Anton
Vader: Kerria
vader van de moeder: Kalypso

Hij is echt super lief. We hebben eerst paar keer gekeken en toch besloten hem te kopen. Mijn opa gaat eerst vertrouwen met hem opbouwen en daarna lekker voor de kar en van het zomer onder het zadel. Hij is erg braaf. De trailer kende hij nog niet en vond het maar raar dat hij daar in moest. Het rijden onderweg was goed (we hebben hem niet gehoord). Toen we aankwamen keek hij wat rond en vond de hond niet zo leuk. We hebben hem vastgeknoopt en toen lekker geborsteld. Hij genoot daar zo van dan twee stalgenootjes van mij zijn staart uitgingen pluizen en ik heb zijn manen wat bijgeknipt. Hij vond alles prima en ging staan slapen. Daarna gingen we mijn andere fjord vera ophalen en hebben we anton meegenomen. Hij vond het prachtig. We moeten door een soort bosje om vera op te halen en dat had hij nog nooit meegemaakt zo'n bos. Het klikte ook goed tussen vera en anton. Daar was ik wel heel erg blij mee, aangezien ze toch samen moeten gaan optrekken. We zijn nog langs de andere paarden en pony's gelopen en alles was leuk! We zijn echt super blij met hem. Hij kan trouwens wel heel veel geluid produceren (wat kan die als een meid hinniken/gillen zeg!!). Ik denk dat hij nog zijn oude vriendjes mist. Hij is al helemaal door mijn oma vertroetelt en lekker verwend met wortel en brood. Hij hoort er al helemaal bij!!!.

De foto's kan ik hier niet plaatsen want ze zijn te groot. Ik heb deze link waar ze op staan. De fjord die in de bak aan het rennen is, is vera! Op de laatste foto is anton moe van alle indrukken! (ow ik zie nu dat de foto's andersom op photobucket zijn. Begin dus aan het einde en ga dan naar het begin!)
http://s74.photobucket.com/albums/i273/ ... type=local

We zijn echt heel blij met hem hoor mirjam!!

CaylinnMae

Re: Onze nieuwe aanwinst: Antonio (roepnaam: Anton)!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:04

Hey die ken ik! Hij is leuk he! Ik ben samen met Ingrid nog
bij hem wezen kijken, maar zij heeft toch Arum gekocht,
die vonden wij net iets leuker Haha!
Laatst bijgewerkt door CaylinnMae op 18-11-06 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:23

Wat leuk, veel plezier met hem! Ik kan jammer genoeg de foto's niet zien, ik vind het alijd leuk om leeftijdsgenootjes van Arin te zien.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:36

Afbeelding
Is wel een oudere foto, toen staon hij nog met Arum (Anton rechts, Arum links)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:56

Hee leuk, Anton hier al...

Echt super dat hij zo braaf is en ook het vertrouwen van je oma weer terug weet te winnen in de paarden! Dat is toch wel een onwijs belangrijk punt, vind ik!

Zal hier even paar links naar de fotos neerzetten, want die andere link moet je wachtwoord geven:
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0411.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0410.jpg
Eerste ontmoeting neem ik aan? Met Zinnish en Vera!
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0409.jpg
En Sullivan en Veer
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0408.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0406.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0405.jpg
Anton (heb je alleen halverwege halsters gewisseld? zie ik dat goed?)
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0402.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0399.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i273/ ... CF0398.jpg
Was zo te zien wel spannend op de trailer!

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:16

Cool Haha! Arum ken ik wel Haha! leuk nog een 2 jarige Lachen heb zelf ook een 2 jarige Lachen

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:49

bedankt voor jullie leuke reactie. Vandaag is hij met 3 andere pony's in het land geweest. hij vond het allemaal erg leuk!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:00

Hoi Lisa,

hartstikke leuk om nu al foto's van hem te zien. We missen hem hier toch wel een beetje, de andere paarden ook!
Fijn dat het zo goed gaat, maar daar was ik wel van overtuigd. Hij heeft echt een superkarakter; is heel open en mensgericht. Hoe is het met je oma? Is die al weer bij hem geweest? Wij ik erg fijn vond om te zien toen jullie er waren is dat Anton helemaal niet gereageert op de spanning van je oma. Je kon aan haar zien dat ze het toch wel spannend vond (logisch). Maar Anton blijft de rust zelve, en dan zag je je oma ontspannen. Vind ik super voor zo'n jong paardje! Ik vind hem heel erg goed bij jullie allemaal passen.
Ik wens jullie heel veel plezier met hem en hoop hier nog heel veel foto's van hem te zien. Wij hebben nu geen Fjorden meer van die leeftijd. Ik ga me nu weer richten op de nieuwe veulens en hoop dat ze zich net zo ontwikkelen als Anton en Arum.
O ja, over foto's. Ik heb nog foto's van hem vanaf dat hij 11 maanden was. Vind je het leuk om daar wat van te hebben? Geldt ook voor Ingrid trouwens, van Arum heb ik ook nog foto's van 1,5 jaar geleden. Als jullie het leuk vinden om foto's te krijgen van een hele jonge Arum en Anton moet je dat even melden.

Mirjam

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:03

hee wat gaaf, Anton heeft een baasje!
hij is echt lief he??
ik ken hem wel ben ook eens bij hem wezen te kijken, maar helaas was het voor ons beter een ouder paard te zoeken, maar Anton is wel echt een schatje, en ook heel mooi! Lachen
gefeliciteerd met hem, leuk dat hij nu ook een bokt fjord is!! Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:45

Leuk!!! Gefeliciteerd!!!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:56

Gisteravond ook even wezen kennis maken met Anton, maar wat een heerlijke aandachthaler is dat zeg. We stonden met zn drieen bij zn box even te praten, maar meneer wou zo meedoen...stuk voor stuk liep hij bij iedereen even een knuffel te halen. Nee echt schat van een dier! En moet wel lachen als ik m zie, want zie er een gedeelte Vera in terug, maar ook Zinnish hier heeft ie onwijs veel van weg (dat ondeugende koppie Tong uitsteken).

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:40

Hoi,

Anton houdt idd erg van mensen. Ik vind hem heel erg mensgericht. Hij stond hier heel vaak achter de bak. En als er dan iemand aan het rijden was, stond hij de hele tijd over de bakrand te kijken, als of hij de kunst af wilde kijken. Had altijd het idee dat hij niet kon wachten tot hij een keer mocht. Maar ja, nog maar 2,5 he? Nog even geduld. Ook als hij nog maar net in het land stond (stond een gedeelte van de dag op zand) kwam bij zo naar je toe. Hij vindt idd alles leuk en gezellig. Terwijl hij als jaarling vrij schuchter was. Je moest heel rustig en voorzichtig doen met een halster om doen. Dat is het afgelopen jaar helemaal veranderd. Dus Lisa, als je er volgend jaar zo op weg rijdt..... hij heeft gewoon de kunst afgekeken!!!

Mirjam

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:19

Ohww ik wil zeker fotos van toen hij 11 maanden was!!! stuur ze maar!. Anton staat nu bij de anderen in en het is allemaal goed gegaan. Rebecca (dochter van de eigenaresse van stal) heeft onder het poetsen ook al lekker op zijn rug gelegen met haar armen en hoofd. Lekker hangen. Vond hij ook gewoon prima. Hij is inderdaad gek op aandacht. Als de paarden in de ochtend naar het land worden gebracht staat hij te gillen!!! ik ook mee! Als hij volgend jaar onder het zadel is mag je best komen hoor mirjam! Mijn oma is inderdaad ontspannen als ze met anton is. Ze vind het nog wel eng, maar knuffelt wel met hem. Hij is al helemaal gek op dr, want mijn oma neemt altijd wat mee naar de paarden van wortel naar brood, van paardensnoepje naar een beetje hooi (paardensnoepjes snapt hij nog niet helemaal) maar dat komt nog wel. Bijna iedereen vind hem leuk op stal! vooral rebecca! en wij natuurlijk. Er komen vast nog wel wat meer foto's!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:57

Hij is leuk Lisa! En ik vind hem echt veel van Zinnish hebben.
Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet in de zomervacht..

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:42

ijslandermir schreef:
Hoi,

Anton houdt idd erg van mensen. Ik vind hem heel erg mensgericht. Hij stond hier heel vaak achter de bak. En als er dan iemand aan het rijden was, stond hij de hele tijd over de bakrand te kijken, als of hij de kunst af wilde kijken. Had altijd het idee dat hij niet kon wachten tot hij een keer mocht. Maar ja, nog maar 2,5 he? Nog even geduld. Ook als hij nog maar net in het land stond (stond een gedeelte van de dag op zand) kwam bij zo naar je toe. Hij vindt idd alles leuk en gezellig. Terwijl hij als jaarling vrij schuchter was. Je moest heel rustig en voorzichtig doen met een halster om doen. Dat is het afgelopen jaar helemaal veranderd. Dus Lisa, als je er volgend jaar zo op weg rijdt..... hij heeft gewoon de kunst afgekeken!!!

Mirjam

Jij was toch de eigenaar van Arum en Anton? Van wie is Arum nu? Ben wel benieuwd Haha! (voor als je het vergeten bent: Ik was tijdje geleden ook geintreseerd in Arum )

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:54

Ik was idd de eigenaar van Arum en Anton. Ze zijn nu allebei verkocht. Arum is verkocht aan mensen die ook niet zover weg wonen. Ze zit hier niet op bokt geloof ik.
Ze zijn allebei erg leuk terecht gekomen. Dat vind ik heel erg belangrijk.

Mirjam

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:56

Ja Lachen Fijn voor ze Haha! Arum was echt mooi Tong uitsteken jammer genoeg beetje klein Verdrietig

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:46

Arum is inderdaad ook wel leuk (zo ik op de foto kan zien) Anton is ook niet groot hoor, maar kan prima bij onze andere fjord die is ook maar 1.40 m en we zijn er tevreden mee als ze maar lief zijn en dat zijn ze allebij!

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:48

Jaa Lachen das waar. maar ik heb liever een beetje groote Lachen staat leuker omdat ik best lang ben Tong uitsteken

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:11

Arum is nu van een vriendin van mij. Hij heeft tegen Aart gelopen op de keuring Haha! Hij had 37 punten Ja
Ik vond hem ook gelijk leuk, hij lijkt onwijs veel op Marga qua koppie (zelfde papa, duidelijk te zien!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:17

He, dit is leuk: foto's van Arum en Anton in 1 topic!
Dan kan ik ook nog wel even meedoen:

Afbeelding
Dit zijn Arum en Anton toen ze 11 maanden waren. Ze waren hier net 1 dag van ons.
Lisa, de foto's komen eraan hoor.

Mirjam

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:30

aah cool Haha! ja heb gehoord dat ze tegen elkaar op de keuring waren Tong uitsteken Aart ook 37 punten Lachen Ik vind Arum echt mooi met die enorme pluk Lachen